Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Okej, ni som är mer händiga än jag: kan man köpa en slags handsåg som är lite "allt-i-allo"? Dvs jag vill använda den dels för att kanske såga en hylla i två delar, och sen kanske också för att skapa ett runt hål i väggskiva. Vad rekommenderar ni då för något?

Och är det något annat jag behöver tänka på om det är dom två sakerna jag vill göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag var jag vid arkivskåpen och hämtade en pärm med viktiga original. En kollega skojade och frågade om jag höll på och undanröjde bevis. Jag skojade tillbaks och gjorde en rörelse med pärmen mot dokumentförstöraren.

Jag hade inte räknat med att ett par dokument skulle glida ur sina plastfickor och landa i strimlaren...

Sen när jag stod där och i panik höll fast dokumenten som börjat tuggas sönder, då passerade hela mitt yrkesliv revy.

Resten av dagen umgicks jag med en tejprulle och fick besök av många hysteriskt fnissande kollegor.

Som tur var lyckades jag rädda allt utan sidhuvudet... och min yrkesstolthet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag var jag vid arkivskåpen och hämtade en pärm med viktiga original. En kollega skojade och frågade om jag höll på och undanröjde bevis. Jag skojade tillbaks och gjorde en rörelse med pärmen mot dokumentförstöraren.

Jag hade inte räknat med att ett par dokument skulle glida ur sina plastfickor och landa i strimlaren...

Sen när jag stod där och i panik höll fast dokumenten som börjat tuggas sönder, då passerade hela mitt yrkesliv revy.

Resten av dagen umgicks jag med en tejprulle och fick besök av många hysteriskt fnissande kollegor.

Som tur var lyckades jag rädda allt utan sidhuvudet... och min yrkesstolthet.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, ni som är mer händiga än jag: kan man köpa en slags handsåg som är lite "allt-i-allo"? Dvs jag vill använda den dels för att kanske såga en hylla i två delar, och sen kanske också för att skapa ett runt hål i väggskiva. Vad rekommenderar ni då för något?

Och är det något annat jag behöver tänka på om det är dom två sakerna jag vill göra?

En handsåg och en rundsåg ska du ha.:

http://www.biltema.s...och-Fil/?page=2

Och sen sandpapper efter det, antar jag? Du pratar med en total n00b här. xD

Funderar på om en sticksåg kanske gör det enklare.

Eller så skaffar du någon sorts skruvdragare/borrmaskin typ Skruvdragare Cotech hos Clas. Och en hålsågssats beroende på hur stort hål du ska göra. Skruvdragarn kan du ju ha användning för sedan när du skruvar ihop något sen eller borrar hål eller så.. Bra investereing enligt mig. 😑

Och en vanlig handsåg om du ska kapa en bräda eller så. Lättare att få det snyggt då.

Handsåg!

Manliness is manly... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Manliness is manly... 😳

Jag tror snarare mitt problem är att jag inte riktigt kan sånt som jag som "man" borde klara. xD

Neosus, tack för tipsen! 🙂 Har köpt hyllan, ska nog köpa en vanlig handsåg och såg den jäveln itu senare i veckan. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...