Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

sugen på å börja med någon kampsport... kluven mellan judo och mma 😑

Judo är nog bättre träning än MMA tycker jag. Men bägge går ganska hårt åt fingrarna så det blir nog mycket tid som du inte kommer kunna spela gura på bara för att du skadat just fingrarna. Tycker själv att boxning är roligare än MMA men att judo är roligast. 🙂

Tyvärr så går det inte att träna Gendai budo kai längre, men det var lätt den roligaste kampsporten jag utövat. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag körde thaiboxning förut så var det inga problem för fingrarna. judo känns lockande just tack vare det stora fokuset på kast, det tycker jag verkar roligt. mma är ju mer allsidigt dock så man får med en del mer. det stora problemet är att jag har så slitna knän.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag är inte säker på att jag inte har frågat förut, men är det någon som har erfarenhet av att sälja prylar tradera? Det här med auktion verkar lite osäkert.

Man lägger väl ett lägsta acceptpris med? Alltså ett pris som är det lägsta man kan tänka sig att sälja varan för.
Link to comment
Dela på andra sajter

Man lägger väl ett lägsta acceptpris med? Alltså ett pris som är det lägsta man kan tänka sig att sälja varan för.

Det kan man göra, men jag tycker det också är lite knepigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

när jag körde thaiboxning förut så var det inga problem för fingrarna. judo känns lockande just tack vare det stora fokuset på kast, det tycker jag verkar roligt. mma är ju mer allsidigt dock så man får med en del mer. det stora problemet är att jag har så slitna knän.

Thai boxning var roligare än MMA med tycker jag. Fast det kan ju vara helt annorlunda med MMA nu mera. När jag tränade det så var det mera bygga muskler och var rippad än att träna kampsport.

Judo är ju den kampsport so är värst för just fingrarna med. Detta eftersom man ju griper tag i motståndarens dräkt hela tiden, vilket gör att man lätt skadar just fingrarna.

Kasten, greppen, strypningarna gör ju att judo annars är en kul kampsport där man inte utsätts för repeterat våd mot huvudet hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag körde lite Aikido förr i tiden. Där kan man kasta och ha sig oxå.

(Vem vare som KASTA 😠 )

Aikido är galet kul. Men det fans för många Aikido instruktörer som var helt värdelös förr, så aikido fick ett dåligt rykte.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Gendai budo kai som jag tränade var egetiligen en variant av shorinji kempo som våran stor mäster plockade in aikido, judo och en massa vapen i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde boxning i nån minut. Boxningslokalen i sporthallen stod öppen och jag och en kompis fick på oss boxhandskar. Hans första slag träffade på näsan så jag fick näsblod. Det var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Själv grundtanken med MMA var ju att man skulle hitta e tävlingsform som passade för show och där alla kampsporter kunde mötas. Det uppstod snabbt en machokultur hos många MMA klubbar som jag inte gillar. Det handlar ofta om att bygga muskler och att lära sig att inte visa att man får ont när man blir träffad, snarare än det handlar om kampsport i mina ögon. Det är mycket mer regler om hur man får träffa med slag och sparkar än det ser ut att vara när man ser två blodiga MMA kämpar tävla. Många utav de slag vi ser är skulle vara dödliga om någon slog en som var oförberedd eller inte var tränad för att ta en sådan smäll.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ja har spelat foppoll 😑

Jag med. Men det var för mig samma sak med fotboll som det var för DG med boxning. 😐
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag med. Men det var för mig samma sak med fotboll som det var för DG med boxning. 😐

Tänkte väl att nån skulle komma på den förkortningen. Det funkar, även om det också kan betyda den gamle.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men kan ni kaffedrickning? Lätt den svåraste å krångligaste sporten ☺️

Raggadish 😄

...i poolposition 😑

😛🥰 :wub:
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tänkte väl att nån skulle komma på den förkortningen. Det funkar, även om det också kan betyda den gamle.

Godis är bättre nick på ditt nick. 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Javanizterna gör intåg i världen 😮

Finnarna? De är väl det folk som dricker mest affke per invånare...
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...