Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Om man tycker om att spela golf, varför vill man då bli bra? En duktig spelare spelar ju mindre golf per runda än vad en dålig spelare gör.

Det får mig att tänka på killen i moment 22 som är stridsflygare och riskerar att bli nedskjuten. På fritiden skjuter han lerduvor, eftersom det är det tråkigaste han vet. När man har tråkigt går tiden långsammare, och då känns det som om livet blir längre, och han är besatt av att leva så länge som möjligt. Eller hur det nu var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade din teori precis efter att jag läst ditt inlägg. Stirrade på en punkt på väggen i 40 minuter och det var segt som faen. Men sedan satte jag på granntjejen i 20 minuter och kom(!) i kapp allt tråkig tid jag lade ner först för att det var roligare än det som jag gjorde innan som var tråkigt.

Nu är jag här. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade din teori precis efter att jag läst ditt inlägg. Stirrade på en punkt på väggen i 40 minuter och det var segt som faen. Men sedan satte jag på granntjejen i 20 minuter och kom(!) i kapp allt tråkig tid jag lade ner först för att det var roligare än det som jag gjorde innan som var tråkigt.

Nu är jag här. 😑

xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade din teori precis efter att jag läst ditt inlägg. Stirrade på en punkt på väggen i 40 minuter och det var segt som faen. Men sedan satte jag på granntjejen i 20 minuter och kom(!) i kapp allt tråkig tid jag lade ner först för att det var roligare än det som jag gjorde innan som var tråkigt.

Nu är jag här. 😑

Lilla döden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg precis Ant-Man. Ett stycket underbar CGI äventyr. Fantasifullt värre, kul film även om jag är mer Batman kind of a guy så får jag erkänna att Marvel gänget lyckas rätt bra.

Vad blir det i morgon? Kåldolmar?

Och spotted dick till efterrätt.

I was thinking porridge... Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Har tydligen lyckats sälja min keyboard till en snubbe. Nu bor han i göteborg och tycks inte kunna hämta den. Jag har ingen erfarenhet av detta. Kan han bara gå in på banken och betala till mitt bankkonto? Jag har inte internetbank. Jag tycks ha öppnat ett paypalkonto men fattar inte hur det funkar.

Så detta med frakten. Jag kollade med posten, med det gick på 400 spänn eftersom paketet räknades som skrymmande. Hur brukar ni skicka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar skicka med bussgods och där kan man skicka med efterkrav så då får han helt enkelt betala hela paketet när han hämtar ut. Vet inte vad fraktkostnaden blir för dig men då lägger du på efterkravsavgiften oxå (och frakten förstås) på priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Swish eller Pay-Pal. Du måste ha internetbank för att få Swish, förbannat smidigt sätt att både betala eller få betalt på. Pay Pal är inte så krångligt egentligen men svårt att gå in på här. På deras hemsida kan du få info om hur det fungerar i detalj.

Enkelt uttryckt, om han är registrerad genom sitt e-mail på PayPal och så även du, så behöver han din e-mail adress och kan således betala. Rekommenderar verkligen att du skaffar internetbank så får du samtidigt en djävla kolla på in och utgifter och får tillgång till Swish om också är ett smidigt sätt.

Ja, bussgods fungerar ju bra det också! Kaffe på det!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka fixa internetbank i nästa vecka, men det väl en vecka att komma igång. För svisch måste man väl ha en smartphone vilket jag inte har.För paypal måste man tydligen ha ett betalkort vilket jag inte har. Öppnade konto på något som heter payson istället men begriper mig inte på det riktigt.

Posten tar drygt 400 för frakt och bussgods drygt 500. Hårda bud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyss skaffat Swisssschhh men inte använt den än. Visst måste båda parter ha de då för att he ska fonka?

Ja, angående Svwhicsh så måste båda ha Swetzxhchs installera på sin mobil. Betalningen sker genom mobilnr. Länkar till Shswevatz finns att ladda ner på de flesta internetbanker. Tycker att Shcvxziiis är väldigt smidigt inte bara vid affärstransaktioner utan även polare emellan om man behöver låna/låna ut stålar snabbt & smidigt. Shwviitshhh så är det klart. Bra grej Shhviitz... hiiz. Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka fixa internetbank i nästa vecka, men det väl en vecka att komma igång. För svisch måste man väl ha en smartphone vilket jag inte har.För paypal måste man tydligen ha ett betalkort vilket jag inte har. Öppnade konto på något som heter payson istället men begriper mig inte på det riktigt.

Posten tar drygt 400 för frakt och bussgods drygt 500. Hårda bud.

Ja, hårda bud kompis. Du har mycket emot dig där, hoppas det löser sig dock för dig!!!

Minns inte hur lång tid det tog att verkligen få internetbanken efter jag besökte hard core banken, vill minnas att den var up and running pronto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag skaffade Schscwczezzschh på inrådan av en vän och har inte ångrat att jag skaffade Scwvitixshh, den är allt bra den där Sxzhweistii, innan Schwezsviiiiiiis var livet liksom i svart vitt och nu när man har Schwaaasiit så blev allt i fyrfärg.. liksom.. nu när man har Swhcshhhitch menar jag. Smidigt Shhheeeiz... Cheeezesushh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man t.ex. ska träffa en polare och denna köper med mat, swishar och de har pengarna på en gång. Grymt är det!

Man behöver tydligen inte ha en smartphone för svisch, men med en dumbphone kan man bara ta emot pengar.

Ännu bättre ju. Då kan du börja ta swish-donationer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...