Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Input-output-dieten. Se alltid till att ha mer output än input. Annars blir det kaputt...

Kul att du hänger lite här igen. Din syn på tillvaron ger mig infallsvinklar aldrig skulle komma upp annars.

Men, det jag skulle säga är att jag gillar det här ordet kaputt. Är nästan inne på att ha en gravsten bara för att kunna göra nåt sånt här. Undrar om det är tillåtet.

I tyskland är det tydligen ett familjenamn också.

augi-1088174136.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En handcykel (som man ställer på ett bord) borde du ju ha rätt till tycker jag.

Det får allt va ett rejält bord. Jag försökte få handikappbidrag till en vanlig cykel, men det sket sig.

HT3-SX-Hand-Cycle.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Det är liksom tanken att locka fram ett skratt. Tanken på att kunna skämta som död är tilltalande.

Författaren fritiof nilsson piraten har den här gravstenen. Har man sett den glömmer man dessutom aldrig.

Piratens-gravsten.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Lchf är bara dumheter

Det funkar rent kortsiktigt dock. Dessa dieter kan vara ganska bra om man måste gå ner lite i vikt innan man faktiskt börjar träna ordentligt. Men då ska man inte köra dem mer än några veckor eller någon månad i taget, tror jag. Men man får räkna med att gå upp lite periodvis och gå ner dessa kilon igen bara för att kroppen ska vänja sig vid att ha en högre förbränning utan att vara i stress.

Men istället för att äta mycket fett så tror jag mera på att äta mera rent kött för det är fettsyrorna och de ämnen som finn i köttsafterna (det vi kallar blodet när vi säger att vi vill ha en halvblodig biff) så därför blir det mindre korv och hamburgare för min del. Eftersom de innehåller proteiner men inte så mycket aminosyror om riktigt kött gör. Men sedan så varierar ju kvalitén på både burgare och korv en hel del med. Vissa är det mera kött i än andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det får allt va ett rejält bord. Jag försökte få handikappbidrag till en vanlig cykel, men det sket sig.

HT3-SX-Hand-Cycle.jpg

Det finns mindre modeller som man fäster i ett bord med. Om du vill så kan jag ringa och höra vad det är för typ av cykel som min polares far har fått nu efter att ha amputerat ena benet samt haft en ryggskada pga att han varit för stillasittande och vägt lie för mycket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mindre modeller som man fäster i ett bord med. Om du vill så kan jag ringa och höra vad det är för typ av cykel som min polares far har fått nu efter att ha amputerat ena benet samt haft en ryggskada pga att han varit för stillasittande och vägt lie för mycket.

Det vore intressant. Särskilt om han har fått något bidrag till. Själv har jag inte råd. Pengarna går till vin, kvinnor och sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nä de e bara dumheter.

.....fast jag vet inte varför. 😛😆😄😊😱☺️

Jag tänker äta en glasstrut. 😑

Jo att bara följa den metoden är mera skadlig än hälsosam. Var det inte något landsting i Norrland som till och med sade sig kunna se en negativ effekt pga av just LCHF? Både diabetes och hjärtproblem mm ökade bland dem som körde LCHF för länge har jag för mig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag tror att det mest bara är trams sånt där. Visst kan man äta bättre och nyttigare men nån slags blandning måste man nog ha ändå.. 😕 Och att röra sig mer.

Nu sitter vi för mycket och äter för mycket och stressar för mycket då blir det som det blir därefter.

Tror jag. 😕

NInja på det!

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tid bokad för att göra klart tatueringen. Om två veckor fyller vi i skuggor och färg. 😄

Nice! 😎
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vi funderade lite på att skaffa en cafécykel och jobba med ett lokalt café under alla de festivaler och fester som hålls här i staden. För att alltid kunna erbjuda ett alkoholfritt alternativ till öltälten osv.

Detta var kärran vi funderade på:

20fce5e1087a5fa984b65bebc88f9fb947a50ad1_800x800.jpg

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du hänger lite här igen. Din syn på tillvaron ger mig infallsvinklar aldrig skulle komma upp annars.

Men, det jag skulle säga är att jag gillar det här ordet kaputt. Är nästan inne på att ha en gravsten bara för att kunna göra nåt sånt här. Undrar om det är tillåtet.

I tyskland är det tydligen ett familjenamn också.

augi-1088174136.jpg

🙂 :) 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Får du inte bidrag till en sådan enkel träningscykel så får vi väl göra en liten längsta insamling, tycker jag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

K9 ökat intag av chark och rött kött är helt klart onttigare än både GI och LCHF. Alla jojodieter har dock resultatet du varnade för: kortsiktiga bieffekter, sen går man upp i vikt när man slutar med dieten.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

När det kommer till träning och mat så är det ju so Algot sa att det handlar om input output. Energi kan inte förstöras, den kan bara omvandlas.

Så det är viktigt att man äter just balanserat.

Man behöver kolhydrater för att få energi som är lätt att förbränna och proteiner för att förstärka musklerna när de tagit stryk av att förbränna kolhydraterna. För under ett träningspass så skadar man musklerna mer än man bygger dem. Sedan när man vilar så reparerar sig musklerna så gott de kan med de energi som de erbjuds. Finns det då ett överskott av energi så lagras det i form av muskelfibrer om nu kroppen tycker att det är just musklerna som behöver repareras. Annars så blir överskottet såklart bara till fett.

Link to comment
Dela på andra sajter

...däremot gjorde jag ett test på facebook där svaret blev att jag tänkte 100% som en kvinna.

Borde jag bli orolig?

Hedrad snarare! Kvinnor är så jävla mycket vettigare än män.

11156114_357938747746042_1608286026203563748_n.jpg?oh=b9580dd1ab4f1ef2fe646ddb6ba06303&oe=55CA7E24&__gda__=1439225517_eef1de5dcc98ae1330af0ee3350551db

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

K9 ökat intag av chark och rött kött är helt klart onttigare än både GI och LCHF. Alla jojodieter har dock resultatet du varnade för: kortsiktiga bieffekter, sen går man upp i vikt när man slutar med dieten.

Jo det handlar ju inte om att äta mera kött alls. Det handlar snarare om att äta bättre kött. Så bra poäng där.

Så jag borde skrivit att man bör byta halvfabrikaten mot renare kött. Kyckling, fisk och skaldjur är ju bra exempel på "kött" som innehåller naturlig balans av proteiner och fettsyrror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...