slejnard Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Vi körde från Boden häromdan. Det slog mig hur mycket oanvänd mark och skog kobbar och dalar vi har. Varför inte låta flyktingar komma hit och vara nybyggare likt förr när vi emigrerade till Amerikatt. Om vi hjälps åt så går det! Det finns gott om plats
Neosus Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Vi körde från Boden häromdan. Det slog mig hur mycket oanvänd mark och skog kobbar och dalar vi har. Varför inte låta flyktingar komma hit och vara nybyggare likt förr när vi emigrerade till Amerikatt. Om vi hjälps åt så går det! Det finns gott om plats Men eller HUR?? Det finns gott om plats! ☺️
slejnard Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Men eller HUR?? Det finns gott om plats! ☺️ Japp så gör vi. Du bestämmer ju ändå såatt ☺️
Neosus Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Tänk dig när det bor fler i norrland än i söder... Då kommer alla vilja flytta upp istället! ...och Skellefteå blir nya huvudstaden. ☺️
Den Gode Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Vi körde från Boden häromdan. Det slog mig hur mycket oanvänd mark och skog kobbar och dalar vi har. Varför inte låta flyktingar komma hit och vara nybyggare likt förr när vi emigrerade till Amerikatt. Om vi hjälps åt så går det! Det finns gott om plats Det var väl det reinfeldt var inne på, men tänk om dom inte vill bo där?
Dark Of Light Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 (redigerat) Precis så sade Flintfeldt då juh. Bara det att det passar ju inte. De vill (kanske en smula förståeligt) bo med sina vänner och släkt i småenklaver i Malmö eller en handfull förorter i Göteborg eller Stockholmsområdet. Inte bo i norr och frysa. Å andra sidan har det väl inte gjorts några seriösa försök heller. Tror att de flesta av problemen med utanförskap, våldsamheter och uppgörelser gäng eller olika religioner emellan i just nämnda områden kunde lösas genom att man fördelade boplatserna bättre på regional/kommunal nivå men även givetvis länder mellan. Då kan man ju hjälpa fler och dela på oket. Det är ju det de träter om nu. Fågelomröstningen var visst här Slej: http://birdlife.se/s.../nationalfagel/ Näeh, har inte röstat. Är inte så intresserad, hade sädesskvättan varit med så... Redigerat 31 augusti 2015 av Dark Of Light
slejnard Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Det var väl det reinfeldt var inne på, men tänk om dom inte vill bo där? Det vill dom!
Dark Of Light Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Om Donald Trump, Björn Ranelid och Anna Kindberg Batra fick barn.
Algotezza Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Låt jag gjort med mina analoga "LSD-synthar": https://soundcloud.com/algotezza/you-cant-follow-me-now Och lite egna inspelningar av natur- och kulturljud...
Micke H Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Upptäckte just vad jag hade för film på när jag tog en bild på min gamla TV jag ska sälja. Fan nästan pinsamt. 😆
Dark Of Light Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Jag såg men sa inget. Man är ju finkänslig. ☺️ KPD
Micke H Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 🥰 Och på den andra hade jag The Witcher 3. Såatte...jag är en TV-spelande fjortis.
Den Gode Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Barbro Hedvall skriver en kolumn i Corren i dag där hon föreslår ett slags blått kort till EU/Europa motsvarande USA:s gröna. Det kanske inte är så dumt? http://www.corren.se/asikter/kolumner/barbro-hedvall-infor-bla-kort-till-det-forlovade-europa-8554519.aspx
Dark Of Light Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Ingen dum tanke, faktiskt. Bara att just nu är desperationen så stor, det handlar om livhanken för flyktingarna att man gör vad som helst för att komma in. Alla regler sätts ur spel och tragiken är stor. Just nu måste alla länder ta emot så antalen jämnas ut. Som det är nu är det en orättvis och i det långa loppet skadlig fördelning. Ja, jösses sicka tider... En lätt melankolisk kpd.
Dark Of Light Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Som det regnar då... Ända ner till marken också. 😳
Recommended Posts