Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag hittade en gammal video på mitt förr-förra band. Shit alltså, jag var snabbare och tightare i mitt leadspel på den tiden. 😳 Får börja öva mer igen.

Du spelar väl mera gamla tv-spel än gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där var det för jimi hendrix också.

det är kul att spela solo. fram till dess att man får slut på idéer. när de andra drar på mer ös och man själv känner att man inte kan toppa det när man nyss spelat så blir det jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Några timmar kvar tills man ska iväg och vara hundvakt igen då.

hoppas de har tårta kvar i kylen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det är kul att spela solo. fram till dess att man får slut på idéer. när de andra drar på mer ös och man själv känner att man inte kan toppa det när man nyss spelat så blir det jobbigt.

Håller med. Svårt att variera. Tänk melodier och less is more är ett tips. Peta in en en räka här å var

Jag kommer aldrig att bli tight. Därför jag spelar blues... 😆😄☺️

En kopp blues tack!

Strax möte 😑 om sommargigs 😑

Blir mer pengar å mindre semester i år

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag brukar köra lite bluesriff blandat med egna improviserade melodier när jag joxar. I snygga harmonier kan det vara enklare att göra snygga solon.

Fast beror ju på i vilken genre man rör sig i. Men Blues solon brukar fonka i överlag i alla genrer.

Såatte. Blues är en bra grund att stå på enligt min egna personliga åsikt. Sedan kryddar man på med olika sorters skalor som ex. mixolydisk skala, penta skala osv osv. Såatte.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

ska kika igenom den... kör ganska bluesiga solon som det är just nu. skulle nog helst vilja lära mig att spela lite mindre bluesigt när jag kör solon då det inte funkar till alla våra låtar riktigt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det är kul att spela solo. fram till dess att man får slut på idéer. när de andra drar på mer ös och man själv känner att man inte kan toppa det när man nyss spelat så blir det jobbigt.

Det är då du slänger upp guran på ryggen, eller plockar fram tändvätskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men 9 minuter kändes lite kort men annars kul! 😄

Kunde vara en bättre satsning än <roliga timmen, tycker jag.
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kunde vara en bättre satsning än <roliga timmen, tycker jag.

Ja he tyck ja å! Ungefär som "Snacka om nyheter" som fanns förr i tiden. Typ nästan... typ.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...