Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

IT-bubblan har ju redan varit för några år sedan. Nu är det väl en bra balans på just den fronten, eller?

Jag är nog mer inne på att det skulle kräva någon slags finanskris som slår genom alla branscher för att det skulle innebära att folk börjar dra i nödbromsar. Sen vilken IT-bubbla du tänker på (som var för några år sedan) det vet jag inte. Jag tänker per automatik "Icon Medialab" och liknande när någon säger IT-bubbla och det var kring sent 90-tal och en bit in på det nya millenniet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men är man så gammal som jag så är tydligen 90-talet bara några år sedan. 🤪

Hur gammal är du? Jag fick förövrigt visa leg idag när jag handlade lite käk och folköl. Tror fan inte det hänt på tio år, varken på systembolaget eller vanlig matvarubutik. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hur gammal är du? Jag fick förövrigt visa leg idag när jag handlade lite käk och folköl. Tror fan inte det hänt på tio år, varken på systembolaget eller vanlig matvarubutik. 😄

En kassörska som bara ville veta vad du heter kanske?

Snart 40 är jag.

Ja 90-talet va ju nyss!

Juh!

Jo det var nyss, men vad hände då egentligen?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kanske det, om namnet... Samma här om åldern. 😄

Hade för mig att vi var jämnåriga när vi började skriva här när forat var nystartat för ett par år sedan. Kommer ihåg att vi båda hade bränt oss i solen och satt vakna om natten och spammade i några dar..öh nätter... för länge, länge sedan.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ja just det! Pico-effekten... som per definition borde vara extremt liten. 😳

Fast den enda procenten det svängde gör ju mycket rent ekonomiskt. Om man ska vara petig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade för mig att vi var jämnåriga när vi började skriva här när forat var nystartat för ett par år sedan. Kommer ihåg att vi båda hade bränt oss i solen och satt vakna om natten och spammade i några dar..öh nätter... för länge, länge sedan.

Hahah, "ett par år sedan", din tidsuppfattning är ju snäppet sämre än den hos hundar. 😛 Fatta att Overkill var en kille som inte visste hur man bäst klämde finnar då och att han nu är en familjefar och akademisk karriärist! 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast den enda procenten det svängde gör ju mycket rent ekonomiskt. Om man ska vara petig.

Det skall man! Det intressanta finns alltid i detaljerna... fuck the big picture! (Nejdå, jag har ingen autism-spektrumstörning... jag är väl utredd)
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det skall man! Det intressanta finns alltid i detaljerna... fuck the big picture! (Nejdå, jag har ingen autism-spektrumstörning... jag är väl utredd)

😛

Fast helhetsbilden utgörs ju av många detaljer. Om man ska vara petig.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hahah, "ett par år sedan", din tidsuppfattning är ju snäppet sämre än den hos hundar. 😛 Fatta att Overkill var en kille som inte visste hur man bäst klämde finnar då och att han nu är en familjefar och akademisk karriärist! 😄

Jag lever i nuet. Och är finne så Overkill lyckades inte klämma mig, så det så! 😏☺️😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fast hundar upplever ju världen mycket långsammare än vi gör, eftersom de kan registrera flera sinnesintryck per sekund än vi gör. För en hund så blinkar ju lysrör och led-lampor med ett ganska långsamt pulserande, fast att vi upplever det som ett fast sken.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men man ska inte peta så mycket på själva bilden... Då blir det suddigt. 😑

Ja och då får man en skev världsbild. Så vi nöjer oss med att konstatera att Pico loggade in och räddade börsen, helt enkelt.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag börjar bli mör i kroppen jag med så de får ta och komma fram snart. Tränar med lätta vikter medans jag kollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast hundar upplever ju världen mycket långsammare än vi gör, eftersom de kan registrera flera sinnesintryck per sekund än vi gör. För en hund så blinkar ju lysrör och led-lampor med ett ganska långsamt pulserande, fast att vi upplever det som ett fast sken.

Ptja, jag är känslig för sånt som går under ~60Hz. Pallar varken monitorer eller lysrör då de flimrar då. Sen hur vovvar upplever dem, det vet jag inte.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ptja, jag är känslig för sånt som går under ~60Hz. Pallar varken monitorer eller lysrör då de flimrar då. Sen hur vovvar upplever dem, det vet jag inte.

Samma här. Jag kan inte vistas i butiker där det är både lysrör och led-lampor som flimrar osynkat. Tydligen är det många fler som har det problemet utan att vara medvetna om det. var något nyhetsinslag om just led-lampor på rapport för någon månad sedan.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...