Pico Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Inte ofta jag säger "Fy på dig, människa!" men idag hände det. 😆 Två kvinnor på morgonpromenad med hund... Hunden korsar cykelvägen och går över på "min" sida och det här är säkert 20 meter innan jag, kvinnorna och hunden möts. Jag kontrar med att gå över till andra sidan för att både slippa hoppa hopprep med kopplet och hälsa på hunden. När jag är några meter från hunden så börjar den närma sig mig och ägaren säger i vanlig samtalston "Chelsea, inte gå fram. Du känner inte honom!". Det visade sig att hunden inte var flytande i retard-pet-owner så den kom fram och hälsade på mig. Även om jag föredrar att få välja om jag vill hälsa på en hund eller ej (dvs, vill jag så frågar jag ägaren om jag får hälsa på vovven) tänkte jag inte göra någon grej av det, vi passerade varandra och saken var typ ur världen. Men så säger hundägaren "Fy på dig!" lutad över hunden och med pekfingret mot nosen och då kunde jag inte hålla käft och sa "Fy på dig, människa! Det är inte hundens fel, det är ditt!" "Ja!", svarade hon glatt och log. Ptja, hoppas att femman verkligen trillade ner för henne...
Pico Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Jag skall nämna också att jag var galet hundrädd en gång i tiden. Inte fullt lika rädd idag men minnena av hur det var är fortfarande färska. Nu för tiden skulle jag nog hellre säga att jag är rädd för dåliga hundägare.
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 ☺️ Retard pet owner, var det ja... Kan tycka att hundägare som litar på sina djur lite väl optimistiskt och går med dessa okopplade tillhör ovannämnda kategori. Ett infall, ett enda litet knäpp eller "spontant infall" så blir det problem och hur faen kontrollerar man en hund som går heywire då? Chelsea? Antar att det handlade om något litet kryp då och inte en Rhodesian Ridgeback t ex?
Pico Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 ☺️ Retard pet owner, var det ja... Kan tycka att hundägare som litar på sina djur lite väl optimistiskt och går med dessa okopplade tillhör ovannämnda kategori. Ett infall, ett enda litet knäpp eller "spontant infall" så blir det problem och hur faen kontrollerar man en hund som går heywire då? Chelsea? Antar att det handlade om något litet kryp då och inte en Rhodesian Ridgeback t ex? 😄 Korrekt, ett litet kryp. Finns ett par här i krokarna som har en schäfer som jag aldrig sett i koppel. Inte heller har jag någonsin varit i närheten av orolig med just den jycken. Dessa små bjäbbar dock som springer kors och tvärs och där husse/matte verkar ha noll koll eller ens bry sig gör mig vaksam.
Den Gode Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Rhodesian Ridgeback t ex? Syrran har en rhodesian ridgeback. Han heter leo som hälften av dom jyckarna. Dom andra 50 procenten heter elsa.
Neosus Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Hundägare som tror hundar är människor och förstår språket ska inte ha hund. Nu är jag borta förresten! ☺️
Den Gode Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Hundägare som tror hundar är människor och förstår språket ska inte ha hund. Nu är jag borta förresten! ☺️ Här syns du. Var är du?
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 (redigerat) Här syns du. Var är du? 😕 Borta..?Hur var det nu..? Hade din syrra en eller flera hundar? Hon har i alla fall en som heter Leo, i alla fall till hälften. Heter halva hunden Leo och den andra Elsa? Eller är hunden fler, eller åsyftas andra hundar som heter Elsa till ena hälften och Leo till den andra? 😲 KPD! Redigerat 16 augusti 2015 av Dark Of Light
Den Gode Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 😕 Borta..? Hur var det nu..? Hade din syrra en eller flera hundar? Hon har i alla fall en som heter Leo, i alla fall till hälften. Heter halva hunden Leo och den andra Elsa? Eller är hunden fler, eller åsyftas andra hundar som heter Elsa till ena hälften och Leo till den andra? 😲 KPD! Hon har en hanhund som heter leo, som hanhundarna av rasen i allmänhet gör.. Honhundarna av rasen heter i allmänhet elsa. Hon har en katt också som heter torsten. Jag lade ju nyligen upp en film när dom två brottas.
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Javisst Torsten ja 😆 Det är bra gôtt ändå när de kommer så bra överens. KPD blir det!
Overkill Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Inte ofta jag säger "Fy på dig, människa!" men idag hände det. 😆 Två kvinnor på morgonpromenad med hund... Hunden korsar cykelvägen och går över på "min" sida och det här är säkert 20 meter innan jag, kvinnorna och hunden möts. Jag kontrar med att gå över till andra sidan för att både slippa hoppa hopprep med kopplet och hälsa på hunden. När jag är några meter från hunden så börjar den närma sig mig och ägaren säger i vanlig samtalston "Chelsea, inte gå fram. Du känner inte honom!". Det visade sig att hunden inte var flytande i retard-pet-owner så den kom fram och hälsade på mig. Även om jag föredrar att få välja om jag vill hälsa på en hund eller ej (dvs, vill jag så frågar jag ägaren om jag får hälsa på vovven) tänkte jag inte göra någon grej av det, vi passerade varandra och saken var typ ur världen. Men så säger hundägaren "Fy på dig!" lutad över hunden och med pekfingret mot nosen och då kunde jag inte hålla käft och sa "Fy på dig, människa! Det är inte hundens fel, det är ditt!" "Ja!", svarade hon glatt och log. Ptja, hoppas att femman verkligen trillade ner för henne... 😄
Den Gode Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Jag kom inte in ett tag. Jag trodde det var nerlagt för gott.
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 (redigerat) Ja, det var spännande ett tag, men nu så... Redigerat 16 augusti 2015 av Dark Of Light
Den Gode Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Imorrn är det jobb/arbetsträning igen. Jag har gjort et par övningar till mina analfabetdamer. Jag ska försöka få dem att skriva meningar
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Måste säga att tilltaget är beundransvärt! Ett gäng madamer i mogen ålder. kan ej skriva, läsa eller knappt språket en gång om jag förstått saken rätt. Bara det här med att ta in ny kunskap. Det är värt en KPD.
slejnard Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Jåh! Vart både påtår å tretår på kalaset. ☺️ Bra gjort där med vovveägaren pico
Neosus Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Det är ett viktigt jobb, DG! Tummen upp! ...och KPD!
Neosus Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 Du har PM Slej... ☺️ Jag har PMS DoL... 😳 ...eller nä men glass har jag. 😑☺️
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 (redigerat) JAG HAR ÄTIT PANNKAKOR med glass då. KPD Redigerat 16 augusti 2015 av Dark Of Light
slejnard Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 😄 Nu har jag sett PM. Kan bli kul 😄 vänta bara...
Dark Of Light Postat 16 augusti 2015 Postat 16 augusti 2015 (redigerat) Kan bli... ... så här bra... kan det... bli. Redigerat 16 augusti 2015 av Dark Of Light
Recommended Posts