Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

när jag spelar in ljud via mikrofonen i Mixcraft uppkommer det buller.

Jag har prövat att ändra fördröjning och buffertstorlekar, men ingen förbättring.

Vad är fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag spelar in ljud via mikrofonen i Mixcraft uppkommer det buller.

Jag har prövat att ändra fördröjning och buffertstorlekar, men ingen förbättring.

Vad är fel?

Ingen aning. Det är väl ett program som är lätt att ställa in, så det är inte så mycket som kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu menar jag ju inte att någon här skulle va förutsägbar, utan bara......hm.......

😆 Japp, vi är alla helt hap-hazard oförutsägbara, helt sådär underbart spontana och oberäkneliga. Bara det att vi är här varje dag... 😄 Helt random assåh oväntat liksom, va, ba älleh ☺️

😳 En... kopp på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man borde väl sluta med sitt antikafferebellande och ansluta sig till längstas värdegrund, men det är svårt. Jag har inte ens kommit igång med te än.

Du får väl försöka lite försiktigt i början genom att sniffa på tepåsar. Lukta på dem. Till att börja med i affären. Smått världsvant sådär, precis som om du redan vet... Lite diskret först genom förpackningarnas prassliga cellofanomslag. Senare, efter kanske ett par veckor för att vänja kroppen, köper du ett paket trots att du känner kassörskans dömande blickar i ryggen på vägen ut.

Väl hemma, med darriga fingrar känner du de små bitarna av tebladen där inne i den flortunna påsen. Det känns skumt, rent av lite förbjudet i början men ingen ser ju vad du gör inom hemmets väggar och det är fantastiskt vad kroppen vänjer sig fort. När du vant dig går du steget ut med närmast en sexuell hänförelse med att dricka te med socker eller honung samt mjölk eller grädde i om du inte är avvand ännu. När du väl hållit på med det ett tag och du märker att alla vänner lämnat dig för det går inte längre att föra ett samtal med dig utan att du tar upp teblad och din släkt vänt ryggen till dig för att allt i ditt liv kretsar kring dessa smått förbjudna blad, ja då är det dags köra rent med Earl Grey.

Därifrån är inte steget långt att gå vidare i sitt bruk på de tyngre grejerna. Snegla lite försiktigt på snabbkaffe hyllan på ICA. Smygöppna ett lock och känn doften av det förbjudna. Till slut kan du inte stå emot längre, du hän ger dig totalt dina sjuka lustar och drämmer till med en burk Nescafé på kassadisken. Vid det här laget både snörper kassörskan på munnen demonstrativt samt himlar med ögonen men vad gör det. Du har ju äntligen hittat hem! Ett mål och en mening i ditt liv.

Även kaffe går ju bra att nyttja med mjölk eller grädde i. Sedan är det en tidsfråga innan du torskar rejält, skiter i meijeriprodukterna och kör helsvart eller rent av går på mörkrost helt utan att blinka. Rätt som det är hittar man dig småskakig helt utan hämningar halsandes espresso på någon uteservering. 😐

Plättar!

Vi har plockat några hjortron till

Vagott!!!! ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...