Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Tyckte programtiteln "Kvinnor som mödrar" var lite märklig men så handlade det förstås om kvinnor som mördar, vilket också iofs är märkligt. Inte för att de är kvinnor, eller för att de möjligen är mödrar... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte programtiteln "Kvinnor som mödrar" var lite märklig men så handlade det förstås om kvinnor som mördar, vilket också iofs är märkligt. Inte för att de är kvinnor, eller för att de möjligen är mödrar... 😳

Fruntimmer......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä bara om jag gör egna från scratch.

Det brukar inte stå på påsarna att man ska ha olja, och på någon har jag sett att man inte ska ha olja, men jag har olja i alla fall eftersom jag är misstänksam mot det där. Frågan är om det blir bättre eller sämre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar inte stå på påsarna att man ska ha olja, och på någon har jag sett att man inte ska ha olja, men jag har olja i alla fall eftersom jag är misstänksam mot det där. Frågan är om det blir bättre eller sämre?

Olja kan man absolut ha, det blir lite av samma effekt som vid fritering fast givetvis mindre och lättare. Ringla över plåten och släng på pommes. Rör runt lite så oljan hamnar jämt o fint överallt på plåten. Just som någon nämnde för att det inte ska bränna fast, det gör det gärna annars. Salta + och valfri krydda, finns ju pommeskryddor eller grillkrydda, vitlökspulver t ex. I runda slattar 220° i 20-25 minuter. Gör ett rörande och vänd på pommesen i halvtid ungefär så att de inte fastnar, de tar färg och "mognar" jämnare.

Samma kan man göra i stekpanna. Stek pommes i olja, medelvärme och vänd på dem ofta. Det bästa är att tjacka en fritös. Vilken djävla skillnad, man kan fritera mycket annat också förstås. Grönsaker, kyckling, panerad fisk(pinnar t ex de kan man köra i brödrosten också om man vill odla ungkarls imagen ordentligt). Har t o m ströbrödspanerat glass och friterat...

😳 Fan känner mig som något djävla matorakel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte programtiteln "Kvinnor som mödrar" var lite märklig men så handlade det förstås om kvinnor som mördar, vilket också iofs är märkligt. Inte för att de är kvinnor, eller för att de möjligen är mödrar... 😳

qc-scienceverb.png

Alltså kopplingen var att "mödrar" skulle vara ett verb alltså.... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...