Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Här är en klurighet att öga med ett hittepå-ord i sig.

"one got but what wits one's been bewitted with"

☺️

Det lustiga är att jag utbrast denna menig när jag vart osams med en kille från USA när jag spelade ett onlinespel. Jag vart själv så förvånad att jag bara satt och undrade vad jag faktiskt sa. Alla andra som hörde mig förbanna mig över min medspelare på detta sätt brast ut i skratt.. 😆 Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det blev en så kallad rage-quit. 😄

Han bara lämnade spelet utan att säga något alltså.

Det lustiga ä att han började tjafsa om mitt uttal när jag målangav i ett krigsspel. Bukar använda NATOs bokstaveringsrutin så jag utlade orden så att det ska vara lätt att förstå dem med.

När man bokstaverar alfabetet så uttalas det Al-fa, Bra-woh, Char-lee, Del-tah osv.

Så han blev sur på mig och började tjafsa om aboriginer och kängurur för han trodde att jag var en Aussie (en person från Australien). När han sedan faktiskt frågade vad jag tyckte om det han sagt om Australien så svarade jag;

--well... I just wuoldn´t know, as I´m from Sweden.

svaret jag fick var;

-Oh I see. That´s the worst part of Australia. Iknow, cuz I´we been there....

redan här hörde man många som suckade och/eller skrattade lite elakt. Men jag vart så trött på honom att jag inte såg det tragikomiska i hans dumhet så jag vräkte ur mig det är om att man bara har det förstånd som man har förstånd till att ha.

🤪😱 :ph34r: 😊☺️😆

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hmmm 😳 "Man har bara det förstånd man har förstånd till att ha" 😲😏☺️ blev ju nästan lika bättre på svenska med. 13373 lättare att uttala dock. 🙂

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag var ut och trampade cykel i två timmar, sista halvtimmen vart i spöregn. Sedan så har det fortsatt att vara växlande väder med kraftiga skurar och skönt solsken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grötigt tycker jag inte alls, men det som stör mig mest är att mixen lutar rätt kraftigt åt höger.

Skjut över några syntar åt vänster eller ersätt någon panorering med en stereobreddare så det blir spektral balans mellan vänster och höger.

Sången är lite låg i början och jag skulle gärna "vässa" diskanten på sångbussen så den inte gömmer sig bakom hihaten. Subbasen är lite stark och får masterkompressorn att fluffa efter tre minuter när det blir lite intensivare.

Jaja, nu var det tydligen en skiss men du är väldigt långt framme.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo högersidan är för tung medans vänster är för tom, som Linus srkev med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit och gymmat. Det blir allt tråkigare. Ett plus är dock att jag känner mig duktigare för var gång jag klarat av mitt pass. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Å de va gott de där! Trerätters laxlaxlax ☺️

Får lyssna sen fidden

Göttans göttigt! Blidde sushi för mig idag.

Varit och gymmat. Det blir allt tråkigare. Ett plus är dock att jag känner mig duktigare för var gång jag klarat av mitt pass. ☺️

Nice att träna lite. 😎

Högerextrem musik, det har jag aldrig gjort tidigare... 😳

Tack guys ☺️

😳🤪😱😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrni!

Om jag tänker mig nån instrumentering typ såhär, blir det alldeles för grötigt då eller?

http://crumble-zone.com/mp3/PeopleLikeUs_slask1.mp3

#slaskdags

Skitsnyggt Fidden. Jättegött att lyssna på. Bra instrumentering med synthpåläggen, och gött driv på trummorna.

Instämmer med ovan, höj volymen på rösten. Du sjunger bra så inget att hålla tillbaka på.

Det enda jag kan skulle vilja feedbacka är att ha mer kontrast i låten, skala av något part/vers så det går ner något, ta bort lite i trumkomp, nån synthslinga, så det drar på energi mot refräng tex. Var ganska jämt ösigt genom hela, fast det kanske var meningen från början, vad vet jag? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...