Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag gillar kyrkogårdar.

Jag också.

Intressant låt, men det är så mycket idéer att man aldrig hinner fatta hur låten går, men det kanske är meningen?

Bara att luta sig tillbaka och öppna sinnena...

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså okej.. 😄 Bra bok?

Inte läst... och bortslarvad bok som sagt. 😏

Skulle inte förvåna mig om jag lämnat igen den bokjäveln till bibblan trots att jag ägde den medan jag blivit sen att lämna in någon bok som bibblan äger. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag spenderat lite pengar. 😱

Köpte ett fett digitalpiano! ☺️ Hade en otroligt hjälpsam man som personal i affären, riktig mysfarbror som tydligen hade jobbat där i 41 år...

Testade först Yamaha P45B (kostar 4k) som var sådär, sen ett steg upp, P115 ( typ 8k) som var rätt nice asså, bättre anslagskänsla i de vägda tangenterna, fast inte riktigt helt lätt spela snabbare partier. Så föreslog han att jag skulle testa ytterligare ett steg upp, P225B (typ 13k, lite mer än jag tänkt mig 😛 ) och den har en annan typ av Graded Hammer-teknik och då var jag såld, riktigt härligt att spela på, var som ett bra piano i princip. 🥰 Även fantastiskt bra ljud, även om jag kommer använda VST-pluggar mest.

maxresdefault.jpg

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag tänker till så har jag sommarjobbat flera vändor på den kyrkogården (och jag gillar också kyrkogårdar) och faktiskt jobbat med vid gravsättningar så jag antar att jag också varit en dödgrävare, även om bara några gånger. 😳 Jag har dock ingen liten pojke som jag kan låta ärva min borttappade bok. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag spenderat lite pengar. 😱

Köpte ett fett digitalpiano! ☺️ Hade en otroligt hjälpsam man som personal i affären, riktig mysfarbror som tydligen hade jobbat där i 41 år...

Testade först Yamaha P45 (kostar 4k) som var sådär, sen ett steg upp, P115 ( typ 8k) som var rätt nice asså, bättre anslagskänsla i de vägda tangenterna, fast inte riktigt helt lätt spela snabbare partier. Så föreslog han att jag skulle testa ytterligare ett steg upp, P225 (typ 12k, lite mer än jag tänkt mig 😛 ) och den har en annan typ av Graded Hammer-teknik och då var jag såld, riktigt härligt att spela på, var som ett bra piano i princip. 🥰 Även fantastiskt bra ljud, även om jag kommer använda VST-pluggar mest.

maxresdefault.jpg

Nu blir jag avundsjuk!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...