Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Vad dricker du för någon? Har nyss fastnat för Bowmore:s 12-åriga. Den är farligt billig och fantastiskt god.

[...]

Well, I stick to the everlasting team; d v s Balveine 😑 Trevlig och god.

Vi är typ så nära varandra nu att jag nästan kan känna lukten. 😱😊

Kommer ni ner i Växjö får du säga hej!

😄🥰

Fan, vi missade Växjö helt och hållet 🙁 Nästa gång, Nay. Nästa gång ☺️

* * *

Hur många i längstah har gjort värnplikten? Jag vet att DG har gjort värnplikt...som något...typ fallskärmsjägare, röjdykare eller typ kanonmat (I'm way off yeah?). Memphis är ju Batman/Bruce Wayne så han behövde aldrig göra värnplikten; straight to DC Super Heroes, liksom 😛

Själv gjorde jag vapenfri tjänst på Arlanda som brandman. Pretty awesome, tänkte jag och vart grymt besviken när vi spelade mjuktennis och läste SvD den mesta tiden (när vi inte FYS:ade). Iofs så tog jag ju körkort då såååå... Sedan övade vi bl a rökdykning och HLR. I vilket fall som helst så hade jag ingen som helst tanke på att ens göra värnplikt med vapen i hand 😆 Kickade 9:or på alla testen (utom på syntestet) på mönstringen though. Visste inte att det fanns ett alternativ till vapentjänst så jag vart glatt överraskad när man fick möjligheten att göra det som brandman.

Vart ni frikallade eller vad det heter? If so, varför?

* * *

Västkusten är awesome 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad dricker du för någon? Har nyss fastnat för Bowmore:s 12-åriga. Den är farligt billig och fantastiskt god.

En 16-årig Lagavulin är favoriten här dock är den rätt jäkla dyr. Bowmore är bra kvalitet för det priset!
Link to comment
Dela på andra sajter

Lingua in coitu vulgaris..?

Ni vet väl att fladdermus heter "vagina mobile" på latin? Bra att veta på krogen så att man inte beställer fel!

😆

...and now we know. And knowing is half the battle 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag vart uppe vid halv sju i morse och drack akffe på verandan. Omedelbart kom grannen över (som tycker att vi är dödspolare 😠 ) och satte sig i en stol bredvid och började prata om att alla "satans tiggare" har blivit "[...] ett jävla problem till och med här i Vejbystrand"... Jag svarade

- Inte innan klockan åtta, kompis 😏 Gå hem.

Sambon tycke att det var bra gjort 🙂🥰 (Hon hade f ö gått loss och skällt ut honom om hon varit vaken)

Mvh

God granne 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vilken tok!

Gå hem till honom klockan 7 och prata sönder honom då ska han få se...på andra bullar!

Förr hade vi en som kom och hälsade på heeeeela tiden och pratade sönder oss alla. Men han va sjuk! Nu har han lugnat ner sig tack och lov. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vart uppe vid halv sju i morse och drack akffe på verandan. Omedelbart kom grannen över (som tycker att vi är dödspolare 😠 ) och satte sig i en stol bredvid och började prata om att alla "satans tiggare" har blivit "[...] ett jävla problem till och med här i Vejbystrand"... Jag svarade

- Inte innan klockan åtta, kompis 😏 Gå hem.

Sambon tycke att det var bra gjort 🙂🥰 (Hon hade f ö gått loss och skällt ut honom om hon varit vaken)

Mvh

God granne 🙂

En sk. "sarú ha en stänkare" granne alltså? Sådana där övertrevliga människor som "känner en". Ett misshandlat begrepp det där att känna någon. Det är skillnad på att känna och känna igen. Irriterande, hälsar på mina men det sitter långt inne att inleda några djupare diskussioner än "väderklassikern".

Värnplikten har gjorts på F6 en gång i tiden i ett annat liv känns det som...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Men vilken tok!

Gå hem till honom klockan 7 och prata sönder honom då ska han få se...på andra bullar!

Förr hade vi en som kom och hälsade på heeeeela tiden och pratade sönder oss alla. Men han va sjuk! Nu har han lugnat ner sig tack och lov.

Hell yeah, jag ska gå hem till honom vid halv 6 och börja spontanprata om att de inte har vettiga patch-kablar på Musikalen i Halmstad 😄

- Det är för jävligt det här med patchkab...Oj, har du akffe! Härligt! Mjölk tack, inget socker 🙂 :) 🙂 :) 🙂 :)

Det blir kaffe på det!

vagott 😮

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

En sk. "sarú ha en stänkare" granne alltså? Sådana där övertrevliga människor som "känner en". Ett misshandlat begrepp det där att känna någon. Det är skillnad på att känna och känna igen. Irriterande, hälsar på mina men det sitter långt inne att inleda några djupare diskussioner än "väderklassikern".

Värnplikten har gjorts på F6 en gång i tiden i ett annat liv känns det som...

I know 😠

Visst, vi bor ju här ett par veckor varje sommar men inte fan "känner vi dem". Vi har inget som helst intresse att lära känna dem. När vi är här är det ju meningen att vi ska koppla bort resten av världen. Visst om någon vill låna något "visst" men vi bojkottar alla dessa "grillaftnar" (bara namnet, "grillafton" får mig att kräkas lite i munnen).

Det är sådant här som får mig att vilja gå vilse i Hålehall (en stor skog med vandring-leder som ligger här på Hallands-åsen)

[...] After Eight är för jädrans gott! 😑

Frukost?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många i längstah har gjort värnplikten? Jag vet att DG har gjort värnplikt...som något...typ fallskärmsjägare, röjdykare eller typ kanonmat (I'm way off yeah?).

Varför vill du veta det? Jag var vaktsoldat. Vi var ute och jagade lingonplockare med skarpladdat. Vi fick aldrig tag på nån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ah... Lingonplockare ska man passa sig för. Farliga typer!

Har ju annars hört att de ska vara riktiga blåbär

ba-tum DISH!

Åt en tallrik hälsofil med müsli först så det jämnar ut sig.. ☺️ ^_^ ☺️ ^_^

Så nu kan filen hälsa hem m a o?

Återigen

ba-tum DISH!

Jag är den roligaste jag känner 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah... Lingonplockare ska man passa sig för. Farliga typer!

Vete fan vad vi skulle ha gjort om vi hade fått tag på nån. Jag såg inte en käft under de ca 7 månader vi for omkring i den där rundan i en gammal folkvagnsbuss och försökte slå varvrekord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vete fan vad vi skulle ha gjort om vi hade fått tag på nån. [...]

Rabbla "Vakt B"?

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...