Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Det mesta låter "bra" i en liten mobilhögtalare så lita på en mix ska man riktigt inte göra!

Men om du väljer att spela upp en mix i en högtalare som du vet låter riktigt bedrövligt så spelar det ju ingen roll heller hur bra mixen är.

Men om du spelar upp mixen i flera olika miljöer och högtalare och anläggningar och det låter bra, då är det bra.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN om du spelar upp musiken i en industri där det borras och bankas och slipas och pratas. Då hör man ingenting.. 😳

...men däremot när det ska vara tyst. Då är det tyst. 😲

Men för det mesta så låter det bra när det låter bra. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Slowmotionscenen var fantastisk!😮

Lite bakis. Treo eller återställare?

Akffe!

När man lyssnar på sin mix genom mobilens högtalare och man tycker det låter bra. Ska man då vara nöjd eller jävligt orolig?

Bra fråga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta låter "bra" i en liten mobilhögtalare så lita på en mix ska man riktigt inte göra!

Men om du väljer att spela upp en mix i en högtalare som du vet låter riktigt bedrövligt så spelar det ju ingen roll heller hur bra mixen är.

Men om du spelar upp mixen i flera olika miljöer och högtalare och anläggningar och det låter bra, då är det bra.. 😳

jag är helt tvärt om, det mesta låter inte bra i en mobilhögtalare. Ska kolla det i Focalerna en extra gång efter jobbet. Körde den i butikens högtalarsystem. Lät ganska gött här också. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är helt tvärt om, det mesta låter inte bra i en mobilhögtalare. Ska kolla det i Focalerna en extra gång efter jobbet. Körde den i butikens högtalarsystem. Lät ganska gött här också. 😱

Ja det lilla jag hört av dig tidigare lät bra oxå tycker jag. Jag tror Focalerna är bra mixningshögtalare. Men det är bara vad jag tror.

En del högtalare är lättare att mixa i än andra.. och lättare att sätta en mix som låter bra överallt. Och så lär man sig ju oxå hur det låter "rätt" när man mixar.

Jag har långt kvar innan mina mixar låter bra men har ändå kommit en bra bit på väg.

Ändå sitter jag bara med lurarna nu och mix.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

På senare tid sen jag uppgraderade min lyssning kan jag faktiskt känna mig nöjd med mixar. 😑

Du måste skaffa bil också. Alla hits är provlyssnade i en bilstereo.

Undrar om det skulle finnas en marknad för en vst bilemulator man kan använda så att det låter som när man lyssnar i en bil. Man kunde gasa med mushjulet osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det lilla jag hört av dig tidigare lät bra oxå tycker jag. Jag tror Focalerna är bra mixningshögtalare. Men det är bara vad jag tror.

En del högtalare är lättare att mixa i än andra.. och lättare att sätta en mix som låter bra överallt. Och så lär man sig ju oxå hur det låter "rätt" när man mixar.

Jag har långt kvar innan mina mixar låter bra men har ändå kommit en bra bit på väg.

Ändå sitter jag bara med lurarna nu och mix.. 😳

Thanks! 🙂

Ja, Focalerna är helt fantastiska. De är de mest musikaliska och ärliga högtalarna jag någonsin har hört, om högtalare nu kan vara musikaliska. Piskar betydligt dyrare högtalare jag hört och genelec låter som om man hängt en filt framför i jämförelse.

Det jag har hört av dig har ju låtit rätt gött också vill jag minnas! 🙂

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste skaffa bil också. Alla hits är provlyssnade i en bilstereo.

Undrar om det skulle finnas en marknad för en vst bilemulator man kan använda så att det låter som när man lyssnar i en bil. Man kunde gasa med mushjulet osv.

Jag har konvolution-verb som härmar ambiensen i en bil. Kanske ska prova det?

Men ja, bil är något jag borde skaffa, dock inte bara för mix-check. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...