Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Det verkar lurt att min trasiga mick sE4400a inte alls är trasig, att det är en nyer o finer mickkabel från ûber Allez Thomann som ger oväsendet. Jag öppnade micken igår o tänke dutta lite i den med den inkopplad o lurar på, kanske skulle jag hitta en kallödning tänkte jag. Men va fan, när jag slog på mixern räckte det med enbart kabeln för att få fram samma oljud jag trott mig fått ur micken. När jag skulle sätta ihop micken igen lossnade en sladd till kontakten o jag letade lödkolv i två timmar, fick anfall o skrek, hittade lödkolven i röran på golvet, hittade inget lödtenn, fick anfall och vrålade. Hittade grovt jävla lödtenn, troligen utan flussmedel, försökte löda med dubbla glasögon, blev sämre än skit, en till sladd lossnade osv.

Idag ska polarn som är en jävel på elektronik löda om kontakten åt mig med riktiga grejer. Kanske behöver jag inte köpa nåt nytt stereopar mickar ändå?

Fast jag är sugen på ett par oktava ändå, det vore jäsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit portad här? De var som fan. Som Analog-Freak-Fredrik.

Det är väl tyvärr så att Facebook tar död på alla andra forum. Det finns ju Hemstudiogrupp även där.

Jo. Men jag fick komma in igen när Trångbröst försvann. Är väldigt nöjd med mitt nya nick fö.

Varför är du inte med i gruppen på Facebook då? Har du någon länk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bron blir mer och med vriden. TV-serien alltså. Nya danska polisen har fotografiskt minne. När kommer en idiot savant med som kan alla gamla telefonkataloger utantill och kan minnas en miljon decimaler på pi...?

Har börjat kolla Blacklist tre på Viaplay. En favoritserie den med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Men jag fick komma in igen när Trångbröst försvann. Är väldigt nöjd med mitt nya nick fö.

Varför är du inte med i gruppen på Facebook då? Har du någon länk?

Jag är med där. Men nja, det mals väl mest om vilka pluggar som tillverkar all musik automatiskt även där.

https://www.facebook.com/groups/1508434906078454/?fref=ts

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra spelat GN!!

Jag gillar gitarrljudet.

Min självbyggda stratotele med David Gilmour-plekan. Här använder jag lite av den första boostratten som ökar bas o diskant samt kapar lite av midden. Annars är det väl mest den andra boosten man gillar, den gasar midden ala Pink Floyd, ger enormt långa toner till solona.

Link to comment
Dela på andra sajter

Henning Mankell har dött. Hans böcker var bland de första jag läste och på allvar var investerad i. Så han bidrog definitivt till att jag började läsa så mycket.

RIP.

Nu börjar den generationen vandra vidare. Häromdagen dog författaren Göran Hägg, ungefär lika gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...