Micke H Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Det vore i så fall bätte om de som formulerar reglerna var lite tydligare så att SL inte behövde ta den sortens beslut. Frågan är om det ska vara tillåtet med politisk reklam öht? Om det ska vara det blir det svårt att dra gränserna. Jo absolut, det låter vettigt. Och en demonstration gör ju nytta även i det läget - vi visar vårt missnöje över situationen.
Den Gode Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 På flashback verkar en del sverigedemokrater tro att felstavningarna i reklamen är taktiska för att man ska uppnå det ena eller andra. Det är lite svårt att förstå.
Zakyath Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Nej men vad spelar det för roll? SL anser fortfarande att affischen INTE är angrepp mot folkgrupp och därmed okej att visa upp. Med tanke på att SLs lokaler är en publik miljö många av oss inte kan undvika att komma ifrån så ska dom fan vara jävligt försiktiga med att glatt annonsera rasism och attacker mot redan utsatta människor. SL gör den typen av bedömningar när det kommer till kommersiell reklam. De har inte rätt att göra en bedömning om huruvida ett politiskt partis budskap är ok eller inte. Larvigt att tro på allvar att ledningen för ett företag med vilje skulle tillåta så mycket badwill för så lite pengar.
Micke H Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Jag tycker definitivt att reklamen är ett brott mot tredje punkten. Spelar väl ingen roll om det är kommersiell eller politisk reklam. Det handlar inte om att stödja eller inte stödja politiska partier - det handlar om att vi alla känner att dom brutit mot sina egna regler. Och larvig kan du vara själv.
Zakyath Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 (redigerat) Jag tycker definitivt att reklamen är ett brott mot tredje punkten. Spelar väl ingen roll om det är kommersiell eller politisk reklam. Det handlar inte om att stödja eller inte stödja politiska partier - det handlar om att vi alla känner att dom brutit mot sina egna regler. Och larvig kan du vara själv. Deras egna regler gäller inte politiska budskap. Sossarna fattade det beslutet för 25 år sen. De kunde de facto påverka beslutet lika mycket som du kunde. Jag sa för övrigt inte att du var larvig. Bara att förutsätta att detta beror på att SLs ledning är dumma i huvudet när det uppenbarligen är en olycklig sidoeffekt av byråkrati. Redigerat 4 augusti 2015 av Zakyath
Den Gode Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Jag tycker definitivt att reklamen är ett brott mot tredje punkten. Spelar väl ingen roll om det är kommersiell eller politisk reklam. Det handlar inte om att stödja eller inte stödja politiska partier - det handlar om att vi alla känner att dom brutit mot sina egna regler. Och larvig kan du vara själv. Men vilken är då folkgruppen? Det kan knappast vara tiggarna, utan då måste man anta att dessa består av en viss grupp. Är det då romer? Kan man alltså förutsätta att tiggarna är romer? En och annan skulle kunna påstå att det i sin tur är rasistiskt.
Dark Of Light Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 ☺️ Ta en kopp du DG, jag ska inte skvallra.
Den Gode Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 ☺️ Ta en kopp du DG, jag ska inte skvallra. Jag har inget hemma.
Den Gode Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Då köper man mer! Mer? Jag har inte haft nåt på 20 år.
Dark Of Light Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Mer? Jag har inte haft nåt på 20 år. Snackar vi fitta, läskedryck eller kaffe nu, bara så jag vet?
slejnard Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Vart en utflykt till harads på det. Googla treehotel! Mycket läckert bla ett UFO i trädet. KPD! ^
Den Gode Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Snackar vi fitta, läskedryck eller kaffe nu, bara så jag vet? Det där med fitta har jag försökt undvika efter bästa förmåga. Det andra angår dig inte.
Dark Of Light Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Är grannen bortrest? Näpp, hon finns tillgänglig för mig nästan jämt men har du inte egna grannar? 😳
Memphis Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Mer? Jag har inte haft nåt på 20 år. Då har du mycket kaffe att ta igen.
Dark Of Light Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 😳☺️ Jag har klippt gräsmu.....gräsmattan! Trimmar du kanterna också?
Dark Of Light Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 ... Mycket läckert bla ett UFO i trädet. KPD! ^ Vad gjorde han där? På min tid stod de utanför systemet och tiggde ölpengar eller sprang runt på stan och ropade okvävningsord åt vanligt folk.
Neosus Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Trimmar du kanterna också? Jodå! Runt buskarna.. 😑
Den Gode Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Näpp, hon finns tillgänglig för mig nästan jämt men har du inte egna grannar? 😳 Bra för dig. Försökte skriva ett självutlämnande inlägg men fick inte till det.
Memphis Postat 4 augusti 2015 Postat 4 augusti 2015 Poängen med att dela på torrt och blött är att du kan behandla reverbet separat från det torra (med t.ex EQ och kompression på reverbet och vice versa). Samt att flera källor kan dela på samma effekt utan att behöva öppna två instanser av samma plugg. Men det där med mono är inte relevant för fem öre, så vida du inte fasvänder ena sidan av effekten (vilket man aldrig bör göra). Ah okej, fattar lite mer nu, tack Nay.
Recommended Posts