Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Ah, vigvatten ja... 😆 Ibland så fastnar poletten...

Länge sedan man umgicks med gymnasis... gymnaster. 😳

Redigerat av Dark Of Light
Postat (redigerat)

Igår såg jag filmen The day the Earth stood Still.

Idag såg jag filmen The day the Earth stood Still.

Alltså, filmen igår var inspelad 1951.

Ni vet tiden då allt var svart/vitt, de goda var goda och de onda viftade ironiskt nog med röda flaggor, eller var japaner, kvinnor hade näst intill uteslutande a-kupa, alla män rökte pipa, möjligtvis cigarr, män var män och kvinnor var kvinnor, byxmidjan befann sig över naveln och strax under bröstvårtshöjd, alla bar hatt och bilarna hade namn som Studebaker eller Oldsmobile samt framkallade däcktjut på grusväg. Inte heller behövde man ladda om sina vapen, det skötte sig automatiskt.

Filmen idag var inspelad 2008 och inget av det ovanstående gäller längre.

Va? Var filmerna bra? Njaeh... sådär.

Men lite kul att jämföra gamla filmer mot nyinspelningar.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Man kan ju undra vad det är som gör att de som anses vara jobbiga på något sätt blir omnämnda medans de som bidrar till god ton och kunskap står utan namn?

Jag skulle vilja tacka Olsberg, Anders F, Linus, Memphis, Killwithskill, Cathrine, Claes, CHAE, Sonefors, Rainydays, Everlastingrecords, Pesek och alla andra som min virrpanna inte minns namnet på just nu. Ni har alla, i min värld, förgyllt forumet vilket jag är mycket glad och tacksam för, så, ett stort tack till er! 🙂

Kul att bli omnämnd i en annan tråd, 😊 trots att man inte gjort en tråd på flera år xD
Postat

🙁 Tråkigt med tjejen... Det var väl inte för så länge sedan som ni började träffas, eller har jag fel? Riktigt förbannad blir jag på de jobbiga typerna på ditt jobb. Be dom dra åt helvete, det kan du väl kosta på dig sedan om du ändå ska sluta. 😠 Att folk inte bara kan vara...

🥰 Jo, de jobbiga typerna borde få sig en tillrättavisning nån gång.

Nä du har rätt, jag och hon började träffas i början av Juli, så 2 månader sedan. Det funkade bra i början men ju mer jag lärt känna henne desto mer har jag insett hur fel det är. Vi klaffar helt enkelt inte och jag mår inte bra av det.

Oj vad tråkigt att höra Memphis. Bra att du skriver av dig här dock! Jag brukar också ha svårt att ge svar på tal mot gliringar. Däremot så tar jag det inte hårt utan tänker istället att problemet ligger hos den som säger saker. De är bara avundsjuka!

Du är grym musiker och ser bra ut. Synnerligen klok o trevlig. Det kommer fler tjejer, jag lovar! Fortsätt dejta och rocka!

Tack Slej, 🥰 Jag tar för det mesta det inte så hårt, är rätt bekväm i vem jag är och hur jag ser ut så det e rätt lugnt, men ändå frustrerande.

Memphis, folk ska skita i hur du klär dig. Anvisa dem hit nästa gång så ska jag vända på dem.

☺️

Håller med ovanstående talare. Det är sjukt jobbigt när folk (oftast män) ska hålla på och gnabbas och ryggdunkas och säga "höhö" och vara "sköna lirare". Det är fan sånt som gör att jag supportar feminismen så jävla hårt när dom säger att machokulturen ska bort.

Tack Micke. Jag supportar också starkt feminismen, (dock inte den extrema varianten som drar alla män över en kant och avskyr dem av principskäl och inte av grundliga skäl från fall till fall, har stött på ett par sådana vilka drar det för långt). Machokulturen gör inget gott och bör försvinna, bör bli mer jämlikt i samhället, även då vi kommit långt i vårt land. Jag åkte förresten flyg häromveckan där hela besättningen var kvinnor, inklusive första- och andrapilot, det va ju kul ☺️
Postat

Ja, jag började hänga här runt -06. Ja, Paz saknar man... Höll på med en temaplatta som aldrig blev av 😛 ett väldigt ambitiöst projekt ála Queensryches Operation Mindcrime fast om en massmördare istället... Ja, djävlar. Tror dock att en demo till en av låtarna med något skakig sång finns kanske här http://forum.studio....m-for-lite-rad/

Paz och Pazo var olika tjommar dock. 😄
Postat (redigerat)

[...]

Folk kommenterar att jag inte har matlåda utan äter ute, "höhö, lagar du aldrig mat eller, kan du ens", eller "lyxlirare där, vänta tills du får barn", alltid nånting varje. Jävla. Dag.

[...]

Jag var ju i typ 4 år på ett ställe och fick dagligen höra kommentarer om att jag inte käkade lunch (pga medicin, som jag förklarat för dem). Har varit tillbaka där nu några dagar den här veckan och samma grej drog igång igen. 😄

Jag tycker inte ens det är direkt besvärligt med kommentarerna längre utan jag svarar bara något i stil med "i vanlig ordning". Jobbigare är det väl OM jag faktiskt käkar lunch nån gång... då är det ju ingen jävla hejd på folk. 😆

Nästan uteslutande kvinnor som kommenterar.

Redigerat av Pico
Postat

Paz och Pazo var olika tjommar dock. 😄

Orkade bara inte skriva ett o. ☺️

Jag var ju i typ 4 år på ett ställe och fick dagligen höra kommentarer om att jag inte käkade lunch (pga medicin, som jag förklarat för dem). Har varit tillbaka där nu några dagar den här veckan och samma grej drog igång igen. 😄

Jag tycker inte ens det är direkt besvärligt med kommentarerna längre utan jag svarar bara något i stil med "i vanlig ordning". Jobbigare är det väl OM jag faktiskt käkar lunch nån gång... då är det ju ingen jävla hejd på folk. 😆

Visst är det ändå intressant ur ett annat perspektiv än från den utsattes, vilka kulturer som härskar på olika arb.platser. Vissa ställen är torra som en nunnemutta, ingen säger något alls och man vill ibland bara helt opassande och "tourettskt" skrika "pitt" för att väcka folk lite.

Andra fullständigt flödar över av kommentarer som flyger högt och lågt. Ingen tänker alls på vad de man säger och hur. Lunchlådekommentarer verkar ändå vara på topp, rätt vanligt.

KPD

Postat

Känns som om min lokala kebabtekniker får laga mat idag. En mycket trevlig man, dock ger hans bristande språkkunskaper upphov till en del fniss och förvirring. Han är en sådan där som lätt skulle kunna säga "femton minuter, en kvart", eller "äta chär eller i låda?" och mena det.

Spelar ingen roll hur dålig dag man har, man blir på bättre humör när man hör hans:

"Champokare på tallrik dy nöjd? Nåkått a tickatill?"

Han påminner utseendemässigt en hel del om pappan till tjejen i Jalla Jalla om ni kommer ihåg den gamla filmen. Han som slogs med magen. ☺️

Postat

Jag hade en svensk pizzatekniker där jag brukade beställa pizza och hämta den på väg hem från jobbet. Jag vet inte hur många gånger som jag kom in och frågade om den var färdig, och han spände ögonen i mig och sa "har vi sagt tjugo minuter så är det tjugo minuter". Han hade nog inte gått på charmkurs, vilket var väldigt vanligt vid den här tiden. Jag gick t ex.

Postat (redigerat)

Det är en kamouflerad led-tv.. 😑

Så att man inte ska bli upptäckt när man springer omkring i skogen med en 42" tv.. 😑

Redigerat av Neosus
Postat

Vilka puckon. Hur gick det med han som ville prata jobb?

Postat

Vilka puckon. Hur gick det med han som ville prata jobb?

Jag tänker nog mest att det handlar om nån slags avundsjuka. En sa det i princip rakt ut till mig att vad enkelt det vore för henne att hålla vikten om mat var optional. Jobbsnacket kommer till veckan.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.