Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag ska också på jobbintervju idag. Träffade en rekryterare för två veckor sedan, som jag lyckades göra helt lyrisk. Jag har vart på så många arbetsintervjuer nu att jag börjar bli riktigt bra på det. xD Och nu ska jag träffa företaget dom rekommenderat mig för.

Ah, lycka till. Du får hitta jobb i västerås så kan vi byta bostad 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, lycka till. Du får hitta jobb i västerås så kan vi byta bostad 😛

Företaget jag ska träffa har blivit uppköpta och ska öppna upp ett kontor i Stockholm. Gissa vart dom var baserade från början...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja...tråden syns inte för dom som inte är inloggade så det är väl safe att skriva: jag är otroligt missnöjd med min chef och ganska missnöjd med hur saker och ting har skötts här på senaste tiden. En annan kille slutade i förra veckan av exakt samma anledningar, jag såg det som ett bra tillfälle att själv börja söka vidare. Jag har ju ändå suttit här i sex år nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hoj! Har sysslat med musik för mycket för att hinna skriva här på några dagar nu.

Ska på en villa visning kl 10 och passa på att fråga om de vill sälja flygeln som står i ett av rummen där.

Link to comment
Dela på andra sajter

När väckarklockan väckte mej i morse kvart i sex var jag mitt inne i en dröm. Jag befann mig på Månen och kunde se jordklotet på den svarta himlen. Afrika syntes. Jag sa till dem som var med mej att vi befann oss på månen men de trodde mej inte. Då fattade jag att de inte inte kunde se jordklotet uppe i skyn.

Då ringde väckarklockan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuförtiden brukar jag inte minnas mina drömmar, men på sjuttiotalet skrev jag drömdagbok. Ju mer jag skrev ner, desto mer kom jag ihåg. Till sist blev det för mycket så jag slutade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuförtiden brukar jag inte minnas mina drömmar, men på sjuttiotalet skrev jag drömdagbok. Ju mer jag skrev ner, desto mer kom jag ihåg. Till sist blev det för mycket så jag slutade.

Gjorde något liknande ett tag. Hamnade i ett läge där det kändes som om jag kunde styra mina drömmar. Ganska märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Gjorde något liknande ett tag. Hamnade i ett läge där det kändes som om jag kunde styra mina drömmar. Ganska märkligt.

Finns ett "enkelt" sätt att lära sig styra drömmarna. Hitta på en rutin du gör så ofta som möjligt. Helst ska du göra den flera gånger i timmen, men det funkar med en gång i timmen med. Det vanligaste är att man försöker kolla på klockan så ofta som möjligt, och det ska helst vara samma klocka varje gång. Men man kan hitta på något annat med. Som t ex att kolla på bägge händerna medans man gör någon rörelse med dem. Eller att se på en viss bild så ofta man kan.

Tanken är att man ska gör samma sak så ofta att man försöker göra det i sömnen till och med. Men eftersom man inte öppnar ögonen när man sover så brukar det se fel ut på ett eller annat sätt. Eller så kanske man ligger på ena handen så att man inte kan göra det man är van vid. När det händer så vet man att man drömmer och kan ta lite kontroll över drömmen. Om man har anlag för lucid dreaming.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nuförtiden brukar jag inte minnas mina drömmar, men på sjuttiotalet skrev jag drömdagbok. Ju mer jag skrev ner, desto mer kom jag ihåg. Till sist blev det för mycket så jag slutade.

Jag kommer nästan alltid ihåg minst en av min drömmar jag haft under natten. Mycket för att jag sysslade med lucid dreaming förut och för att jag mediterar ganska ofta nu med. Eftersom jag har så skumma sömnparalyser så var jag tvungen att lära mig att hantera drömmarna och paralyserna på nå got sätt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...