Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

De felaktiga sängarna är klart jobbigast. Alla pinsamma ursäkterna för att komma därifrån med någon heder i behåll, givtvis får man inte med sig ens det. Har man tur får man inte med sig något man inte hade innan. De äventyren har jag lagt bakom mig. När jag vaknar så är det alltid rätt säng oavsett var. Rätt sida däremot är något jag jobbar på. ☺️

Värre när man inte får med sig vad man kom dit med. Som när jag glömde mina glasögon där och var tvungen att träffa säkert mitt sämsta ragg nånsin en gång till. Ångest så det sprutade om det. xD (Medvetet ordval 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Värre när man inte får med sig vad man kom dit med. Som när jag glömde mina glasögon där och var tvungen att träffa säkert mitt sämsta ragg nånsin en gång till. Ångest så det sprutade om det. xD (Medvetet ordval 😛 )

Blev du alltså tvungen att stå till tjänst en gång till för att få tillbaka dina glasögon?

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Hm, jobbigt läge!!! Ångesten känns ända hit ju men glasögonen måste man ju ha. Frågan är om de var på kvällen innan. Själv gick jag över till linser för flera år sedan. Speciellt ångestfyllt blir det om det handlar om ett ragg av sk. "frimärkstyp". Ett slick och så sitter de där, omöjliga att komma ifrån 😱

De värsta är inte trots allt de som vill träffas igen. En del kan man, speciellt efter några kalla tänka sig att belägra igen. Värre är det när de börjar prata om att träffa deras päron, eller påflugna diskutioner om barn vid det redan så pinsamma frukostbordet (om man inte lyckats lämna innan).

Ska jag bort på fest med en övernattning i sikte tar jag endast med mig det absolut nödvändigaste,vis av erfarenheten. Ett flak öl och en tandborste. Reser jag lätt blir det endast ölen, allt för en snabb taktisk reträtt. Tandborsten går att byta ut mot en flaska Minttu för den rena och fräscha dagen efter feelingen. 😛

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tycks ha en pest/kolera-situation här. Finns det fler sätt?

Lär dig mönstret i en dur och mollskala samt vilka intervallen är.

Vill du sen segla på djupare modala vatten är det enklast att lära sig vilken plats i durskalan som håller vilken skala, för att sen applicera formen där man ser passande. Från D-D i C -dur blir doriskt, t.ex.

Skalorna är väldigt logiskt uppbyggda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men frågan man ska ställa sig först och främst är: VARFÖR ska man lära sig skalan? Vad vill man? Varför?

OCH hur gör djur?

...det blev många frågor men vafan. 😱😊

Men du spelar ju solon och sånt. Måste man inte kunna skalor då?

Link to comment
Dela på andra sajter

En hitlermustasch?

inte riktigt. jag är ju blond, skulle aldrig kunna se ut som en nazist, så varför ens försöka.

😳 Rakat... skägget..? Meningslöst, det växer ut igen.

så har jag börjat tänka med håret iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Skägget...

Den sista manliga bastionen. Signalen som otvetydligt flaggar män från pojkar. Visar på kraft, beslutsamhet, oberoende, självständighet. Detta kroppens värdemätare, en rangbeteckning om ni vill. Detta skapelsens krona. Hårsäckarnas okrönta blåblodliga kungliga adlighet.

Den tarvar respekt, den kräver ära.

Detta eftertankens rättesnöre, detta karaktärsdanande, rakryggade, hakans egna conversation piece. Detta mannens värdemätare. Detta behåringens signerade kontrakt om manlighet samt bevis på allt ovanstående och mer därtill...

Bär det med respekt! Med all den respekt den förtjänar...

Som ni förtjänar...

Ni förtjänar skägg.

raka bort..?

Så befängt. 😳

Trots den sena timmen, en kopp på det.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...