Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Fast jag har kört reverb som insert ibland

De gör ja nästan hela tiden fast jag blandar både med send/retur samt insert. Beror på om jag vill lägga till på enbart en kanal. När jag skapar en sådan där fx-kanal så kan man snickra till reverbet med eq.

Men blandat e gott!

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju en monoknapp på mastern, iaf i reaper. Fast det är klart, blir ju ändå en slags stereo när man lyssnar i två högtalare 😳. Brukar sällan panna helt åt sidan.

Är vi ontopic nu!? 😕

Memphis får nog starta en tråd i storforum. Det har han nog inte gjort sen den där om grejer man har köpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon kunna förklara det här?

Always put your reverbs/delays on the sends. that way your dividing your dry from your wet. this means that when your music gets played on a mono system you'll still have your source sound

Poängen med att dela på torrt och blött är att du kan behandla reverbet separat från det torra (med t.ex EQ och kompression på reverbet och vice versa). Samt att flera källor kan dela på samma effekt utan att behöva öppna två instanser av samma plugg.

Men det där med mono är inte relevant för fem öre, så vida du inte fasvänder ena sidan av effekten (vilket man aldrig bör göra).

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis får nog starta en tråd i storforum. Det har han nog inte gjort sen den där om grejer man har köpt.

hehe ja det är nog sant. 😛 Den tråden är omåttligt populär dock, jag borde få provision per besök 😄

Kommer dock komma igång med att göra musik igen snart, då lär det bli en och annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon kunna förklara det här?

Always put your reverbs/delays on the sends. that way your dividing your dry from your wet. this means that when your music gets played on a mono system you'll still have your source sound

människan vet inte vad den talar om. lyssna på någon annan. nay t ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ska jag på demonstration mot SD och, till viss del, SL, som tillät den horribla reklamen som dom haft i Östermalmstorgs tunnelbana. Och för en gångs skull strålande solsken, vilket är rätt skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ska jag på demonstration mot SD och, till viss del, SL, som tillät den horribla reklamen som dom haft i Östermalmstorgs tunnelbana. Och för en gångs skull strålande solsken, vilket är rätt skönt.

Men vem är det som har bestämt reglerna för hur reklamen ska få se ut? Knappast SL va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men vad spelar det för roll? SL anser fortfarande att affischen INTE är angrepp mot folkgrupp och därmed okej att visa upp. Med tanke på att SLs lokaler är en publik miljö många av oss inte kan undvika att komma ifrån så ska dom fan vara jävligt försiktiga med att glatt annonsera rasism och attacker mot redan utsatta människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore i så fall bätte om de som formulerar reglerna var lite tydligare så att SL inte behövde ta den sortens beslut. Frågan är om det ska vara tillåtet med politisk reklam öht? Om det ska vara det blir det svårt att dra gränserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffar fortfarande tjejen också, har spenderat två dagar med henne nu. Har gått lite upp och ner. Vi är båda rätt introverta personer så har varit något problematiskt att kommunicera vad gäller känslor men vi kom igenom det och känns mycket bättre nu. Väldigt härlig tjej, igår softade vi vid havet, dansade salsa på Liseberg på kvällen och satt halva natten i soffan och spelade och sjöng goa låtar. ☺️ Så får väl se hur det går.

Tokmys! 🥰😄

Hur är läget med Pico då?

Jo tack, hyfsat lugnt för tillfället.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...