Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Förstår inte Kung Fury-hajpen. Det är som att alla ironiskt tycker den är jättebra och så blir det som någon intern grej mellan dom som gör det, fast att alla egentligen vet om att den är dålig (det är ju liksom själva premissen).

Jag antar att man måste ha varit där för att förstå den här 80-talsgrejen. Men vänta nu. Det var jag ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag antar att det är en sån där grej man antingen "fattar" eller inte alls fattar. Jag växte inte upp på 80-talet men har inga problem med att inte bara förstå grejen utan till och med tycka filmen är något av det roligaste jag sett på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det verkar vara en sån film som man antingen hatar utav helsike eller älskar utav tusiken.

Jag älskar´t!!

Jag växte upp på 80-talet (och lite in på 90-talet oxå och sedan slutade jag växa.....).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela den här grejen med att en snubbe från Umeå gör en trailer för en film som inte finns, spelar huvudrollen själv, bakar in alla klyschor som fanns på 80-talet, samlar in pengar för att göra en (kort)film av det, får David fucking Hasselhoff att sjunga på soundtracket, jag fattar inte hur man INTE kan älska det. Sen får man väl tycka vad man vill om filmen i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela den här grejen med att en snubbe från Umeå gör en trailer för en film som inte finns, spelar huvudrollen själv, bakar in alla klyschor som fanns på 80-talet, samlar in pengar för att göra en (kort)film av det, får David fucking Hasselhoff att sjunga på soundtracket, jag fattar inte hur man INTE kan älska det. Sen får man väl tycka vad man vill om filmen i sig.

Jag tyckte trailern var kul så jag är hipp.

Det roligaste med the hoff är ju att hans låt looking for freedom tydligen blev något slags soundtrack till ddr:s sammanbrott och murens fall. Revolution och kitsch funkar uppenbarligen alldeles utmärkt ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit en massa snack om vad får ha för budskap på studentflaken, och det börjar tydligen med något olämpligt som åtvidabergsstudenterna skrev på plakaten förra året. I år är det tydligen censur som gäller.

Hade jag tagit studenten i år hade jag stått med ett tomt plakat på flaket. Det hade varit dels en protest mot censuren och dels en kommentar om mitt tillstånd.

Hade jag velat va riktigt tydlig hade jag skrivit "plakat" på plakatet. Då kanske tom genomsnittsåtvidabergaren skulle begripa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kung fury kändes alldeles för derivativ av Danger 5. Utan humor. Grejer som att skjuta genom telefon, reklamsegment, dinosauriemänniskor osv är alla hämtade från Danger 5. Den serien handlar även om att döda Hitler. Den är dock med 60-talsfeel istället för 80-tal. Så gillade ni kung fury lär ni väl älska danger 5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kung fury kändes alldeles för derivativ av Danger 5. Utan humor. Grejer som att skjuta genom telefon, reklamsegment, dinosauriemänniskor osv är alla hämtade från Danger 5. Den serien handlar även om att döda Hitler. Den är dock med 60-talsfeel istället för 80-tal. Så gillade ni kung fury lär ni väl älska danger 5.

Så om man gillar tainted love med soft cell så kommer man automatiskt älska tainted love med gloria jones?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kung fury kändes alldeles för derivativ av Danger 5. Utan humor. Grejer som att skjuta genom telefon, reklamsegment, dinosauriemänniskor osv är alla hämtade från Danger 5. Den serien handlar även om att döda Hitler. Den är dock med 60-talsfeel istället för 80-tal. Så gillade ni kung fury lär ni väl älska danger 5.

Är den gammal? Var kan man se den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man gillar tainted love med soft cell så kommer man automatiskt älska tainted love med gloria jones?

Nä, det var inte det resonemanget jag använde mig av heller

Är den gammal? Var kan man se den?

Säsong två kom för nåt år sen. Finns på netflix

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte nån modempryl för att jag skulle se om jag kunde surfa på bibliotekets trådlösa internet. Det verkar inte funka, men i stället kom jag in på ica-butikens nät. Den ligger en trappa ner. Det står att det är offentligt så jag antar att det är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...