Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Nu ljög jag. Vi hade inte mjölkkor utan det var såna kor man äter och inte som man dricker ur.

Däremot så hade vi många mjölkkor på Finsta Naturbruksgymnasium som jag gick på ett år-ish

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så får man en massa syner.

Tror att jag skrev om en jag hade förut. "vaknade" och hade en känsla av att någon hade bytt ut mina inre organ mot insekter och en ål. Hjärtat var en skalbagge, ena lungan var en ål osv. Fast oftast så är det bara någon eller några som går runt i rummet på ett hotullt sätt. Ibland så är det bara konstiga ljus, ljud, färger, skuggor eller flimmer som far runt i rummet. När jag var liten så var det oftast ansikten som var svåra att tyda som kom svävande, utan kroppar, emot mig och stannade till någon sekund bara en decimeter från mitt ansikte. Eller så kunde väggarna och taket börja röra sig inåt så att jag skulle klämmas ihjäl av dem. Ett tag var det så vanligt att jag bara tänkte, "jaha i dag så dör jag", utan att bli rädd. Var ju så van vid den känslan.

Fy fan vad ruskigt. Jag drömde ofta att jag höll på att bli överkörd av ett tåg när jag var liten (60-talet) kommer än ihåg hur loket såg ut, ett ellok som hade träribbor på sidorna. När jag skulle försöka springa av spåret rörde sig benen i superslowmotion, som att försöka simma i kall sirap. Jävligt otäck återkommande dröm. Nu slipper jag den som tur är.

Har du lika otäcka drömmar nu med K9?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Händer detta alltså jämt, varje morgon eller bara ibland? Låter ju ruggigt jobbigt...

Händer om ja slumrar till på soffan med ibland. Sällan just på morgonen dock. Händer det på morgonen så är det oftast bara att jag vaknar utan att kunna röra på mig ända tills det händer något som kroppen reagerar rent reflexmässigt på. Om det tex ringer i telefon så kan det leda till att jag kan röra på mig för att svara. Eller att jag kan vända på mig och somna om för att vakna på riktigt nästa gång.

Ibland sker det oftare ibland mera sällan. Nu är det vanligast att jag bara vaknar och inte kan röra på mig men inte får panik utan bara ligger så. Ibland är det den skönaste typen av sömn och ger en meditativ känsla som jag verkligen uppskattar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

De sjukaste paralyserna blir bara värre och värre dock. Den där mina organ var utbytta är nog från i våras, tror jag. Ibland känns det till och med som om hundarna kan se vissa av de varelser som jag ser. För jag kan ju ofta se mig omkring i rummet men inte vända på mig eller vrida huvudet alls. Så jag vet att hundarna ligger nära mig eller på något av de ställen de anser vara sin plats i sovrummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Får man aldrig en känsla av att man vet att det inte är verkligt?

Det beror på. Oftast inte, eftersom man är medveten om rummet och kan se sig om med blicken. Sedan så är det ett otroligt stresspåslag efter som man känner sig nedtyngd/fastlåst och har problem med andningen. Samt att det sticker och går som små elektriska pulser genom kroppen. Ibland kan det kännas som att man brinner lågintensivt eller har frätande syra på sig som sakta, sakta fräter på kroppen.

Men ibland så är man ju medveten om att man har paralysen och då får jag som sagt en meditativ känsla där jag känner att jag kan ta det lugnt och har kontroll nog att bara låta det vara så ett tag innan man somnar om igen.

För hela grejen är ju att man upplever det som att man vaknar innan allt händer. Det skiljer sig därför mycket emot att ha en mardröm. Känslan efteråt är ju helt annorlunda då en mardröm bara är en dröm, medans en sömnparalys är något man faktiskt upplever både på ett medvetet och ett rent fysiskt sätt. Eftersom man inte kan röra på sig ser, känner och hör vad som händer i rummet. Eller i delar av det då.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Innan jag förstod vad det var frågan om så trodde jag ju att jag hade en massa små psykoser, om jag ska vara ärlig. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket sammanträffande, jag märkte att jag hade ejakulerat i sömnen när jag vaknade idag. Stank!

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

De sjukaste paralyserna blir bara värre och värre dock. Den där mina organ var utbytta är nog från i våras, tror jag. Ibland känns det till och med som om hundarna kan se vissa av de varelser som jag ser. För jag kan ju ofta se mig omkring i rummet men inte vända på mig eller vrida huvudet alls. Så jag vet att hundarna ligger nära mig eller på något av de ställen de anser vara sin plats i sovrummet.

Vad jag upplevt i den här vägen ett par gånger är att jag som fysisk kropp och medvetande upphört finnas till och blivit ett svart oändligt plan bara. Tyst mörkt. Vaken och ändå inte. En tanke bara: Nu är jag död. Lugnt konstaterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå Ängelbyserien.

Typisk serie gjord av nollåttor avsedd för nollåttor så att de ska kunna skratta åt de korkade dumskallarna på landsbygden; 1. När de ska gå skallgång efter lillgrabben tar en av gubbarna med sin älgstudsare, han har ju hört att det ska finnas råbocka på heden där de ska leta pojken, så då kan han ju passa på att skjuta en råbock samtidigt. Låter mer som en 08-pundare än en jägare från landet.

2. När två poliser är hemma hos föräldrarna till den nyss mördade pojken frågar polistjejen om de inte har några bullar? "Har ni i frysen kan jag micra själv i köket."

Helt värdelöst. Jag bor på i ett industrisamhälle, men har bott även i Göteborg och i Stockholm. Ingenstans har jag träffat så korkade puckon som i 08.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skådisarna är långt mkt bättre än det usla manuset.

Jag tyckte nog att det var dåligt skådespeleri också, och att scenerna var jäkligt tröga. Jag undrar om dom kommer att kunna avsluta det dom har dragit igång i tredje och sista avsnittet, för nån andra säsong lär det knappast bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta svenska serier/filmer är relativt långsamma i sin uppbyggnad. De går ut mer på någon form av långsamt psykologiskt tungsinne än t ex amerikanskt typisk fullflås action. Inget fel i båda, bara det görs bra men det blir tjatigt med samma inramning. Tittade inte på Ängelby men anade lite vart det lutade redan efter att sett reklamen till den. Däremot tycker jag att inom det svenska, både Riktiga Människor och Jordskott visade prov på lite nytänkande från allt Wallandrande, Beckande eller brittiskt pusseldeckar kopierande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...