slejnard Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Ja, det blev visst lite rytm i det... Skriv en hel text kan jag prova tonsätta. Ny sommarplåga kanske? ☺️ PT! 😆
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Heter det hockeyfrilla därför att man ser ut som puck(o)? 🙂
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Jag snickrade ihop en text men vet inte om den är nåt att ha. Här är den i alle fall: Att drömma i vårens tid Intro Det regna’ igår som om himlen var öppen men idag är det solsken som om den var stängd... Vers 1 Nu drillar visst lärkan och vårvinden leker. Jag kan inte fatta att det faktiskt är vår. Vi åkte till skogen och kollade sippor och östan den slet i min älskades hår. Och vårbäcken lekte, den porla’ och plaska’. Vi fota varann innan solen försvann. Refr. Det regna’ igår som om himlen var öppen men idag är det solsken som om den var stängd... Vers 2 Jag längtar till sommarn för då är jag ledig och gör vad jag vill medan tiden står still. Jag sticker till stranden med glassen i handen, går i en park med en särskild person. På tisda’n kollar vi Allsång på Skansen. När det kommer en vals av Taube ger vi hals. Refr. Det regna’ igår som om himlen var öppen men idag är det solsken som om den var stängd... Vers 3 Fast kneget och knoget har ännu ej slutat. Det dröjer ett tag innan sommarens da’r Så vi fortsätter jobba som flitiga myror betalar vår skatt bara därför att… Nyss satt jag och streta med deklarationen. Men jag har ju min dröm för drömma är skönt, jag har ju min dröm för drömma är skönt och drömma är lönt och drömma är skönt.
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 16 rader - inspirerat av Petters bok 16 rader vi blir lurade igen och igen sjukvården pumpar oss fulla med gift som lovar hålla symptomen borta men det är vi som kommer till korta och förlorar livet och hälsan till sist först har du kanske gaser i magen och får Ulcadrax Forte mot de' men pillret gör dej helt konstig och sne' när du kommit till slutet av dagen för ditt blodtryck har rakat i höjden och måste sänkas med beska små piller men det ger dig migrän dina vakna timmar så du är inte särskilt nöjd än då börjar frossa frossa Podanil och Omigrén som efter ett tag ger dej gasbesvär Läkemedelsbranschen är en fet affär! och vi blir lurade igen och igen...
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Jag läser just nu Petters självbiografi 16 rader som har inspirerat mig till mina 16 rader inget är nytt under solen - hommage à Petter inget är nytt under solen när jag sitter här på stolen och knyter mina kedjor av ord vid ett gammalt luggslitet bord jag vet, alla har sin agenda och alla är vi lite spända driver egna små maktspel till vår egen fördel ärlighet kan va bara retorik lögn eller sanning? - bara taktik! vi slåss med känslor och tankar otaktens hjärtan ba- ba- bankar världen är en skiftande scen där alla har rätt att ha fel men det är inte fel att ha rätt mina sanningar fixar jag lekande lätt
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 (redigerat) Inspirerad av Petters bok 16 rader ingenting är vad det verkar vara ingenting är vad det verkar vara politiker är nickedockor bara talar på skärmen med allvarlig min och döljer sina listiga flin idag är det pengarna som är kung dom dyrkar både gammal och ung skraplotter vadslagning spela på hästar - en frustrerande dröm för dom flesta alla som hade en schysst ideologi har landat i framtidslös apati den som du trodde va din vän har förrått dej för rätt längesen nu vill alla till maktens gryta för att spegla sitt ego i ytan bekräfta sin svullna maktapparat och håglöst kolla en ruttnande stat Redigerat 6 maj 2015 av Algotezza
Memphis Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Jag kan berätta hur den ser ut om du är intresserad. Det är ett stort hjärta som det står längsta i. Så klart. ☺️ ☺️
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 (redigerat) Favvokexen - speciellt det till höger 🙂 Redigerat 6 maj 2015 av Algotezza
k9 (oregistrerad) Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 (redigerat) Att skriva texter är som att va gravid man blir förlöst, men det tar sin tid med kampvilja blir målet nått här duga ej bråd hast, hej hopp Att skriva sånger är om att gå på toa där kan man drilla och Pazoa med kampvilja blir målet nått skål för lavemang, hej hopp Mycket talang finn det här i längsta. denna tråd är den mest i hängsta med kampvilja blir målet nått vi slår rekord i år, hej hopp! Säg; stor-forat, vad är väl det? Snackars där kaffe, snackars the? med kampvilja blir målet nått så spamma på nu då, hej hopp! här snackars politik, här snackars skägg här snackars fika i vart inlägg Nu är de tomt ut i min kopp, men bryggar´n puttar på, hej hopp! Snart är det fullt ut i min kopp, för bryggar´n puttar på, ej hopp! Redigerat 6 maj 2015 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Hmm... man kan ju skriva på svenska med. 😮 Kanske skulle skriva en riktigt text på svenska istället. 😏
k9 (oregistrerad) Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Snygga texter Algot. 😎 Har en bekant som säkert skulle vilja tolka dem. I någon sorts visform, som han är sjukt duktig på.
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Snygga texter Algot. 😎 Har en bekant som säkert skulle vilja tolka dem. I någon sorts visform, som han är sjukt duktig på. Då blir jag glad!
k9 (oregistrerad) Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Då blir jag glad! Han är på jakt efter texter att tonsätta. Men han vill ha dem på svenska och jag har sjukt svårt för att skriva på just svenska, så om det är ok med dig så visar jag dessa texter för honom?
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Han är på jakt efter texter att tonsätta. Men han vill ha dem på svenska och jag har sjukt svårt för att skriva på just svenska, så om det är ok med dig så visar jag dessa texter för honom? Helt OK!
k9 (oregistrerad) Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Nu skas här ut på en liten tur hundan ska få sig en pissi-lur tjo faderittan hopp och skutt skville-dittan pille-snutt. 😏😐😲
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 "Av ord är du kommen, ord skall du åter varda." Den förste rapparen var Gud. "Varde ljus!" var den första rapptexten. Sen flöt det bara på.
Den Gode Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 (redigerat) Heter det hockeyfrilla därför att man ser ut som puck(o)? 🙂 Det var tjeckoslovakiska spelare som ville ha långt hår, men så blev det svettigt under hjälmen. Voila. Redigerat 6 maj 2015 av Den Gode
slejnard Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Bra texter Algo! Provar gärna tonsätta nån jag också. 🙂 Förrätt: hemrökt lax å nåt grejs Varmrätt: entrecote å potgratäng Efterrätt: hockey å Sverige leder
Den Gode Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 16 rader - inspirerat av Petters bok 16 rader vi blir lurade igen och igen sjukvården pumpar oss fulla med gift som lovar hålla symptomen borta men det är vi som kommer till korta och förlorar livet och hälsan till sist först har du kanske gaser i magen och får Ulcadrax Forte mot de' men pillret gör dej helt konstig och sne' när du kommit till slutet av dagen för ditt blodtryck har rakat i höjden och måste sänkas med beska små piller men det ger dig migrän dina vakna timmar så du är inte särskilt nöjd än då börjar frossa frossa Podanil och Omigrén som efter ett tag ger dej gasbesvär Läkemedelsbranschen är en fet affär! och vi blir lurade igen och igen... Intressant. Skriver han om krämpor och piller och sjukvård osv? Fick lite pepsvibbar där. Gillar detta mer än naturlyriken.
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 (redigerat) Jättegott till matchen Redigerat 6 maj 2015 av Algotezza
Algotezza Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Intressant. Skriver han om krämpor och piller och sjukvård osv? Fick lite pepsvibbar där. Gillar detta mer än naturlyriken. Rapparen Petter, inte Peps... 🙂 Hans texter har sexton rader... Sen kan man skriva om det som engagerar en...
Recommended Posts