Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Har du hintat något om att du söker nytt på ditt nuvarande jobb, eller blir det en liten chock för dom?

Det blir en chock. Behöver ledigt en dag nästa vecka för intervjun, vet inte riktigt om jag ska hinta om det då eller bara köra med att typ "det har dykt upp en grej och jag behöver ledigt en dag" och se lite ledsen ut ungefär som att nån dött eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

förresten det här med jobbmail på engelska... kommer nog aldrig vänja mig vid att inleda med "Dear mr. bob loblaw" och avsluta med "Yours sincerely". Det känns fan som att skriva kärleksbrev.

😛

Skriv Best Regards istället, det e ju mer formellt än personligt/romantiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skrev det i ansökan, men sen läste jag någonstans att engelskspråkiga skrattar åt den avslutningsfrasen och att sincerely yours eller yours sincerely är mycket vanligare... fast jag håller med. regards eller best regards känns bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skrev det i ansökan, men sen läste jag någonstans att engelskspråkiga skrattar åt den avslutningsfrasen och att sincerely yours eller yours sincerely är mycket vanligare... fast jag håller med. regards eller best regards känns bättre.

Ska du flytta till södertälje om du får jobbet?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skrev det i ansökan, men sen läste jag någonstans att engelskspråkiga skrattar åt den avslutningsfrasen och att sincerely yours eller yours sincerely är mycket vanligare... fast jag håller med. regards eller best regards känns bättre.

Man ska inte tro allt man läser. 😛

När jag satt som Teknisk Support på företaget och hade kontakt me kontor i hela världen så skrev 95%:ish av alla Best Regards, eller Regards.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte tro allt man läser. 😛

När jag satt som Teknisk Support på företaget och hade kontakt me kontor i hela världen så skrev 95%:ish av alla Best Regards, eller Regards.

Vad skrev de som hade engelska som modersmål?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kul när polisen ringer en klockan tolv på natten och undrar om jag haft kontakt med en person som tydligen är försvunnen. Vore iofs ännu jobbigare om de inte ringt i detta ärende eftersom personen ifråga har dragit med en långvarig och tung psykisk ohälsa, men det blir svårt att somna nu. Hoppas att han hittas vid liv snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo det är ju därför jag inte kan somna nu. 🙁 Man tänker ju på att man kanske kunde varit ett bättre stöd för honom med . 🙁 :( 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Gindrinkar lät gott faktiskt.

Har suttit och glott på Big Fat Quiz för att hålla mig lite hjärndöd. Bra med youtube ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir en chock. Behöver ledigt en dag nästa vecka för intervjun, vet inte riktigt om jag ska hinta om det då eller bara köra med att typ "det har dykt upp en grej och jag behöver ledigt en dag" och se lite ledsen ut ungefär som att nån dött eller så.

Intressant. Det är ju alltid kul att känna sig behövd, i och för sig. Jo, det är ju klart. Det värsta är väl bara om man tar ledigt och säger att man ska på intervju och sen får man inte jobbet. Men så kommer det ju inte bli, för du kommer ju förstås få det. Hoppas bara dom inte frågar hur du fick reda på att de sökte folk. "Eh, do you know the longest thread?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant. Det är ju alltid kul att känna sig behövd, i och för sig. Jo, det är ju klart. Det värsta är väl bara om man tar ledigt och säger att man ska på intervju och sen får man inte jobbet. Men så kommer det ju inte bli, för du kommer ju förstås få det. Hoppas bara dom inte frågar hur du fick reda på att de sökte folk. "Eh, do you know the longest thread?"

Man kan ju i fallet att man inte får jobbet säga att man valt att stanna kvar.

Då hamnar du i samma kommun som mig. 😄

Var bor du? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...