Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Sämsta året på länge nu. Händer ju bara en massa skit hela tiden. Nu har min yngsta systerson får åka til akuten med en misstänkt blodförgiftning med. Det räcker nu... 🙁 :( 🙁

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Sämsta året på länge nu. Händer ju bara en massa skit hela tiden. Nu har min yngsta systerson får åka til akuten med en misstänkt blodförgiftning med. Det räcker nu... 🙁 :( 🙁

🙁

Hoppas på en bättre fortsättning!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Grabben klarade sig, men det kan fortfarande vara blodförgiftning så han kan bli kvar på sjukhuset en lång tid. Men förhoppnigsvis så slipper han det med. Väntar på svar från testerna nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Allt ditt är mitt och allt mitt ska du ge fan i! 😠

Allt ditt är mitt och allt mitt är mitt. 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

Sämsta året på länge nu. Händer ju bara en massa skit hela tiden. Nu har min yngsta systerson får åka til akuten med en misstänkt blodförgiftning med. Det räcker nu... 🙁 :( 🙁

Herregud, vad trist. 🙁

Grabben klarade sig, men det kan fortfarande vara blodförgiftning så han kan bli kvar på sjukhuset en lång tid. Men förhoppnigsvis så slipper han det med. Väntar på svar från testerna nu.

Jag håller tummarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Herregud, vad trist. 🙁

Jag håller tummarna!

Tack!

han bli ninjad med... 😱 :ph34r: 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Lätt att gömma det som faktiskt varit bra under året med. Även om det är jobbigt att min vän mådde så dåligt att han skör sig två gånger med spikpistol så är det ju bra att han överlevde och får vård nu. han vekar ha insätt dels att han är sjuk och att det var denna sjukdom som påverkade honom att försöka sluta sitt liv.

Att lilla Loke drunknade finns det inge bra med alls. Men hans familj har fått bra stöd från allmänheten så det gör det lite lättare att bearbeta sorgen.

Att min systerson klarade sig är ju det viktigaste. Om han blir kvar på sjukhus så ä vi många som kan stötta honom där. Med lite tur så blir det lättare för honom än för oss vuxna, barn upplever ju allting så annorlunda om man inte påverkar dem för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt att gömma det som faktiskt varit bra under året med. Även om det är jobbigt att min vän mådde så dåligt att han skör sig två gånger med spikpistol så är det ju bra att han överlevde och får vård nu. han vekar ha insätt dels att han är sjuk och att det var denna sjukdom som påverkade honom att försöka sluta sitt liv.

Har du hört av honom något?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har du hört av honom något?

Jo vi pratar då och då nu igen. Han bjöd dit mig om jag var ressugen i sommar. Tror att jag åker dit när det blivit varmare. Värmdö skärgård är ju en uppevlelse i sig på sommaren.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tack Slejnard.

Ska försöka sova lite nu. Med lite tur så vaknar jag och har bara drömt detta år. 😛

Annars får et bli kaffe och velociped som meditation. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss när jag skulle kissa så märkte jag en sak. Min snopp såg ut som den hade försökt äta upp sig själv, förhuden var vikt inåt. Det såg lite ut som en daggmask med magproblem. Spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så här är sossarnas politik tänkt att fungera för den privata affärsmarknaden:

 

Genom att höja lönerna och förstärka de sociala skyddsnäten så kommer de som arbetar dels ha mera pengar att spendera, men samtidigtdels våga spendera lite mer eftersom de vet att de har en bra försäkring om de skadas eller blir sjuka. För samhället så är det en vinst att fler betalar lite mer skatt samtidigt som det skapar ett positivare arbetes- och samhällsklimat i landet igen. Hos den privata sektorn så skulle det på sikt leda till att små lokala företag skulle få lättare att hitta kunder som är villiga och kan spendera lite mera pengar för deras varor och tjänster. Vilket ju skulle kunna leda till merafler jobb på den lokala marknaden vilket ju skulle leda till att flera får jobb och att det blir ett större kundunderlag för småföretagarna.

 

Dessa små privata företag kommer ju inte kunna satsa på dyra robotar och datasystem som tar särskilt många jobb ifrån arbetarna, då de inte kommer att ha den ekonomin som krävs för att göra så dyra investeringar från starten av företaget. De kommer vara tvungna att anställa fler om de vill expandera istället för att göra som de stora bolagen gör just nu; avskeda folk för att öka sina aktievinster istället för att använda skattesänkningarna för att kunna ha råd att anställa fler.

 

Samtidigt som de små företagen ökar (menar du växer eller ökar i antal? oklart) så kommer ju deras orderingångar gynna de lite större bolagen som inriktar sig på en mera regional eller nationell marknad. (Ofullständigt stycke, dessutom inte särskilt intuitivt samband. Jag tycker du ska avsluta stycket med att motivera påståendet)

Därför anser jag att det är helt rätt väg att gå som Löfven är inne på nu. Satsar man på statliga, kommunala och landstingens anställda och de företag som stat, kommun och landsting driver, för att i andra ledet även gynna de lokala privatföretagen så skapar man ju möjligheten för tillväxt på riktigt. Istället för att bara skapa ett uppblåst BNP med fastighets och börsbubblor som riskerar att fullkomligt explodera.

en snabb genomgång bara

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...