Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Vem repar du med?

Just nu repade jag med mig själv men vi är några gubbar som har hållt på länge och spelat men nu har det vart längesen sist men vi har då aldrig riktigt slutat utan spelar typ en gång per år ibland en halv gång men imorgonkväll ska vi göra lite oljud då och kanske komma igång lite mer. Vette fan när vi startade men måste ha vart typ 8 år sedan kanske mer. Vi är grymma blues gubbar när vi är på det humöret. Annars blir det ju mer rock och blues. He roligt.

😱

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Fångar dagen.

Se för fan till att den inte rymmer 😮😄

Good on you though (med Emma alltså), Fidden! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har spenderat drygt ett dygn med Emma och hennes föräldrar... Eventuellt går det jävligt snabbt just nu.

Kul Fidden! Jag säger såhär, gå på din magkänsla. Den brukar oftast ha rätt. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kan inte låta bli att lägga upp en ny låt med Judee Sill som jag skrev om för ett tag sen. Artisten som gjorde två fantastiska plattor och sedan försvann fullständigt. Den här inspelningen, där hon kompar sig själv på flygel, är från 1973 och gjord för tv-programmet "the Old Grey Whistle Test" Låten heter The Kiss, och jag tycker det är en av de vackraste låtar jag har hört. Det är lite reklam och prat först. JS kommer in ca 0.50.

https://www.youtube.com/watch?v=0feFedDW_iQ

Tack för posten Mr Gode, den låten var fantastiskt vacker, bland de finaste jag hört också. Lyssnade på originalet på Spottan men tyckte LIve versionen var bättre, mer stillsam och innerlig. Påminde om Eva Cassidy, tex covern på Stings Fields of Golds. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka låtar va det du länkade till tidigare?

Jag tänkte att du och zakyath kanske skulle tycka om henne. Jag gillar inspelningarna på plattorna. Speciellt hur hon sjunger stämmor med sig själv. Det går inte riktigt att jämföra henne med eva cassidy, som jag också tycker mycket om, bl a eftersom hon skriver sina egna låtar. Grejen är att hon borde ha blivit en stor stjärna, och att inget hände. Sorgligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Martin Gore (från Depeche Mode) släppte sin soloskiva MG i dagarna.. Har inte hunnit lyssna på hela än, men den verkar vara helt instrumental och helt underbart experimentell. 🙂

Blev tydligen ingen ruta där.. Jaja.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Martin Gore (från Depeche Mode) släppte sin soloskiva MG i dagarna.. Har inte hunnit lyssna på hela än, men den verkar vara helt instrumental och helt underbart experimentell. 🙂

Blev tydligen ingen ruta där.. Jaja.

Jag tyckte det var ganska bra men inte så värst experimentellt. Sån här musik har det funnits teknik för att göra i åtminstone 40 år.

Känner du till någon ny elektronisk musik som låter nytt och nyskapande, utan att för den sakens skull låta som ett jävla oväsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just singeln Europa Hymn verkar vara den mest radiovänliga låten på MG, men just tekniken bakom / ljudet är väl inte det jag kallar experimentellt utan snarare hur han byggt låtarna. Sen är det inte nödvändigtvis skitnyskapande utan mest en frisk fläkt bland övriga bruset..

Link to comment
Dela på andra sajter

Din andra fråga har jag inget bra svar på. Om du stöter på något får du gärna tipsa mig 🙂

Jag har inte mycket att komma med. Jag köpte massor av plattor när 70-tal gick över i 80-tal som jag bara lyssnade på en gång. På den tiden var man tvungen att köpa plattan för att kunna höra musiken. Jag köpte även en massa plattor som jag inte ens lyssnade färdigt på.

Idag när jag läser om musik, jag skulle fortfarande gärna hitta nyskapande elektronisk musik som jag tycker om,snappar jag upp en del namn som beskrivs som nyskapande, och dom som ledde vägen. Jag köpte ofta dom plattorna när dom kom, och kunde inte lyssna på dom.

Det renodlat elektroniska band, med sång, jag tyckt bäst om är nog yello.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...