Dark Of Light Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Och hädelse. Hur gör du dom där? Jag hittade någon "make your own gif" sida på nätet och uttråkad som jag var så... Exakt hur man gör varierar men i princip utgår man ifrån en bild som i Neosus fallet denna Sedan adderar man i ett bildbehandlingsprogram (i mitt fall Corel Photo Editor) in bildelement som koppen, text, rök, blixtar och annat. Jag sparade varje bildruta i sekvensen separat och laddade sedan upp hela härligheten till ovannämnda sida som gör själva gif animationen och sparar den så man kan länka till den till sidor som denna t ex. I DoL fallet skapade jag hela DoL smileyn från grunden i samma Corel program med undantag från ögon, mun, dödskalleröken och kaffekopp. De är bitar från bilder på internätet. Den var enklare givetvis då det enda som rör sig är ångan från koppen och lite blänk i ögonen. Givetvis kan man göra egna animationer även i Corel men det är behändigt att samtidigt spara hela rasket någon annanstans och länka därifrån. ... och ja, gifflar är jäfflar så gott. Rent av vagott. Men vad fan ska jag äta? 😳
Micke H Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Nörd! 🥰 Ja alltså, inte att du ska ät en nörd... Isåfall är det bäst jag gömmer mig. 😱
Dark Of Light Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Det blev banne mig spaghetti & k-sås, så bara! KPD!!! ☺️
Den Gode Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Det var på tv. Sverige ligger tydligen på sjätte plats. Danmark leder. Själv tycker jag att det är ett skumt begrepp.
Neosus Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 (redigerat) Jag är inte så lycklig! Men det finns bara två saker att välja. Endera gräver man ned sig eller så gräver man upp sig.. Jag väljer att gräva PÅ mig! 😮 Jag undrar förresten hur ABBA menade med texten till Dancing Queen? KPD!! Redigerat 10 augusti 2015 av Neosus
Dark Of Light Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Två helt omöjliga frågor att svara på. Det första tillståndet kan man uppnå tillfälligt ibland. Kanske genom att nuppa 17-åringen som benämns i den djupt insiktsfulla texten till Dancing Queen. Men lycka brukar vara av övergående art, så även 17-åringar. Ser jag ett samband? Varför är danskar så djävla glada då? Öl? Vilket finns på krogen. Där man kan råka på 17-åringen igen. Fan det går runt. Lycka är alltså en dansk på en krog tillsammans med en 17-åring..? 🤪😳😱 Näeh... KPD! ☺️
Den Gode Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Det danska gemytet har aldrig varit något annat än ett kallgrin.
Neosus Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 "dig in the dancing queen" Gräva i en dansande drott... nääh usch! 😱😊
Dark Of Light Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 (redigerat) Japp, dansken "gräver" i 17-åringen. Det visar sig sedermera att hon är på smällen, gemytet sprider sig. Dansken får, förutom klamydia från den unga drottningen även ett fönsterkuvert hemskickat till sig med faderskaps krav. Det verkar inte bättre än att hans fru råkar öppna kuveret i tron att det är något från Försämringskassan men se där hade hon fel. Glädjen har inte några gränser när den danska herren kommer hem och får möta den svepande tornadon hemma. Frun kastar ut honom, samtliga hans forbollspokaler i bleckplåt samt hans samling polska ölglas. Han beger sig till föremålet för den amorösa eskapaden, den blott 15-åriga flickan (hon ljög för krogvakten). Flickans far får givetvis höra det tårdrypande samtalet i trappegången och slår den danska mannen till puré med en fryst hel lax. Flickan packar sin väska i panik inför sin fars raseri och beger sig till den enda som tidigare givet henne tröst. Den forne jugoslaven Sladovar som även är hennes träslöjdslärare. Hon får sova hos honom men han får reda på graviditeten, inser det omöjliga i situationen och säljer flickan i smyg till sina skumma vänner i en traffickingliga för 10 000:- och en ny planhyvel. Hon smugglas efter en plågsam kemisk abort samt efter att de gjort henne beroende av vissa substanser, från land till land där hon i huvudsak underhåller män i krogmiljö. Tills hon möter en ny dansk som... Ja, där har vi en tolkning av den danska lyckan, texten samt dess efterdyningar. KPD! Redigerat 10 augusti 2015 av Dark Of Light
Micke H Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 På senaste tiden har det blivit allt svårare och svårare att skumläsa Längsta. 😕
Dark Of Light Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 (redigerat) Beror på vad du gjorde för att få dem. KPD! Redigerat 10 augusti 2015 av Dark Of Light
Den Gode Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 På senaste tiden har det blivit allt svårare och svårare att skumläsa Längsta. 😕 Varför då då?
Micke H Postat 10 augusti 2015 Postat 10 augusti 2015 Det var mest en jab på DoL's långa inlägg han författar fram lite då och då. xD
Recommended Posts