Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Finns en Ludwig Supraphonic 400 där i. Den e rätt så fet. Och så finns det ju andra baskaggar som är lite mer snärtig.

Jag ska testa sätta ihop ett annat set sedan. Och testa! Och prova!

Virveln jag använder nu är 14x5.5" DW Craviotto som ju är rätt så piccoloaktig men som jag stämde ner lite.

Fantastiskt vad man kan göra med programet..

🥰

Jag tror att 14x5 Sonor Designer skulle passa fint på låten. Lite nedstämd och ta ned rum och överhängsläck plus att du kortar av releaeen i volym så den inte sjunger så mycket.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så här efter tre pilsner slår det mig i mina crappy lurar att du kunde jobba en litens aning med sången oxo om du orkar. Sitter och tänker på gamla Motown sound band. Du vet det där badrums lika reverbet där själva sången ligger aningens längre bak i mixen. Det är en svår balansgång dock blir det för mycket så... blir det för mycket 😛😱

Ja, kaffe im morgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Lyssande på DW virveln, stäm ned den både main och och OH/Room och minske på rum och OH läck så sitter den som en smäck den med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på gång att ladda ned men blev skitnervös när jag läste hur folk hade problem med att aktivera. Så jag lugnar mej lite med 10:an en stund..

Såatte! 😑

Kan man uppdatera till windows 10 från DOS-prompten eller vad det där du kör heter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... Som allt annat nytt är det bra och vänta tills alla problem kommer fram, andra svettats och slagit pannan blodig över dem samma, haft sina sömnlösa nätter, gnällt på div. forum samt barnsjukdomarna slätats ut och medicinerna körts fram. Då slipper man själv ha ångest över en dator som beter sig som en... dator fast sämre.

Kaffe på det typ pronto!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... Som allt annat nytt är det bra och vänta tills alla problem kommer fram, andra svettats och slagit pannan blodig över dem samma, haft sina sömnlösa nätter, gnällt på div. forum samt barnsjukdomarna slätats ut och medicinerna körts fram. Då slipper man själv ha ångest över en dator som beter sig som en... dator fast sämre.

Kaffe på det typ pronto!

Sluta vara så jävla kloka. 😛 Jag ska installera skiten ur den när jag får tillfälle till det. 😄

Kaffe på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta vara så jävla kloka. 😛 Jag ska installera skiten ur den när jag får tillfälle till det. 😄

Kaffe på det?

Keffe helt klart på det ☺️ (en sk. freudiansk felskrivning där for real)

Ja, klokhet kommer med åldern, du installerar och svär ve och förbannelse över den, kommer underfund med vad som är fel efter några dygns svettande över PC-forum och Windows supporten och sedan... kanske... ☺️

Vet inte ens vad som är radikalt annorlunda/bättre med 10:an ännu..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär varte med Sonor virveln. Ids inte stämma ner den så mycket mer än så för då tyckte jag att den naturliga klangen försvinner. Seriöst skare va.... 😛☺️

Möjligtvis att nivån ska sänkas lite på virveln men nu ids jag inte göra nå mer. Men såhär varte nu.

http://www.grahnsmusik.com/slej/aintnosunshineslej-ny.mp3

😊

Gött sväng Neo! 🙂

Jag skulle vilja flytta fram allt i djupled. tycker allting låter långt borta. Visst är det ju ett sound i sig och en ytterst subjektiv fråga, men det är min åsikt. Kanske backa mängden verb på allt utom trummorna, eller öka mängden verb på trummorna.

Testa gärna att du på auxen där sångens reverb ligger, att lägga en de-esser allra först i kedjan, så slipper man att frikativor sticker iväg i reverbet.

Mina fem cent! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...