Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Då ska du han en vanlig normal anställning om du ska jobba som en tok tycker jag.

😑

Det är nog ganska osannolikt med min hälsa. Det bästa jag kan hoppas på är nog en lönebidragsanställning, men det tar nog minst ett halvår innan man eventuellt är där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog ganska osannolikt med min hälsa. Det bästa jag kan hoppas på är nog en lönebidragsanställning, men det tar nog minst ett halvår innan man eventuellt är där.

Men dom vill att du ska jobba som en tok ändå trots din hälsa. Känns som lite fel ändå.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom vill att du ska jobba som en tok ändå trots din hälsa. Känns som lite fel ändå.. 😕

Jo, fast jag har ju sagt att det är ok också.Det var först när dom ville att jag skulle jobba när det var sagt att jag skulle va ledig som jag tyckte att det var läge att markera lite. Man måste ju visa att man duger nåt till också om det ska bli nån anställning av det.

Men det finns säkert en massa människor som utför en massa arbete utan att vara anställda, och som dessutom är rädda för att säga ifrån om det blir fel. Det är inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundcloud "spottar ut" min karaoke cover...? Känner datorerna igen backtracken o rättigheterna? När jag spelat allt själv brukar det gå bra...

https://dl-web.dropb...UVlt9U9RPbiEAxw

Soundcloud och Google:s Content-ID system är snuskigt idiotsäkert.

Man vet att det har varit en dålig sommar när man hör följande konversation:

- Igår blev jag vit.

- Vit?!

- Ja, innan var jag transparent.

😆

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ÄR ett skitsystem. Bara att konstatera, som sagt. Det snackas så mycket om jobben men när saker kommer på tal är generellt folk så dåligt pålästa om arbetsmarknadspolitiken i alla fall TROTS de sk. jobben var valets viktigaste fråga för många. Hur många känner verkligen till vad FAS 3 egentligen innebär t ex? Många arbetsgivare jag pratat med stammar generat när det kommer på tal, ändå har de röstat fram partier som tyckte att det var lösningen på allt. Samt som sagt, skulle en öppning till arbete ske så blir det genast lite kissnödigt för någon måste ju så pynta upp slantarna... som givetvis inte finns... Frågan är om det någonsin kan bli "riktiga" jobb så det täcker upp arbetslösheten för många eller om det bara blir div. konstruktioner, "sysselsättningar" eller kurser mm....

Link to comment
Dela på andra sajter

Man vet att det har varit en dålig sommar när man hör följande konversation:

- Igår blev jag vit.

- Vit?!

- Ja, innan var jag transparent.

Det är en bra sommar för vita rasister som blir bruna lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, fast jag har ju sagt att det är ok också.Det var först när dom ville att jag skulle jobba när det var sagt att jag skulle va ledig som jag tyckte att det var läge att markera lite. Man måste ju visa att man duger nåt till också om det ska bli nån anställning av det.

Men det finns säkert en massa människor som utför en massa arbete utan att vara anställda, och som dessutom är rädda för att säga ifrån om det blir fel. Det är inte jag.

Precis jag menar det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ÄR ett skitsystem. Bara att konstatera, som sagt. Det snackas så mycket om jobben men när saker kommer på tal är generellt folk så dåligt pålästa om arbetsmarknadspolitiken i alla fall TROTS de sk. jobben var valets viktigaste fråga för många. Hur många känner verkligen till vad FAS 3 egentligen innebär t ex? Många arbetsgivare jag pratat med stammar generat när det kommer på tal, ändå har de röstat fram partier som tyckte att det var lösningen på allt. Samt som sagt, skulle en öppning till arbete ske så blir det genast lite kissnödigt för någon måste ju så pynta upp slantarna... som givetvis inte finns... Frågan är om det någonsin kan bli "riktiga" jobb så det täcker upp arbetslösheten för många eller om det bara blir div. konstruktioner, "sysselsättningar" eller kurser mm....

Precis! När det kommer till lönebidrag och sånt skit där staten betalar stort sett hela lönen då får man givetvis "jobb" men man är samtidigt fortfarande kontrollerad av AMS som om man vore nån jävla schackpjäs.. När lönebidragsperioden är över så hamnar man på ruta 1 igen..

Fucking jävla skit säger jag. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! När det kommer till lönebidrag och sånt skit där staten betalar stort sett hela lönen då får man givetvis "jobb" men man är samtidigt fortfarande kontrollerad av AMS som om man vore nån jävla schackpjäs.. När lönebidragsperioden är över så hamnar man på ruta 1 igen..

Fucking jävla skit säger jag. 😠

För någon i min situation och ålder kan det vara bra. För yngre personer är det kanske inte så bra, men det finns ju även yngre som har arbetshinder som gör att de aldrig får ett vanligt jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå! Att få stöd och att ändå kunna "jobba" och få en bättre lön är bra! Man måste ju kunna leva! Så är det.

Kaffe säger jag så här efter lasagnen. Dock slänger jag spontant och helt oprovocerat i ett par vaniljglasskulor i koppen.

Gott satan!

Ojdå! Va gott!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För någon i min situation och ålder kan det vara bra. För yngre personer är det kanske inte så bra, men det finns ju även yngre som har arbetshinder som gör att de aldrig får ett vanligt jobb.

Sant givetvis men du springer å andra sidan i ett ekorrhjul. Vart ska det sluta? Dessa perioder som tar slut med en nystart någon annanstans samt övervakningen som om människor i din situation vore närmast kriminella... illa.

Sökte jobb för en tid sedan. Besökte en arbetsgivare som visserligen inte annonserat om lediga platser men ändå... Kom till ett samtal och fick den spännande frågan:

-Jaha, och varför är du arbetslös för då? Jobb finns väl... eller?

Snacka om verklighetsfrämmande attityd, precis som om man inte är medveten hur det ser ut på jobbfronten nuförtiden. Förklarade för honom hur det låg till med arbetslöshet, att det finns jobb men tusentals som slåss om platserna. Om div. meningslösa bumerang åtgärder, FAS 3 mm, mm. Han blev genuint intresserad, ställde många frågor och verkade tankfullt ta in verkligheten. 😳

... men det gick väl över rätt snabbt...

Som sagt "jobben" som valfråga har nog gått de flesta arbetsgivare förbi, även för flera år sedan då Alliansen röstades fram som frälsare. men agendan kan ju vara en annan. Gratis arbetskraft är gott för arbetsgivare. Det kallas för sysselsättning. Tydligen lika viktigt, om inte viktigare än ett riktigt jobb.

Äh, jag blir bara förbannad över dessa saker, att utnyttja människor på detta vis. 😠

Det blir helt klart en kopp till på det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte hålla på med nåt som är "sysselsättning". Jag skulle bli tokig på en vecka. Därför är det bra att jobba med utbildning. Man gör nåt som har nån mening och som är intellektuellt utmanande.

Annars sitter jag hellre hemma och längstar resten av livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig DG, ibland har man dock inget val. Man får göra det bästa av situationen, man behöver inte tycka om det. Bara gilla läget. Har själv fått erbjudande och ett halvt löfte att jobba med liknande saker som du. Svenska för invandrare och introduktioner över hur det svenska samhället fungerar.. eller inte fungerar 😎 Skulle passa mig alldeles utmärkt men ändå, ett "riktigt" jobb smäller högre.

Fast förr förtidspensionerades folk till höger och vänster, vete faen om det är så mycket bättre. Snarare visar det på att något inte riktigt funkar ute i världen längre...

Man kunde ju starta eget. Nuppolog, kanske vore något? eller kaffetekniker? Det finns ju kebabtekniker menar jag... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv fått erbjudande och ett halvt löfte att jobba med liknande saker som du. Svenska för invandrare och introduktioner över hur det svenska samhället fungerar.. eller inte fungerar 😎 Skulle passa mig alldeles utmärkt men ändå, ett "riktigt" jobb smäller högre.

Fast förr förtidspensionerades folk till höger och vänster, vete faen om det är så mycket bättre. Snarare visar det på att något inte riktigt funkar ute i världen längre...

Man kunde ju starta eget. Nuppolog, kanske vore något? eller kaffetekniker? Det finns ju kebabtekniker menar jag... ☺️

Du verkar ju ha bra koll på språket. Sedan handlar det ju om att kunna ta folk, som kanske inte alltid inser sin egen situation, men ett sånt jobb borde väl passa dig. Vad har du gjort förut?

Det där med pension tycker jag inte behöver vara så förfärligt under förutsättning att man kan sysselsätta sig själv. Ekonomin spelar ju också in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...