Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Märkligt sammanträffande: hörförståelsen på nationella provet handlar om bl.a. Mitchell...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt sammanträffande: hörförståelsen på nationella provet handlar om bl.a. Mitchell...

Jag tycker att en del av hennes grejer är fantastiskt bra, men att hon är väldigt ojämn.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Funkar verkligen GI som det ska, när de flesta om kört den metoden faktiskt går upp lika mycket eller mer när de slutar med den? 😲

Sedan så tycker jag att många blir trötta,hängiga och deppiga efter att ha kört den ett tag.

Jag tror mer på den gamla sanningen att det är balanserad mat och motion som gäller. Har gått ner tre byxstorlekar sedan i vintras redan. Jag käkar kolhydrater innan jag tränar eftersom muskler och hjärna jobbar bäst på just kolhydrater. Så har jag slutat med margarin och pressad skinka och kör på riktigt kött istället och riktigt smör så att man år i sig de fetterna som krävs för att bryta ner och förbränna fett. Har minskat på vegetariska oljor med de ändå inte ger rätt fetter heller.

men jg ser ändå till att få i mig det jag undviker någon gång i månaden bara för att kroppen ska kunna hantera tillsatser i de lägen man tvingas ät dem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

"En rejäl avföring är den bästa huvudkudden." Adde Malmberg

Input-output-dieten. Se alltid till att ha mer output än input. Annars blir det kaputt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar verkligen GI som det ska, när de flesta om kört den metoden faktiskt går upp lika mycket eller mer när de slutar med den? 😲

Vad är gi egentligen? Är det inte nån slags diet? När fungerar dieter?

fukaeh.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag köpte et billigt hantelsett på Rusta. Köpte en köksbänk på blocket som duger som träningsbänk. Tog en gammal matt som var lagom bred och tjock för att lägga hantlarna på medans jag vilar, samt att jag viker ihop mattan så att hälarna kommer upp i från marken när jag kör tåhävningar med hantlarna i händerna. Sedan så gjorde jag egna träningsupplägg som passade bra för att köra medans jag ser på någon film. Började med att träna medans jag såg på nyheterna. Men nu kör jag mer än så redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte et billigt hantelsett på Rusta. Köpte en köksbänk på blocket som duger som träningsbänk. Tog en gammal matt som var lagom bred och tjock för att lägga hantlarna på medans jag vilar, samt att jag viker ihop mattan så att hälarna kommer upp i från marken när jag kör tåhävningar med hantlarna i händerna. Sedan så gjorde jag egna träningsupplägg som passade bra för att köra medans jag ser på någon film. Började med att träna medans jag såg på nyheterna. Men nu kör jag mer än så redan.

Starkt jobbat. Jag kan inte köra vikter, men jag har ett gummiband, som jag iofs inte heller använder, men som jag borde köra med. Det finns mängder av övningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns vit choklad.

Svenneboll kanske? När jag jobbade på gymnasiet för ett tiotal år sen, när frågan började komma upp, var det en svart kille som gick på skolan som började beställa en broderboll i fiket.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vad är gi egentligen? Är det inte nån slags diet? När fungerar dieter?

fukaeh.jpg

De funkar så länge man håller dem, men de funkar oftast inte att hålla så länge.

Hela LCHF tänket är ju något som kroppsbyggare kör någon månad innan träning. Eftersom de inte hinner bygga så mycket mer muskler under den månaden de har kvar till tävlingen så se de till att ha så lite fett på kroppen som möjligt för då framhävs ju musklerna mer ändå. När de sedan ska tävla så kan de käka snabba kolhydrater som gör att musklerna sväller snabbt, när de äntligen får näring som de lätt kan förbränna så pumps mycket mer blod till musklerna och gör så att musklerna bli mycket större.

Så man skapar medvetet ett underskott av energi för att sedan återhämta sig och träna inför nästa tävling. Om man själv skapar detta underskott utan att sedan fylla på och förbränna så går man bara upp i vikt när man avbryter sin diet. Den extra energi som kroppen får kan antingen förbrännas eller lagras. Förbränner gör man genom fysisk aktivitet och lagrar gör man genom att inte förbränna helt enkelt.

Om man skapat ett kraftigt underskott så är kroppen i ett kraftigt stressläge med. Denna stress kan ställa till det med hormonbalanser och ställa till det med humöret och koncentrationen i olika grad. Men samma stress gör ju att kroppen reagerar mycket kraftigt när den väl sliper stressen så den kommer att spara all energi den inte förbrukar på ett mycket effektivare sätt, vilket ju gör att när man väl avbryter dieten så har hela dietperioden oftast varit en effektiv träning för att faktiskt gå upp lit mer i vikt snarare än tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Starkt jobbat. Jag kan inte köra vikter, men jag har ett gummiband, som jag iofs inte heller använder, men som jag borde köra med. Det finns mängder av övningar.

En handcykel (som man ställer på ett bord) borde du ju ha rätt till tycker jag. En riktigt smart manick som man både kan träna kondition och muskler med. Skulle nog själv vilja a en. Får nog kolla vad de kostar att köpa. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...