Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Ingen dum tanke, faktiskt. Bara att just nu är desperationen så stor, det handlar om livhanken för flyktingarna att man gör vad som helst för att komma in. Alla regler sätts ur spel och tragiken är stor. Just nu måste alla länder ta emot så antalen jämnas ut. Som det är nu är det en orättvis och i det långa loppet skadlig fördelning.

Ja, jösses sicka tider...

En lätt melankolisk kpd.

Jag undrar vad som görs åt flyktingsmugglarna. Det har jag inte läst mycket om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slut för idag - tack för idag. Nu ska jag köpa fikabröd till kaffet.

Fika är backslang för kaffi för övrigt. Fimp kommer av stump på fikonspråk. Fimp stukon.

Meddlelas på just detta sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filmen intermezzo från 1936 på svt nu. Gösta ekman dä mot ingrid bergman som några år senare gjorde en remake på filmen mot leslie howard. Erik "Bullen" Berglund, med korven, är också med.

I en scen i filmen ska ekman spela fiol, vilket han inte kunde. Det löste man genom att låta en man sköta stråken, en annan greppbrädan och ekman stå och se vacker ut. På något sätt lyckades man hitta en kameravinkel där det hela såg något så när verklighetstroget ut.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

Filmen intermezzo från 1936 på svt nu. Gösta ekman dä mot ingrid bergman som några år senare gjorde en remake på filmen mot leslie howard. Erik "Bullen" Berglund, med korven, är också med.

I en scen i filmen ska ekman spela fiol, vilket han inte kunde. Det löste man genom att låta en man sköta stråken, en annan greppbrädan och ekman stå och se vacker ut. På något sätt lyckades man hitta en kameravinkel där det hela såg något så när verklighetstroget ut.

Ja, man har ju hört talas om att det var strängare förr.

Slut för idag - tack för idag. Nu ska jag köpa fikabröd till kaffet.

Fika är backslang för kaffi för övrigt. Fimp kommer av stump på fikonspråk. Fimp stukon.

Meddlelas på just detta sätt.

Vagott! ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har väl firat klortantens dag idag?

Eller fluortantens, som hon egentligen kallas av de flesta andra. Med en extra munsköljning... Ja, dessa dagar alla och allt får nu förtiden.

När är längstahs dag? När kom första längstah?

Urlängstah liksom... Vi skulle egentligen ha våra dagar också, alltså man får gå på när vi först reggade in oss och sedan får det väl vara lite hipp hurra den dagen då. Jag får vänta till januari i så fall. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

När är längstahs dag? När kom första längstah?

Urlängstah liksom... Vi skulle egentligen ha våra dagar också, alltså man får gå på när vi först reggade in oss och sedan får det väl vara lite hipp hurra den dagen då. Jag får vänta till januari i så fall. ☺️

Jag vet inte när jag reggade mig. Allt det där föll bort när jag kom i konflikt med överheten och blev tvungen att ömsa skinn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte när jag reggade mig. Allt det där föll bort när jag kom i konflikt med överheten och blev tvungen att ömsa skinn.

Jaha, du har gjort så. Det är viktigt att vara sams... och seriös. Men mest sams, särskilt med överheten. Seriöst sams.

2008 kanske kring jul

?

08-01-04 gick du med. ☺️

Grävde lite, tror att den första längstah startades av Pluffo 24 apr 2005 med orden: "Låt oss skapa forumets längsta tråd. Jag har sett trådar på andra forum bestående av ett par tusen sidor. Jag säger: Amatörer! Låt oss slå det."

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...