Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Hehe! De skrev ju lite här själva en kväll. Medans jag var barnvakt så att de kunde basta här i lugn och ro... grrrr. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Men säkert inte för trångt. Få skicka min hundar till mina föräldrar så blir det ju mer plats här. 😛

Det är bäst att hundarna får va med. Tänk om alla är så där socialt obekväma som dom säger och man får sitta där i ett dygn med ett antal människor som man inte känner igen och som inte säger ett ord........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bäst att hundarna får va med. Tänk om alla är så där socialt obekväma som dom säger och man får sitta där i ett dygn med ett antal människor som man inte känner igen och som inte säger ett ord........

Bara det finns öl så brukar det hjälpa. Det gjorde det iallafall för Memphis och mig. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är bäst att hundarna får va med. Tänk om alla är så där socialt obekväma som dom säger och man får sitta där i ett dygn med ett antal människor som man inte känner igen och som inte säger ett ord........

😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa lite öl på det så. Vagott!! 😄

Men nu äre kväll iallafall.. 🥰

Och helg dessutom! 🥰

Det är bäst att hundarna får va med. Tänk om alla är så där socialt obekväma som dom säger och man får sitta där i ett dygn med ett antal människor som man inte känner igen och som inte säger ett ord........

Man kan ju använda smilisar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Amigalåt (skrev om detta för över ett år sen tror jag 😄) är färdig, bara det att jag inte har spelat in den från en Amiga än 😛 ... Ska släppas i ett Amiga 500 demo förhoppningsvis..

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Amigalåt (skrev om detta för över ett år sen tror jag 😄) är färdig, bara det att jag inte har spelat in den från en Amiga än 😛 ... Ska släppas i ett Amiga 500 demo förhoppningsvis..

https://soundcloud.com/d-vibe/eight-bit-digitreat-semifinal-version-of-a500-electro

Intressant. Ska du köpa en kostym med midjekort kavaj och axelvaddar oxå?

Jag tyckte din causticlåt var bra. Jag kan inte reda ut hur man kopierar ett pattern på fyra takter så jag slipper spela/programmera in allting flera gånger. Hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya inspelningsapparater som den du har görs väl knappt längre?

Jo, den här ser typ likadan ut, fast den har SD Card i stället för hårddisk.

http://www.thomann.d...tascam_dp24.htm

Den här har 32 kanaler fast den är lite billigare, om det är hårddisk eller SD Card vete fan

http://www.thomann.d...am_dp_32_sd.htm

Utan att vara nån expert tror jag ZOOM-portorna inte alls har samma kvalitet. Jag har haft min många år nu utan ett enda knas. Pajar den så är det väl hårddisken, den kanske går att byta då. Preamparna låter så bra att jag kan fan inte höra att Audient Mico preampen skulle låta bättre även om jag använder den till de mesta en o tvåkanalspåläggen. Brakar den ihop köper jag nog en helt ny.

EDIT: Får man verkligen betala typ 20.000 kr för en dator som klarar bättre musikprogram? Det kan det ju inte vara värt alls. MIna inspelningar blir ju lika bra eller bättre helt utan varken musikprogram eller dator.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Får man verkligen betala typ 20.000 kr för en dator som klarar bättre musikprogram? Det kan det ju inte vara värt alls. MIna inspelningar blir ju lika bra eller bättre helt utan varken musikprogram eller dator.

Du får en vanlig standardpc för 4 000. Vilka program är det som kräver en dator för 20?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får en vanlig standardpc för 4 000. Vilka program är det som kräver en dator för 20?

Det var Neosus som skrev det här:

Ja man borde kanske skaffa porta istället. Man måste ju skaffa en ny dator så fort det kommer ut nya program pga att datorn blir för klen. Det är ju inte billigt. 😏

typ -20 nu.

Ute!

Huvvaligen! 😏 😑

Och när jag slarvläste fick jag minusgraderna han skrev om till 20 tusenlappar! Haha. Datorer har jag, men är så van det jag har nu att jag kör på med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...