Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Fan vad skönt att det finns fler som tänker såhär; då är jag inte jag och sambon ensamma om det :wub:3

Edith: ta mig fan om det inte är krönike-material det här 😮 Ånyo: bra skrivet, memph 🙂

hehe, Tack Chae 🙂

tumblr_npuh8pAT0d1qzzw5do1_500.jpg

😳

😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket liknande saker jag stör mig på i samhället. Tänker en hel del på sånt här.

Den materialistiska konsumptionshetsen och jämförandet med varandra.

Karriärshets och statusjakt.

Skönhetsideal, bantningshets och dieter.

Personlighetsideal, extroverta är det åtråvärda medan introverta är det sämre.

Barnhets och normer kring föräldraskap.

Bekräftelsebehov, skrytbehov och jakten på Likes i sociala medier.

Den ohälsosamma och omöjliga strävan efter perfekta firanden av högtider, såsom jul, nyår, midsommar. Inte för att man själv vill utan för att kunna visa upp det inför andra, hur lyckad och duktig man är.

etc.

Inte alls konstigt att psykisk ohälsa är så vanligt. Alla fokuserar enbart på att skapa ett liv som ser bra ut från utsidan, istället för ett som känns bra på insidan. Det folk borde fokusera mer på är:

Göra det man verkligen vill, lägga energi och tid på att hitta vilka saker i livet man har passion och brinner för.

Låta andra leva sina liv som de vill, utan att döma, kritisera och förminska andra för ens val.

Skaffa barn om man har en längtan, men inte pracka på andra och skapa grupptryck och press pga normer, så folk som inte vill ha det slipper må dåligt över det.

Låta folk ha kurvor eller va smala om man vill, så länge de mår bra.

Sakta ner och inte försöka verka vara perfekt i allt.

Hjälpa andra människor och inte bara tänka på sig själv.

Fokusera på allt som är bra i livet istället för allt som inte är det, man kan inte leva ett positivt liv med ett negativt sinne och dålig inställning.

Sådär, Ville bara skaka av mig lite irritation 😛

Jättebra skrivet och helt jävla snat. 🥰

EDITH: Sant... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh på tal om böcker och film; en gång fick jag "Skräddaren i Panama" av mina ex-svärföräldrar. Boken sög och jag kom halvvägs innan jag helt sonika lade jag ner den (det hade f ö aldrig hänt förut och det har aldrig hänt sedan dess). Ett halvår senare såg jag filmen och, hör och häpna, den sög gigantiskt oxpung den också så givetvis så stängde jag av den efter 45 minuter 😄

Jag hittar inte filmen men jaja.

Jag överlever nog ändå.. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...