Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Råkade surfa in på Hemnet innan jag skulle gå och lägga mig. Hittade ett intressant hus för att bygga en liten ministudio. Måste nog på på visningen.. Vore skönt med ett hus där man skattar mer en halva huset som biarea.

http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ2370_1378105872&source=hemnet&images=1

Du kanske får rabatt om du erbjuder dig att ta över flygeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag antar att dom som bor där ska flytta till nåt större? Måste du sälja det hus du har nu först då?

Har inget lån på huset som jag bor i nu, så jag funderar på att låna fem-sex hundratusen per hus och hyra ut det jag bor i nu. Eftersom det är så låga driftskostnader på bägge husen så skulle jag kunna klara mig på 4500 i kallhyra och värma det andra huset för de pengarna, samtidigt som det skulel vara lätt att hitta någon som ville hyra detta hus om de skulle få en total boendekostnad på ca 7000 kr.

Har redan en som är sugen på att hyra detta hus. Fast hon vill ha lägre hyra första halvåret så att hon kan bygga om lite där jag har studion/sovrummet nu.. En vägg ska till och så ska det tapetseras så det är inte några stora kostnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du kanske får rabatt om du erbjuder dig att ta över flygeln.

Jo kanske det kanske. 😉

Fy fan. Snö igen. Flera cm.

Knappt en centimeter här nu. 🙁
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu snöar det här med. Min ena hund var just på balkongen och nu tjatar hon om sin promenad bara för att det snöar ute. Både jobbigt och gulligt att hon är så kär i snö.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vad händer om din hyresgäst flyttar?

Då är det bara att söka efter en ny. Huset jag bor i nu ligger i ett av de mest eftertraktade områden i Ludvika. Så nära till allt, men ände ett lugnt och avskilt läge på en liten sidogata med lite trafik, nästan mitt i centrum.. Eller så kan man ju sälja huset om man vill det då. Man har ju tre månaders uppsägelse tid när man hyr/hyr ut en bostad med. Så det finns tid att söka köpare eller ny hyresgäst under den tiden.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Den var bra. Han vill nog inte ha mig som hyresgäst. Är du ledig till på måndag?

Vill du bo i Ludvika och ha världens jobbigaste trappa i ditt hem, så kan vi ju diskutera saken. 😛

Trappan ner till souterrängvåningen är så smal och svänger så mycket att man måste använda ute vägen för att få in större möbler till nedervåningen. 😐 Men på sommarn så är det ju bara en fördel iofs.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det tror jag nog. Så kan han få hjälpa dig med dina synthfrågor. Nej, jag jobbar för tredje dagen den här veckan. Det är slut på det roliga nu.

Jobbigt! Men du får väl några koppar kärlek på jobbet?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag nog. Så kan han få hjälpa dig med dina synthfrågor. Nej, jag jobbar för tredje dagen den här veckan. Det är slut på det roliga nu.

Du kanske märker att han inte säger ett ord om ditt förslag. Hur jobbigt är det att doktorera? Handlar det om 40-timmarsvecka, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte helt lätt, det är ganska så mentalt påfrestande om jag ska vara ärlig. Det är så lång tid att det känns både hopplöst länge och hopplöst kort, en ständig känsla av att jag vill komma igång och forska och att komma på forskningsämne. Och en känsla av att man alltid kan göra lite mer, jobba lite längre.

40-timmarsveckor är för slöfockar. Är här lite efter 7 och åker för det mesta inte hem förrän vid 18-tiden. Har hittills försökt hålla helgerna heliga, så då är jag ledig.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du kanske märker att han inte säger ett ord om ditt förslag. Hur jobbigt är det att doktorera? Handlar det om 40-timmarsvecka, eller?

Har ju redan svarat... När det handlar om syntar så har jag ingen koll längre alls har jag märkt.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men, jag ska inte klaga. Det är intressant, kul och utmanande och jag visste ju vad det var jag skulle ge mig in på. Det är ju en ynnest att få lön för att plugga, dessutom.

Skulle det vara jätte lätt så skulle ju alla göra det. Tycker att man är värd lite extrauppmuntran när man väljer den svåra vägen du valt. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vill du bo i Ludvika och ha världens jobbigaste trappa i ditt hem, så kan vi ju diskutera saken. 😛

Trappan ner till souterrängvåningen är så smal och svänger så mycket att man måste använda ute vägen för att få in större möbler till nedervåningen. 😐 Men på sommarn så är det ju bara en fördel iofs.

Skrev jag ju. 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Verkar finnas gott om plats för irl i Ludvika.

Problemet här är att jag bara har tre rum totalt. Två jätte stora och ett ganska litet. Så det blir knepigt med flera natt gäster om de inte vill sova i samma rum. Men jag har funderat på att bjuda hit er faktiskt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet här är att jag bara har tre rum totalt. Två jätte stora och ett ganska litet. Så det blir knepigt med flera natt gäster om de inte vill sova i samma rum. Men jag har funderat på att bjuda hit er faktiskt.

Vadå sova i olika rum? Vi ska väl ändå dela säng?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vadå sova i olika rum? Vi ska väl ändå dela säng?

Säng? 😮 Jo, j o! Fint ska det vara. Här sover man i en korg, inget annat. 😏

😲 En Yamaha kan ju funka med. eller en Roland kanske. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...