Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

*trådskapare*

Nu har du fått min åsikt. Det är kul att att frottera sig med de stora grabbarna och låtsas som man begriper nåt.

Ännu roligare vore om alla från längsta raidade storforum och gick in och skrev fullständigt vansinniga svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du fått min åsikt. Det är kul att att frottera sig med de stora grabbarna och låtsas som man begriper nåt.

Ännu roligare vore om alla från längsta raidade storforum och gick in och skrev fullständigt vansinniga svar.

😆 Ja, djävlar... Det vore ju en riktigt bra idé!!! Hah. Goddag yxskafts svar på seriösa frågor. Den ena efter den andra som helt enkelt svara på något helt annat. Trådgerillakrigföring!! Lysande!!!

Näthat.

Äsch 🥰 Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

God Deg i Storstugan! Så var det lillelördag. Jobbet slut för dagen.

Finns någon spännande tråd i seriösa storforumet?

Om det ska heta konsert eller något annat om en DJ uppträder löste sig ju genom att det idag heter akt.

Link to comment
Dela på andra sajter

God Deg i Storstugan! Så var det lillelördag. Jobbet slut för dagen.

Finns någon spännande tråd i seriösa storforumet?

Om det ska heta konsert eller något annat om en DJ uppträder löste sig ju genom att det idag heter akt.

Man får inte glömma bort "scener" också... T ex: "Har det hänt något nytt inom poesiscenen?" eller "Något nytt på lärarscenen?"

Näthatt kan vara snyggt. Alltid stråhatt när jag skriver på längtans längstah...

Jag brukar köra med hat-trick här ofta. Det låter annars som något som en SD:are skulle hålla på med..?

Just idag fattar jag ingenting! 😳

Frågan är om gud finns överhuvudtaget... Eller så kan vi utveckla detta till en existentiell fråga: Han fattar inget, alltså finns han inte? Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gud finns för han förstår inte bättre. Eller säger Gud: Jag är ateist, alltså finns jag.

Från lärarscenen meddelas att jag körde en jämförelse mellan Homeros och Petter idag på svenskan. Den ena är rapsod, den andre rappare. Likheter och skillnader dem emellan var frågan. Och så fick de prova på att skriva på hexameter. Tillsammans satte vi ihop en liten dikt. Jag ville de skulle få en känsla för rytmen.

Motivering ur kursplanen

Undervisningen i ämnet svenska ska syfta till att eleverna utvecklar sin förmåga att kommunicera i tal och skrift samt att läsa och arbeta med texter, både skönlitteratur och andra typer av texter. Eleverna ska ges möjlighet att i skönlitteraturen se såväl det särskiljande som det allmänmänskliga i tid och rum. Undervisningen ska också leda till att eleverna utvecklar förmåga att använda skönlitteratur och andra typer av texter samt film och andra medier som källa till självinsikt och förståelse av andra människors erfarenheter, livsvillkor, tankar och föreställningsvärldar. Den ska utmana eleverna till nya tankesätt och öppna för nya perspektiv. Vidare ska undervisningen leda till att eleverna utvecklar kunskaper om det svenska språket, dess uppbyggnad och ursprung samt ge dem möjlighet att reflektera över olika typer av språklig variation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från lärarscenen meddelas att jag körde en jämförelse mellan Homeros och Petter idag på svenskan. Den ena är rapsod, den andre rappare. Likheter och skillnader dem emellan var frågan. Och så fick de prova på att skriva på hexameter. Tillsammans satte vi ihop en liten dikt. Jag ville de skulle få en känsla för rytmen.

Gillar eleverna det där? Vet de om att du håller på med musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du fått min åsikt. Det är kul att att frottera sig med de stora grabbarna och låtsas som man begriper nåt.

Ännu roligare vore om alla från längsta raidade storforum och gick in och skrev fullständigt vansinniga svar.

Det har hänt; vi raidade ju med en massa Götelabååårg-skämt en gång (hittar dock inte tråden längre 🙁 ). Kändes bra då i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...