Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

😐 Knivar och handgranater verkar vara en trend på uppåtgående...

För ett gäng år sedan gick en galning loss med en yxa på ett av McDonken haken här, minns jag. Missade den föreställningen med en dag då jag med sällskap var där och åt av deras vedervärdiga "mat" dagen innan. Ett möte med honom hade varit... intressant och eggande. Man hade rent av känt sig... kluven. 😱

Några månader senare kunde man följa blodspåren från en man som gått från centrum 1,5 km ända till hyreshuset mitt emot mitt dåvarande boende. Han hade blivit knivskuren och stapplat hem. Råkade vakna tidigt den dagen minns jag och såg från köksfönstret polisbilar, blåljus, ambulans, saneringsfirma mm. Lömska saker dessa bladvapen i händerna på ostabila personligheter som borde sitta inlåsta.

KPD

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Och idag börjar andra säsongen av broadchurch. Jag tyckte den första var rätt bra.

Ja, visst börjar det igen och visst faen var det bra. Hoppas det blir bra igen, alltid nervigt med "uppföljare" eller nya säsonger.

True Detective var en besvikelse som 2:a säsong. Den första var däremot guld! Väntar nervöst på Homeland också, den måste vara bland de bästa TV-serierna jag sett. Madmen var bra också. Sitter fortfarande och kikar på Hill Street Blues nostalgiskt emellanåt. ☺️ Såg att Boss repriseras på någon TV-kanal, den gjordes bara i 2 säsonger tyvärr, den var lysande.

Nåja, KPD... imorgon bittida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst börjar det igen och visst faen var det bra. Hoppas det blir bra igen, alltid nervigt med "uppföljare" eller nya säsonger.

Men nu är huvudpersonerna ännu stirrigare och nervösare än i säsong 1. Det kanske blir för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...