Neosus Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Jag ska åka till Mekonomen och sedan blir det nog en kaffe. Hel dagsgöra!
Micke H Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Till helgen ska vi börja spela in. Igår på repet så mickade vi upp allting och rattade ljud på bas och gitarrförstärkaren. Vi gjorde en testinspelning men hade lite dropouts tyvärr. Hoppas vi slipper sånt strul i helgen. Har ni några tips på hur man kan slippa det? Vi ska ju givetvis stänga alla processer och så, finns det något annat?
Neosus Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Kanske öka latency en aning? Spelar ni in enbart audio så kan man öka lite. Men jag frånsäger mig allt ansvar om det går åt helsike. 😛😄
Micke H Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Ah såklart, den tanken slog mig inte ens. Det var för länge sen sen jag höll på med inspelning. xD
Naymari Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Till helgen ska vi börja spela in. Igår på repet så mickade vi upp allting och rattade ljud på bas och gitarrförstärkaren. Vi gjorde en testinspelning men hade lite dropouts tyvärr. Hoppas vi slipper sånt strul i helgen. Har ni några tips på hur man kan slippa det? Vi ska ju givetvis stänga alla processer och så, finns det något annat? Händer dropouts fortfarande? Vad kör ni för grejer? Det enda tipset är att sätt alla buffrar i taket så datorn får mycket space att tänka på.
Naymari Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Behöver ni lyssning kan ni ju tappa den direkt på ingångssignalen istället!
Micke H Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Behöver ni lyssning kan ni ju tappa den direkt på ingångssignalen istället! Vi behöver ingen lyssning alls från datorn - vi mickar upp allting och repar som vanligt typ. 🙂 Spelar in alla instrument samtidigt. Enda undantaget kommer vara gitarrsolon. Vad menas med att sätta alla buffrar i taket?
Neosus Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Det menas med att...vahettere.... Att alla bufflar går på taket. Eller så är det latencyn han menar.
Den Gode Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Pilsnerkorv! Jag brukar köpa bullens varmkorv i 40-burk. Sedan fryser jag in dom i plastpåsar efter hur många korvar jag tror det går åt per gång. Ibland har dom extrapris också.
Naymari Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Vi behöver ingen lyssning alls från datorn - vi mickar upp allting och repar som vanligt typ. 🙂 Spelar in alla instrument samtidigt. Enda undantaget kommer vara gitarrsolon. Vad menas med att sätta alla buffrar i taket? Buffersize. Hur mycket utrymme datorn får att tänka när du spelar in eller mixar (vilket är en av faktorerna som orsakar latency, men som även felaktigt kallas för latency i vissa program). Att sätta dem i taket menar jag att ha dem på så högt värde du kan, för då lägger du mindre stress på datorn. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Data_buffer Sen när du dubbar på gitarrsolon kan du sänka den igen. När det bara är ett instrument som spelar blir det färre kanaler och betydligt mindre information för datorn att hantera.
k9 (oregistrerad) Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 (redigerat) Såhär ser resten av min dag ut. gå ut med hundarna en ellr tå km. Cykla 2x1,5 mil (fika emellan passen) Gå ut med hundarna så de få bada, cykla te mil. Ta långpromenaden med hundarna när det blivit svalare ute. Korad planering, jag vet. 😐 Redigerat 5 juni 2015 av k9
Algotezza Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Planering: sticka hem och fika efter jobbet. Fikabröd inhandlat. Städa huset snabbt och effektivt. Fixa trädgården. Liten - men måste fixas. Har låga B12- och järnvärden så jag har börjat käka MittVal - vegetarian. Apoteksvitaminer... Har inte känt mig trött alls. Ingen av mina åkommor har gett mig besvär eller symptom. Men sjukvården vill väl jag ska ha några sjukdomar som alla andra. En konspiration?
slejnard Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Tre å en halv timme tog ett rum å tapetsera. Takterna sitter i. Vart även en fondvägg med rosa hästar....å kaffe fick jag! ☺️
Micke H Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Förresten, Memphan är en fucking awesome människa! Bara så ni alla vet. 🥰
Den Gode Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Är det någon som har sett sin city? Är den nåt att ha?
Den Gode Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Jag har kommit på att nästan alla mina favoritsångare sjunger utan, eller med väldigt lite, vibrato.
Neosus Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Ja det är fult när folk sjunger med vibrato nästan hela tiden. Man blir ju förbajjad!
Den Gode Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Förresten, Memphan är en fucking awesome människa! Bara så ni alla vet. 🥰 Har det hänt nåt särskilt?
Overkill Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Förresten, Memphan är en fucking awesome människa! Bara så ni alla vet. 🥰 Micke and Memphan sitting in a tree... ☺️🥰
Zakyath Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 jag råkar väldigt ofta sjunga med vibrato även fast det inte var tanken
Recommended Posts