Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Btw, jag har spelat Life Is Strange på senaste tiden och är helt hänförd över det. Spelet tar upp riktigt stora frågor och handskas med dom på ett väldigt moget sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=AURVxvIZrmU

🥰 Sjukt bra, även om slutet på både episod 2 och 3 var riktigt ångestframkallande. 🙁

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fick förfrågan om jag ville ha ett jobb på en sida som ska förklara politik för dem som inte hinner sätta sig in iden. De ville ha ett utkast om hur regeringens politik är tänkt att gynna de små privata företagen. Undrar om ni orkar kolla lite på texten jag jobbar på.? Lång text men jag skulle uppskatta feedback på den.

(har testat att posta den här och där på FB med)

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Så här är sossarnas politik tänkt att funka för den privata affärsmarknaden:

 

Genom att höja lönerna och förstärka de sociala skyddsnäten så kommer de om arbetar dels ha mera pengar att spendera, men samtidigt våga spendera lite mer eftersom de vet att de har en bra försäkring om de skadas eller blir sjuka. För samhället så är det en vinst att fler betalar lite mer skatt samtidigt som det skapar ett positivare arbetes- och samhällsklimat i landet igen. Hos den privata sektorn så skulle det på sikt leda till att små lokala företag skulle få lättare att hitta kunder som är villiga och kan spendera lite mera pengar för deras varor och tjänster. Vilket ju skulle kunna leda till mera jobb på den lokala marknaden vilket ju skulle leda till att flera får jobb och det blir ett större kundunderlag för småföretagarna.

 

Dessa små privata företag kommer ju inte kunna satsa på dyra robotar och datasystem som tar så många jobb ifrån arbetarna, då de inte kommer att ha den ekonomin som krävs för att göra så dyra investeringar från starten av företaget. De kommer vara tvungna att anställa fler om de vill expandera istället för att göra som de stora bolagen gör just nu,. avskeda folk för att öka sina aktievinster istället för att använda skattesänkningarna för att kunna ha råd att anställa fler.

 

Samtidigt som de små företagen ökar så kommer ju deras orderingångar gynna de lite större bolagen som inriktar sig på en mera regional eller nationell marknad.

 

Därför anser jag att det är helt rätt väg att gå som Löfven är inne på nu. Satsar man på statliga, kommunala och landstingens anställda och de företag som stat, kommun och landsting driver, för att i andra ledet även gynna de lokala privatföretagen så skapar man ju möjligheten för tillväxt på riktigt. Istället för att bara skapa ett uppblåst BNP med fastighets och börsbubblor som riskerar att fullkomligt explodera.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Oj det sista stycket, där jag tar ställning, var menat till en jag svarade på fejjan. Det kommer inte stå med i texten på sidan sedan. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Här är det sol och regn om vart annat.

OJ! Nu har jag hört sirener i nästan 10 minuter oavbrutet. Måste gent kolla nyheterna för att se vad sm har hänt.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...