Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det var inte förrän jag läste Jobs biografi som jag lärde mig att "i";et framför iMac, iPhone etc stod för Internet 😛

😛

vad menar du? att betoningen ligger på tvåan?

ja-ish. Mina öron och allt jag kan om låtskrivande vill att titeln ska ligga på ettan. Alltså: "Cause baby now we got Bad blood" det är så mitt huvud räknar och även lite så fraseringen och melodiken är uppbyggd i hela A-refrängen.

Jag är nästan säker på att det var så de spelade in låten och sedan flyttade den, antingen som 'happy accident', eller med flit till som det nu är: "Cause baby Now we got bad blood" Det känns så fantastiskt onaturligt och fel att det blir svincoolt.

Postat

Får kolla imorn. För nu ska jag snart iväg på folkfest på Andra Lång dagen. ☺️ Loopis, ska du dit?

Postat

19.00 är det tv om erik satie. Igår var det ett program om en dansk/isländsk dam som skaffade en keyboard vi 70 års ålder och började göra musik och blev kult på island.

k9 (oregistrerad)
Postat

vad menar du? att betoningen ligger på tvåan?

Men det gör den väl oftast i afroamerikansk musik? Hip hop, gospel och blues band/musiker betonar ju ofta tvåan istället för ettan. Eller använder baktakt som de själva äger.
k9 (oregistrerad)
Postat

en och en halv timmes promenad i ösregn. Tre dyblöta hundar och ändå så vill de sitta på balkongen och njuta av vädret.... 😲

Postat

en och en halv timmes promenad i ösregn. Tre dyblöta hundar och ändå så vill de sitta på balkongen och njuta av vädret.... 😲

Dom är ju dumma i huvet.

drloop (oregistrerad)
Postat

Får kolla imorn. För nu ska jag snart iväg på folkfest på Andra Lång dagen. ☺️ Loopis, ska du dit?

Var och kollade på konsert igår och är trött idag, så nej jag pallar inte att ta mig ut idag.

k9 (oregistrerad)
Postat

Dom är ju dumma i huvet.

Bevisligen. 😏😑
k9 (oregistrerad)
Postat

Kul STCC idag, någon som kollade? 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.