Den Gode Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 😆 Den tog mig ett par sekunder... Jag begriper ingenting. Men jag fattar aldrig dina skämtbilder.
Dark Of Light Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Nä just det. Man betalar genom att lyssna på deras reklam. Men jag får uppfattningen att det fortfarande är ett rykte som det rör sig om det där med att "gratis"varianten försvinner.
Micke H Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Jag begriper ingenting. Men jag fattar aldrig dina skämtbilder. Säg det Arnold säger högt för dig själv så kanske du fattar.
Den Gode Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Säg det Arnold säger högt för dig själv så kanske du fattar. OK. Tänkte inte på det amerikanska sättet att uttala bach. Kul.
Dark Of Light Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Prima där! Nytt surr i skräppan ☺️ Men vad faen ska man äta? 😮
Pico Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Vet inte om det bara är jag men tvättmedel är alltid "spännande" den här tiden på året. Det där annars så pulvriga joxet (obs inte samma jox som jag använde i matlagning för en tid sedan även om det kanske skulle fungera för att reda såser) blir som till en stor jäkla sten. Satans röt!
Dark Of Light Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Vet inte om det bara är jag men tvättmedel är alltid "spännande" den här tiden på året. Det där annars så pulvriga joxet (obs inte samma jox som jag använde i matlagning för en tid sedan även om det kanske skulle fungera för att reda såser) blir som till en stor jäkla sten. Satans röt! Prövade att ha pulverjox i en därtill avsedd pulverjox box i något joxigt plastmaterial men råkade tappa eländet med resultatet att jag hade pulvrigt jox överallt. Gick då över till flytande tvättjox med en likaledes joxig flaska med tillhörande spännande joxboll för länge sedan. Då slapp man fenomenet. Å andra sidan har jag inte tappat den ännu. Men du har väl hört talas om stentvättat?
Den Gode Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Det är ju helt klart att t ex många facebookdebattörer siktar in sig på hur stor del av de grova brotten som begås av olika etniska grupper, och om brottsligheten kommer att öka när det kommer in krigsskadade människor osv. Detta vet egentligen vare sig de eller betnér något om, eftersom det inte görs någon sådan statistik.
Dark Of Light Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Tror inte heller att man direkt behöver springa runt och vara räddare nu än någonsin tidigare förr. Sunt förnuft gäller som i de flesta fall. Jag har blivit utsatt för ett rånförsök med kniv en gång, avväpnade och oskadliggjorde personen så det gick ju bra där. Folk har flugit helt oprovocerat på mig i krogmiljöer också. Det får man helt enkelt räkna med. Man blir inte blöt om man inte går ut i regnet. Med detta sagt går jag inte och är helt övertygad om att det kommer att hända igen. Det bara är så och har alltid varit att galningar och brottslighet finns och har alltid och kommer förmodligen alltid att finnas där ute. Å andra sidan är det svårt att snacka bort 30 detonerade handgranater men det är å andra sidan ett lokalt (och måhända löst) problem än så länge. En fredlig KPD ☺️
Neosus Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Jag tycker ändå att folk borde träffas och umgås över en kopp kaffe istället för att slåss. Det är inte så gott med kaffe när man slåss.. 😳 Fast kanske rätt så gott efteråt när man har slagits! Tacka vetja förr i tiden när man slogs med knytnävarna. Det var mer renhårigt och efteråt kunde man ta sig en sup. De va tider det. 😳
Den Gode Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Jag tycker ändå att folk borde träffas och umgås över en kopp kaffe istället för att slåss. Det är inte så gott med kaffe när man slåss.. 😳 Fast kanske rätt så gott efteråt när man har slagits! Tacka vetja förr i tiden när man slogs med knytnävarna. Det var mer renhårigt och efteråt kunde man ta sig en sup. De va tider det. 😳 Förr slogs man med kniv.
Dark Of Light Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Då är jag helgarderad. Fyllot som ville ta min plånbok hade kniv, jag slog ner honom. Kaffe hade nog bara varit i vägen och fungerat dåligt men han hade onekligen blivit överraskad... 😛 Knivmannen: " Öh, ge hit din plånbok!" Jag: " KPD?" Håller dock definitivt med Neo att det är betydligt trevligare med kaffe. Vi tar väl en KPD nu då?
Den Gode Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Då är jag helgarderad. Fyllot som ville ta min plånbok hade kniv, jag slog ner honom. Kaffe hade nog bara varit i vägen och fungerat dåligt men han hade onekligen blivit överraskad... 😛 En kopp hett välriktat svart i nyllet på busen kunde nog ha funkat.
Neosus Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 Man ska nog beväpna sig med en termos kaffe i fortsättningen. Vagott!!
Dark Of Light Postat 12 augusti 2015 Postat 12 augusti 2015 (redigerat) En sådan här torde funka. I värsta fall kan man ju drämma till med den över plytet på buset. En oväntad accessoar i krog kön... Pistolskytt som jag är borde den här passa bättre..? http://www.toxel.com/tech/2009/03/03/gadgets-and-designs-inspired-by-guns/ Människans företagsamhet för nonsens är imponerande... ☺️ Redigerat 12 augusti 2015 av Dark Of Light
Recommended Posts