Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Imorgon kommer det en intressant dokumentär i SVT 2, 20.00 om Henry Diltz, en fotograf som varit med lite...

Bl a officiell "hovfotograf" under Woodstock. Han bor i en bungalow med ett arkiv på ca 400 000 bilder med allt från America till Zappa som han själv uttrycker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för att klargöra bara... Det är inte hat, i hat-trick då utan... hat, då va? Alltså hat, som i hatt... fast ett t till de... inte hat. Som i ett t. Fast det är det ju. Man kan ju tänka sig hi-hat, men inte så cymbaliskt...

Jag är inte så full av hat, bara lite då, utan mer kärleksfull...

Ja, inte full så, nu då...

Alltså...

äh

Kpd.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Men de va ju mina 🙁

🙁 Min vän... Först måste du komma upp till häradsbetäckarstatus. Dit kan du inte nå om du inte slutar upp med "inge kaffe efter 18" dumheterna... Hur ska du annars orka vara... ähum... uppe? Ja, det plus en del annat också, men mest kaffe grejen. Därefter kan du, om du jobbar ståndaktigt och hårt, om du övar duktigt, om du verkligen, verkligen lägger manken till. Ja, då kan du också få ihop en double whammy.

Det blir säkert din tur nästa gång. 😑

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett mycket elände här i livet. Skulle vilja beskriva mig som relativt härdad men när det kommer till värnlösa barn eller djur...

Har väldigt svårt att se på sådant...

Fullständigt tragiskt är läget nu 🙁 .

Det där fixar sig inte med kpd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jah. Lite samma skumma omdöme som en del svältande, fattiga familjer från Afrika som bara sväller men inte på rätt sätt. Visst är det gôtt och nuppa men i de lägena kunde man väl ha lite eftertanke om det verkligen är så smart att göka till ytterligare en mun att mätta. Ja, det är säkert omständigheter i det som man inte hajjar eller så är det bara ren dumhet det handlar om

woohooo

Ja, jösses Neo... Keyboard bonanza... Näeh inte dumt. Det behövs lite galenskaper i dagar som dessa för att lätta upp den djupa svärtan, bra där!!! ☺️ Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har hänt en himla massa tragiska grejer förr i tiden oxå men det känns som allt börjar komma upp till ytan mer och mer... Fast jag vet inte! Vad ska sådana människor som vi som ändå sitter här och har det jävligt bra, göra? Vad kan vi göra? Man är väl inte gud heller?

....eller jo vänta nu. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har hänt en himla massa tragiska grejer förr i tiden oxå men det känns som allt börjar komma upp till ytan mer och mer... Fast jag vet inte! Vad ska sådana människor som vi som ändå sitter här och har det jävligt bra, göra? Vad kan vi göra? Man är väl inte gud heller?

....eller jo vänta nu. 😮

Det pågår en del insamlingar, det kan man ju stötta. Man kan också på ett sakligt sätt påverka andra om läget.

Visst faen känner man sig maktlös som gammal demon också. Det som ändå är så skönt nu är det går att diskutera frågorna om t ex kvoter och att det är omöjligt för oss att ta hand om allt tillsammans med Tyskland t ex. Bara vid valtiderna gick det inte att nämna detta utan att man fick rasistkortet i ansiktet. Nu pratar alla politiker om det relativt obesvärat.

ALLA länder MÅSTE ta emot så det hela jämnar ut sig. Även inom landet måste mottagandet jämnas ut. Sedan finns det givetvis en del som inte kan hålla sig i skinnet. De som använder landet eller stadsdelar som sin privata enklav/handgranats/skjutbana. Ut med dessa och in med de som verkligen behöver hjälp. Är jag fel ute genom att tänka så..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det verkar vara flykting-tema på tv. Tydligen är 60 miljoner på flykt i världen varav en miljon som vill till Europa. Vi bor en halv miljard så det ryms fler. Nu är det ju som så att ALLA måste hjälpas åt. Tragiskt är det att det ska behöva vara som det är. Jag blir berörd och hoppas att även inbitna SD:are som vill stänga gränserna blir det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...