Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Kände en flicka en gång som spred kläder på det där viset...

Slår vad om att det var den där grannen du nämnt vid upprepade tillfällen 😉

Mazarin är gott!!! Mazarin & kAfFleK... mumma.

[...]

Du och jag, DoL. Du och jag 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis läst klart Frozen in Time av Geiger, Beattie och Atwood. Jävligt intressant bok om sir John Franklin och hans resa för att hitta Nordvästpassagen. Geez, tänk att duka under av blyförgiftning. Tydligen vart konserverna de åt av förseglade med blyhaltigt lödtenn som läckte ut inuti konserverna. Därav följde skörbjugg (läskig vitaminbristsjukdom) och ihop med extrema förhållanden dog hela expeditionen (>120 pers) en efter en.

Ganska dramatisk och, stundtals, läskig läsning men fan så pra pok.

Han blev i alla fall inte uppäten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han blev i alla fall inte uppäten.

Inte Franklin själv men vissa forskare påstår, efter att ha studerat benrester, att de sista överlevande av expeditionen vart tvingade att hänge sig åt kannibalism för att överleva 😮 Det gick sådär; de satte ju tänderna i kraftigt blyförgiftade och skörbjuggsangripna lik. Dålig idé att mumsa i sig dem... 🤪

Näeh, en annan donna som hade ett lössläppt rykte [...]

Jaså du talar om dig själv här! Ja men dåså. My bad 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Franklin själv men vissa forskare påstår, efter att ha studerat benrester, att de sista överlevande av expeditionen vart tvingade att hänge sig åt kannibalism för att överleva 😮 Det gick sådär; de satte ju tänderna i kraftigt blyförgiftade och skörbjuggsangripna lik. Dålig idé att mumsa i sig dem... 🤪

Jag tänkte på Cook, men det är visst bara en myt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte på Cook, men det är visst bara en myt.

"Do you try i piece of Cooked meat ?

" No thanks, just light grilled"

(#lameCHAE)

Ja, sicket öde egentligen...

Mm... De seglade skitlänge för att hitta Nordvästpassagen och slutade som blyförgiftade middagar åt sina kompisar. Någon sa säkert

"Well, this is awkward... 😳 "

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...