k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 (redigerat) Adam Ants solo prylar var ganska experimentella och poppiga . (Föredrog ju Adam and the Ants som han frontade i dock) https://www.youtube.com/watch?v=k6zstmlOjLs Redigerat 2 maj 2015 av k9
Den Gode Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Adam ant handlade för mig mycket om trummorna. Det fanns en eller flera plattor med "war drums of burundi" eller något liknande där man hade spelat in lokalbefolkningen som jag tror att han kanske blev påverkad av.
Den Gode Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 En del saker kommer man ihåg. http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_and_the_Ants
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Adam and the Ants körde ju med två trummisar och inga cymbaler har jag för mig. Medans Adam Ant var poppig så vår ju Adam and the Ants mera punkiga om än poppiga de med. Någon som vet vem "tjejen" är i videon? Har för mig att det var Adam Ant själv med det kan varit någon annan i drag dock.
Den Gode Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 (redigerat) Dom där burunditrummorna påverkade många. T ex peter gabriel och phil collins, som också körde utan cymbaler ett tag. Redigerat 2 maj 2015 av Den Gode
Den Gode Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Någon som vet vem "tjejen" är i videon? Har för mig att det var Adam Ant själv med det kan varit någon annan i drag dock. Det är inte en man. För små fötter. Ett förslag är karen landau som var adams flickvän. Det är tydligen phil collins som spelar trummor på låten.
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Oj blandade nog ihop den med en annan video. My bad.
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 eller? Tycker iofs att bägge två har exakt samma form på ögon och på mun. 😕
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 (redigerat) Har inte Karen bruna ögon? I videon så är det ju blåa ögon. Redigerat 2 maj 2015 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 eller? Tycker iofs att bägge två har exakt samma form på ögon och på mun. 😕 Fast den ena är mera sminkad än den andra, såklart.
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 (redigerat) Nu tänkte jag börja med söndagssteken. Tjuvstart. Och så blir det rosbiff... men ändå. 😑 Redigerat 2 maj 2015 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Försöker komma på vad det var för program där de sa att tjejen i Puss in Boots faktiskt var en kille i drag. Men jag kommer inte på det alls. Hittar inget på nätet heller. Tror att det kan ha varit en dokumentär om svartrocken och gothen (som ju vissa tycker att Adam and the Ants första skiva var) men det kan vara en bok om samma ämne med iofs.
Den Gode Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 eller? Tycker iofs att bägge två har exakt samma form på ögon och på mun. 😕 Det är väl bara en tjej i videon? Ett annat förslag är tydligen att det var en tjej som jobbade som kock i produktionen. Mår du bra?
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Nej, det var nog ett program om just drags som de sa att det var Adam Ant eller en annan kille i drag i just den videon. Tror att det är därför som ingen verkar veta ven hon faktiskt är. 😑
slejnard Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Hur gick spelningen igår då Slej? Jo de gick bra men riktigt kallt. Samlades mkt folk för det var motorcyklar åxå. Vart en tupplur här nyss ☺️
Neosus Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Vart en massa oljud här. Nu varte en pianist med i bilden oxå. Svänger som satan!
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Blidde det inte kalla fingrar då Slej? Håll ratten stilla så svänger det kanske mindre; Neo.
Zakyath Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 den låten blir lika dålig oavsett vad för typ av cover det görs på den, frånvaron av en distinkt sångmelodi blir bara starkare 😏
slejnard Postat 2 maj 2015 Postat 2 maj 2015 Blidde det inte kalla fingrar då Slej? Håll ratten stilla så svänger det kanske mindre; Neo. Jo grymt stelt varte! Drama här. En stuga nära oss har brunnit. Fullt pådrag med alla från 112. Ingen skadad. Bra va!
Memphis Postat 3 maj 2015 Postat 3 maj 2015 @Slejj: Otäckt med brand. Gott att inga skadades. @Den Gode: Har lyssnat på Judee Sill hela dagen. @Grahn: Fika vore gott. Ikväll har jag varit på hemmafest och druckigt massa öl och strårom på 80% 🤪 xD Är lite salongs tror jag. Va gott. Va långt inlägg det blir. Blir alltid extra känslosam när jag är full. Tänker på Pico. 😕 En tjej skrev till mig på Badoo. Hon verkar intresserad. xD Fast inte riktigt min typ tror jag. Jahopp Jomensåatte Har fortfarande starka känslor för en tjej jag var tillsammans med för 4 år sedan. Det är lite jobbigt. Såatt. Borde hitta på en ny signatur. Har haft min grumpy länge nu.
Memphis Postat 3 maj 2015 Postat 3 maj 2015 En kompis såg mig som jag var "kräsen" för att jag inte hittat den rätta tjejen än. Fick blandade känslor av det uttalandet. Så är det inte alls. Blev lite irriterad tror jag. Haft otur med att hitta helt rätt bara. Klockan är halv fyra. Kanske sova månne. xD
drloop (oregistrerad) Postat 3 maj 2015 Postat 3 maj 2015 Skall iväg och köpa mig en Pebble klocka. http://www.teknikmagasinet.se/produkter/mobilt-o-telefoni/smartklockor/pebble-smartwatch-jet-black
Recommended Posts