Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jah mellan den 25:e och den 28:e kommer en fet asteroid att träffa jorden och inleda Armageddon, så som det beskrivs i Uppenbarelseboken. Neos son Jesus kommer att återvända och besegra DoLs far Satan (not likely), sen blir det en massa eldklot och elände. Monstrum med horn och skit, blixtar och djävulstyg och annat otrevligt fanstyg följt av att alla otrogna kastas i en evig brinnande sjö fylld av svavel.

Ja, sedan är det färdigt liksom... med allt liksom. Der untergang... säger de som räknat på det... Vete faen, om ni frågar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jah mellan den 25:e och den 28:e kommer en fet asteroid att träffa jorden och inleda Armageddon, så som det beskrivs i Uppenbarelseboken. Neos son Jesus kommer att återvända och besegra DoLs far Satan (not likely), sen blir det en massa eldklot och elände. Monstrum med horn och skit, blixtar och djävulstyg och annat otrevligt fanstyg följt av att alla otrogna kastas i en evig brinnande sjö fylld av svavel.

Ja, sedan är det färdigt liksom... med allt liksom. Der untergang... säger de som räknat på det... Vete faen, om ni frågar mig.

En vanlig dag alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det finns en liten vacker film som visare ungefär hur det skulle bli då:

http://nyheter24.se/nyheter/forskning/791020-exakt-sa-har-skulle-det-se-ut-om-en-jatte-asteroid-traffade-oss

Den viktigaste frågan mänskligheten får fråga sig dock är... Hur blir det med iPhone 7 då?

Ska ju va sk blodmåne på måndag å!

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll är det Debatt kl 22.00 på Svt om tältläger med romer mm, och i morrn är det flyktingdebatt i riksdagen.

Vi får se om någon kan tala om hur man integrerar 1 000 flyktingar/invandrare om dan.

Intressant att man vågar närma sig frågorna i alla fall efter all berörings skräck. vad viktigare är att kl. 21.00 är det Plus med Josephine Freje... grrrrhhhhhh...
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ju va sk blodmåne på måndag å!

Vad är blodmåne? Det skulle kunna vara en låttitel om man fick för sig att skriva nåt.

Blue moon finns det ju en känd låt som heter. Är blodmåne samma sak på svenska, eller finns det även blå måne på vårt språk?

Svar med foto önskas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Men nu är jag så gammal i gamet så jag vet vad jag gör. Dessutom är nog det värsta som kan hända nu om det inte blir någon fortsättning med ett lönebidragsarbete att jag får förtidspension/sjukersättning, och det kan jag leva med.

Försäkringskassan skickade mig till Soc för två år sen när jag var som mest utslagen och konvalescent, men som tur var fick jag en handläggare som tyckte att det var uppenbart att jag skulle ha sjukpenning, och hjälpte mig överklaga, så att beslutet ändrades.

Som jag ser det var det en ren chansning från FK att stoppa sjukpenningen. Är man i den situationen jag var då har man inga begrepp om att överklaga, om man inte får hjälp som jag fick. Det var enligt socdamen solklart att jag skulle ha min sjukpenning.

Under Allians-åren var det faktiskt åt det hållet att även om man hade rätt till X eller Y så var man tvingad att kriga för det, vilket kan vara svårt om man redan ligger skadeskjuten i ett krondike. Den förra regeringen körde över sjuka för att snygga till sina siffror. De backade förstås lite på en del punkter när de insåg att folk inte var fullt så jävla korkade som de trodde.

De hade sina poänger och de hade en del goda idéer men i verkligheten blev det i princip bara en massa pungsparkar...

Link to comment
Dela på andra sajter

NU är subben inkopplad. Pumpar Messhuggah här.

Får se hur länge man blir kvar här då.. 😕

Messubbah! 😄

Slog mig just att jag hade ett obesvarat meddelande från el Mempho på fejjan... osså är typ fejjan nere. Dafuq?

Link to comment
Dela på andra sajter

Schuu! Jorå... såatt....eh.... Fint väder!

Gissa hur många ton mygg man får i käften varje gång man pratar med en norrlänning.

Inte lika många som norrlänningen.... "schuuuuu". Är båda norrlänningar så blir det myggfritt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det slår mig varje gång jag hör Vivaldis vår att det här stycket skulle kunna vara från vilken jävla nutida pop-/rock-/metallåt som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0&feature=youtu.be&t=152

Nehepp, den ville inte ha en tidsangivelse i länken... menneh, 2:32 till 2:37 eller nå sånt dårå är snutten jag tänker på.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...