Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

För DarkLight var detta kanske gammal skåpmat men för mig var det här nytt. 😳

Påminner lite om den där gamla historian om drängen som fick ett getingstick på dasen när han kissade runt husknuten och fick rådet av husbonden att doppa den i en spann mjölk ity det lenar.

Sagt och gjort, drängen gick till ladugården och fann pigan som var i fullt bestyr med mjölkningen av gårdens ko Rosa. Drängen gick fram till pigan slet till sig hinken och doppade draggen i mjölken som var däri. Pigan tittade storögt på drängens förehavanden varvid drängen noterade pigans intresse och självsäkert skrockade:

"Jaha, vad tittar du på¨? Har du aldrig sett en kuk förut?"

"Jo, men aldrig hur man laddar den".

Ähum, KPD? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Första april kan man tro att det är bara genom att läsa tidningarna också. Mycket skit kan jag ta, kniv viftande idioter och spontana våldsmän har jag överlevt och lärt mig att dessa är en del av ens miljö MEN det är få saker som får mig så förbannad som när barn eller djur blir utsatta för plågoandar.

Ytterligare en förskole arbetande man är häktad för att ha varit på en unge. Helvetes djävlar säger jag! Ge mig en slö kniv eller en gasolbrännare och bara ett par minuter med honom så...

Dessutom ligger det som förslag att man kan bli licensierad tiggare också. Tanken kanske är behjärtansvärd men rent praktiskt, hur ska det gå till? Går man en ABF kurs i praktiskt tigger i ett halvår, en del teori, varvat med lite praktik och sedan får man ett diplom att hänga på väggen. Samt givetvis ett tjänste id-kort? Hur får man tiggarna som redan är en utsatt grupp, fullt upptagna med att överleva, till det där kan man ju undra? Vad menas?

Ser framför mig hur sheriffen stoppar varenda djävel med en kaffekopp i näven och frågar:

"Haru´licens på den där?"

F´låt men blev egentligen "bara" mest förbannad på förskoleaset... 😠

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...