Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

De tidigaste längstahtrådarna skrevs genom stentavlor, ihopbundna med snöre. Dessa skickades mellan medlemmarna genom bud. Mot slutet på ett år fick buden (omsättningen var hög) ofta kånka på flera hundra kilo stentavlor.

Låtkritik sköttes genom ett sångogram. Ett bud som hade memorerat låten skickades till en medlem. Sången framfördes, kritiken höggs ner på stentavlan som sedan returnerades till avsändaren.

Sedan kom internet.

In a nutshell...

Kpd

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom på att jag skrev en forumtext för ett par år sen. Tröttnade innan jag hann göra någon musik till den. Texten är rätt bra dock 😄

Forumkungen

Med min vassa binära tunga

Får jag allt att gunga

Jag har tunga teorier

Gagga inte emot mina idéer

Om någon har gjort nåt fel

Att rätta dem gör mig hel

Fjollor kan ej ta skarpa lägen

Min vy är alltid verkligheten

Jag är klotet du är kägeln

jag var mannen som var så hård

Nu nöjer jag mig med mitt keyboard

Jag måste visa vart skåpet ska stå

Runt elaka giganten går alla på tå

Jag är forumkungen, jag är forumkungen,

I allalalala lägen

vill gärna inte vill erkänna det, men

Jag är en rejäl bad boy du vet, och

det vassaste sinnet det har jag, mest,

Analytiskt och skarp varje dag,

Min retorik är på elitnivå

Det jag vet är fakta baserad på

De som inte alltid är min sida på

Är absurda förlorares påbrå

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här lär ha varit rubriken på en artikel i en svensk lokaltidning i år. ”Fråga fyra stals på tipspromenad".

Själv skulle jag ordna med tipspromenad för några skolklasser en gång. Det blåste så mycket att det var omöjligt att få frågelapparna att sitta kvar, så kidsen var tvungna att springa runt och försöka fånga lapparna för att kunna svara på frågorna. Till slut fick jag beordra en del ungar att stå med lagom avstånd och hålla lapparna.

Det var ingen av mina större succéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit så intresserad av datoranimerad film, men pixars nya insidan ut verkar intressant.

Tja, ingen större skillnad mot vanlig animerad film innehållmässigt, bara grafiskt snyggare med 3D. Speciellt Pixar har ju lyckats rejält. Bra historier för de minsta varvat med Disneysk torr humor för de vuxna och givetvis med de sedelärande moralkakorna är ett lyckat recept. De är bra skickliga di dära... Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Och på tal om flyktingkatastrofen känner man sig allt väldigt dum i huvudet när man precis köpt en klocka för 4000, när det hade vart fan så mycket bättre att istället hjälpa till...

Jag skänkte iallafall 500 via www.vigorvadvikan.com. Bättre än inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och på tal om flyktingkatastrofen känner man sig allt väldigt dum i huvudet när man precis köpt en klocka för 4000, när det hade vart fan så mycket bättre att istället hjälpa till...

Jag skänkte iallafall 500 via www.vigorvadvikan.com. Bättre än inget.

Jag tror egentligen inte att det är pengarna som är det stora problemet. I alla fall inte än. Det största problemet är att alla system har brutit samman, och att enskilda länder drar åt helt olika håll. Det är helt omöjligt att få en överblick över vilka som verkligen behöver hjälp. Dessutom är det stor oenighet inom olika nationer om hur mycket man ska hjälpa, och hur man ska göra det, där folk och regeringar drar åt olika håll.

Den där tjejen från Syrien som de visade en film om på rapport hade i själva verket bott i Turkiet i två år med sin mamma, och haft arbete och klarat sig bra där som det verkar. Om människor som hon räknas som flyktingar tar det aldrig slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, det känns som en i det närmaste omöjlig uppgift att bedöma vilka som verkligen behöver hjälp och vilka som bara är rena lyckosökare. Bara det här med att bestämma ålder på de ensamkommande som pga språkförbistringar och stor misstro inte vill uppge något. Vilken soppa... Samtidigt finns det här stora mängder folk som inte vill ta del av det svenska samhället utan sluter sig i sina områden, där gäng och motsättningar breder ut sig. Motsättningarna kan ses som en förlängning av konflikterna i hemlandet med politiska och/eller religiösa förtecken. Vilken soppa detta blev, helt "plötsligt". 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...