Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Bara ordet, "spexfotografering"...

Finns alternativ i DoLs värld. Antingen tar man fingeravtyck av alla elever och lägger ut i katalogform då kan man skita i all genusproblematik eller frågeställningar kring sexuella läggningar. Eller så spar man på slantarna skiter i forograferingen och ber eleverna sätta sig nakna på en kopieringsmaskin. Då kommer i alla fall ev. tveksamheter kring kön undanröjas ytterst effektivt.

Vilken katalog det kunde bli...

Både ser och hör inom mig en framtida diskussion mellan två gamla elever kring katalogen:

"Har du sett vilken frisyr Lena hade då?"

"Är det där Lena, jag trodde hon hade mittbena och längre i bak?"

Link to comment
Dela på andra sajter

– Det är positivt att elever engagerar sig i frågor som rör HBTQ, det är ingenting vi vill dämpa. Men skolkatalogen används för att kunna identifiera elever vid olika situationer, därför är det ingenting vi kan släppa löst helt och hållet. Om jag som rektor inte har något användbart material för att identifiera elever kan det bli problem, säger han.

Alltså, är det inte det som dom vanliga fotona är till för? Låter som en sämst förklaring för att skolan inte vågar ta ställning i en viktig fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen någon som tror att eleverna ville ta det här fotot för att stödja HBTQ-personer? Jag är fullständigt övertygad om att dom ville ta en "häftig" bild och jäklas med överheten.

Vi har haft liknande diskussioner förut om elever som velat ha "häftiga" T-shirts om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen någon som tror att eleverna ville ta det här fotot för att stödja HBTQ-personer? Jag är fullständigt övertygad om att dom ville ta en "häftig" bild och jäklas med överheten.

Varför inte? Är det så svårt att tänka sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde en hamburgertallrik hos kvarters kebebteknikern. Beslöt mig för att äta där.

Rätten blir klar, mannen ser sig om i lokalen efter adressaten till det kulinariska mästerverket.

"Dy beställa champurkare vå?"

"Japp, jag beställde en hamburgertallrik, ja", svarar jag.

Efter en stunds tvekan kommer svaret:

"... ja... den champurkare är på tallrik, dy nöjd?"

"Lysande", svarar jag.

".. lyss?"

"Det blir bra, ja"

Man ska hålla det enkelt.

KPD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en låt som har ett par spår som bygger på ringduvans läte som har den här rytmen: -. .- .-. .- .-. .- . Tolkad som morsekod blir det na ra ra e

https://soundcloud.com/algotezza/i-know-what-you-do-now

Kul hitta rytmer och loopar i naturen! Koltrastdrillar t.ex. Gökens rop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vem vet. Idag kanske även kidsen kör pk-stuket. I så fall tycker jag inte att det passar på ett klassfoto.

I min erfarenhet är det just kidsen som kör "PK-stuket". Och min åsikt är att klassfotot är ett alldeles utmärkt ställe att visa sitt stöd på, jag skulle LÄTT vara på med en sån sak. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul hitta rytmer och loopar i naturen! Koltrastdrillar t.ex. Gökens rop.

Mozart ska ha haft en tam stare som sjöng slingor som han använde. Han lärde också fågeln att sjunga slingor som han komponerat och det hände att fågeln ändrade på dom.

Om jag nu minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mozart ska ha haft en tam stare som sjöng slingor som han använde. Han lärde också fågeln att sjunga slingor som han komponerat och det hände att fågeln ändrade på dom.

Om jag nu minns rätt.

Ja, när man inte hade varken skivspelare, bandspelare eller digital streaming, fick man nöja sig med en tam sångfågel. Starar är bra på att imitera ljud medan koltrastar och näktergalar kör fantastiska drilloopar som de även varierar på ett intressant sätt - om man hör efter noggrant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...