Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Riktiga människor tyckte jag bara var konstig, och Jordskott tyckte jag egentligen var ännu konstigare, men följde den för att jag ville se hur det gick. Det sket sig om jag minns rätt.

Konstigheterna ökar i svenska tv-serier. Men det är väl för att folk ska känna sig normala relativt sett, nu när diagnoserna ökar irl...

Mia Skäringer spelar på samma sätt oavsett drama eller komedi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mia Skäringer spelar på samma sätt oavsett drama eller komedi...

Jag tyckte iofs att hon var ok i Solsidan, men helt felcastad. Felix Herngrens karaktär hade aldrig varit intresserad av en tjej med sådana tatueringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte iofs att hon var ok i Solsidan, men helt felcastad. Felix Herngrens karaktär hade aldrig varit intresserad av en tjej med sådana tatueringar.

Jo, i Solsidan passade hennes spelstil. Men hon agerar ungefär på samma sätt i Ängelby. Där är det mindre lyckat. Har dock bara sett ett avsnitt. Sen fick vi nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga människor tyckte jag bara var konstig, och Jordskott tyckte jag egentligen var ännu konstigare, men följde den för att jag ville se hur det gick. Det sket sig om jag minns rätt.

Ja, det brukar ju vara den gängse anledningen till varför man sitter och tittar på serier/film. Man vill se hur det går. 😛

Jag dras nog lite till det "konstiga" eller udda. Mer så än ytterligare en välkammad mainstream Wallander, Wern eller Beck som "otippat" ska lösa ytterligare ett mordmysterium och givetvis må lite illa under lösandets gång så man ska tro att figuren är mänsklig. Den enda nordiska kriminalserien som kittlat sinnena en aning är Bron. Där är ju huvudpersonen lite udda också och det är i alla fall ett gott försök med en aningens annan vinkel.

Första säsongen av True Detective var också en udda bekantskap som visade att man kan göra den där klassiska halvalkoholiserade, otrogna polisen som tar sina egna vägar med en helt ny approach. Ett skickligt berättarhantverk som jag tycker saknas i Sverige.

Sedan gör det ju försök till att amerikanisera svenska polis/agent filmer/serier. Med lite action, biljakter och skottlossning. Som Hamilton t ex eller Johan Falk där den första ofta snubblar i överdrifter och där den sistnämnda faktiskt tog sig efter en seg start ju längre in i filmserien man kom tack vare spännande bifigurer.

Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.youtube.com/watch?v=QZXZ7gD3mho

Det ser ut som om Anders F har varit inne och rensat i en tråd. Har det hänt förut? Jag undrar om varningar ha utdelats?

Jag fick lite raderat, jag kallade knuff internettroll, en variant på Analog-Freak. Nån varning vet jag inte om det kom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag läste allt det där & nu är det som sagt raderat. Det kom allt sådana där attacker med jämna mellanrum förr. Verkar som det är mer sällsynt numer givetvis pga mindre antal folk här. Tja, inte så mycket att bry sig om även om jag förstår att det inte är kul alla gånger att bli kallad för saker. Dock kan det som utomstående vara lite kul läsning när det drar iväg till barnsliga nivåer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dras nog lite till det "konstiga" eller udda. Mer så än ytterligare en välkammad mainstream Wallander,

Men Wallander slutar alltid med att han får något slags psykbryt och drar iväg och gör allting själv. Det är rätt kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag läste allt det där & nu är det som sagt raderat. Det kom allt sådana där attacker med jämna mellanrum förr. Verkar som det är mer sällsynt numer givetvis pga mindre antal folk här. Tja, inte så mycket att bry sig om även om jag förstår att det inte är kul alla gånger att bli kallad för saker. Dock kan det som utomstående vara lite kul läsning när det drar iväg till barnsliga nivåer.

Jag tycker oxå det är roligt. Skiter väl i det mesta, men det blir lite roligare med lite pajkastning. Jag avhöll mig dock från att använda mitt favorituttryck "skithål" om knuff. Lite synd kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Wallander slutar alltid med att han får något slags psykbryt och drar iväg och gör allting själv. Det är rätt kul.

Ja men det är just det där ganska förutsägbara som blir lite tradigt till slut. Eller Beck, mordgåtan tar sin början, Gunvald ballar ur och goes Batman och spöar vem som helst och Beck går och mår dåligt och ska försöka få det nertystat. Idag har det blivit så massproducerat, idélöst penningjagande att det bara blir tuggummi av det hela. Är det överhuvudtaget någon som tittar på Beckfilmerna som vevas i reprisoändlighet i TV4? Böckerna hade i alla fall en samhällskritik och är kul ur ett tidsperspektiv, filmerna är bara kommersiellt bös. Mannen på Taket är i alla fall rätt nära orginalet så att säga i andan.

Jag tycker oxå det är roligt. Skiter väl i det mesta, men det blir lite roligare med lite pajkastning. Jag avhöll mig dock från att använda mitt favorituttryck "skithål" om knuff. Lite synd kanske.

☺️ Gå in och säg det vet ja´, helt otippat.

oooo baby du you know what tahts where...oooo coffee is a dryck on earth... ☺️

/ slej carlyle

😳 Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Är sällan inne på storforumet. Förutom när jag skryter om senaste minisynthköpet eller något konstigt akustiskt instrument.

Paj är gott till kaffet. Håltimme nu och ska köpa fikabröd till kvällens excesser på kaffefronten.

graphics-food-597629.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men det är just det där ganska förutsägbara som blir lite tradigt till slut. Eller Beck, mordgåtan tar sin början, Gunvald ballar ur och goes Batman och spöar vem som helst och Beck går och mår dåligt och ska försöka få det nertystat. Idag har det blivit så massproducerat, idélöst penningjagande att det bara blir tuggummi av det hela. Är det överhuvudtaget någon som tittar på Beckfilmerna som vevas i reprisoändlighet i TV4? Böckerna hade i alla fall en samhällskritik och är kul ur ett tidsperspektiv, filmerna är bara kommersiellt bös. Mannen på Taket är i alla fall rätt nära orginalet så att säga i andan.

Ja jag har slutat titta på skiten för länge sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...