Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Finns nån tutorial om hur man lägger in en trumloop på rätt sätt i musikprogrammet, för att matcha pianoloopen?

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om ni känner till Judee Sill? Jag gjorde det inte, men hittade henne när jag googlade runt. Hon gjorde två plattor i början av 70-talet som verkar vara något utöver det vanliga. I övrigt tyx hennes liv ha varit en enda röra med inslag av brott, prostitution och narkomani. Hon dog fö av en överdos i slutet av 70-talet. Det är ganska många som har gjort covers av hennes låtar, och Fleet Foxes lär spela hennes låt "Crayon Angels" på sina konserter.

Videon här kommer med ett bildcollage, men det finns en del livinspelningar oxå på yutube.

https://www.youtube.com/watch?v=60dwSWq2e6A

Tycker att texten oxå är intressant.

Jesus Was a Crossmaker

Sweet silver angels over the sea

Please come down flyin' low for me

One time I trusted a stranger

Cuz' I heard his sweet song

And it was gently enticin' me

Tho there was somethin' wrong

But when I turned he was gone

Blindin' me, his song remains remindin' me

He's a bandit and a heart breaker

Oh, but Jesus was a cross maker

Sweet silver angels over the sea

Please come down flyin' low for me

He wages war with the devil

A pistol by his side

And tho he chases him out windows

And won't give him a place to hide

He keeps his door open wide

Fightin' him he lights a lamp invitin' him

He's a bandit and a heart breaker

Oh, but Jesus was a cross maker

Sweet silver angels over the sea

Please come down flyin' low for me

I heard the thunder come rumblin'

the light never looked so dim

I see the junction git nearer'

and danger is in the wind

And either road's lookin' grim

Hidin' me, I flee, desire dividin' me

He's a bandit and a heart breaker

Oh, but Jesus was a cross maker

Yes, Jesus was a cross maker

Yes, Jesus was a cross maker

Sweet silver angels over the sea

Please come down flyin' low for me

One time I trusted a stranger

Cuz I heard his sweet song

And it was gently enticin' me

Tho there was somethin' wrong

But when I turned he was gone

Blindin' me, his song remains remindin' me

He's a bandit and a heartbreaker.

Oh, but Jesus was a cross maker

Sweet silver angels over the sea

Please come down flyin' low for me

Tonsäker tös

Link to comment
Dela på andra sajter

Tonsäker tös

Jag tycker hon är fantastiskt bra, och jag har aldrig hört talas om henne. Det verkar som om hon hade massor av problem pga taskiga uppväxtförhållanden. Sedan styr hon plötsligt uppp sitt liv och gör två plattor som låter som en blandning av den tidens singer/songwriter-stil och något som gör att musiken inte låter som något annat jag har hört.

Innan hon gjorde plattorna hade hon varit på ungdomsvårdsskola i ett år, och där hade hon lärt sig att spela orgel, och blivit väldigt intresserad av Bach, vilket hörs i hennes musik. Plattorna fick lysande recensioner men sålde ingenting. Hennes konserter, där jag tror att hon mest spelade solo, och kompade sig själv på piano eller gitarr fick oxå beröm.

Hon tyckte att marknadsföringen av plattorna var usel. Hon var besviken på skivbolag och management, och gjorde sig till ovän med alla. Efter de två plattorna fick hon inget nytt kontrakt.

Därefter är det som om hon går in i dimman. Hon tyx ha råkat ut för några bilolyckor och skadat ryggen svårt. Därefter hamnar hon på nytt i missbruk och dör i slutet av 70-talet av en överdos knark, eller överkonsumtion av värktabletter.

Sedan är det som hon har varit helt bortglömd, ända tills för tio år sedan eller så. Nu har hennes plattor givits ut igen, och hon har blivit något av en snackis på nätet. Det jag skrivit om hennes liv får man ta med en nypa salt, eftersom det finns motsägelsefulla uppgifter om vad hon höll på med.

För min del är det längesen jag hörde en för mig ny artist som jag tyckte var lika intressant. Och plattorna gjordes för mer än 40 år sedan. Jag kan inte låta bli att tänka på Nick Drake, som oxå gjorde plattor som fick massor av beröm, men inte sålde. Han dog oxå ung, glömdes i stort sett bort, men är nu populärare än någonsin, mycket tack vare att många unga band och artister har nämnt honom som en viktig influens.

Hur som helst, två riktigt sorgliga människoöden.

Link to comment
Dela på andra sajter

eeeh.

installerade badoo och trodde väl mest att det skulle vara ännu en app som blev liggandes, för att jag inte är den där aktiva snubben som visslar åt tjejer som går förbi och så... men fan vet om det inte blir en dejt snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

eeeh.

installerade badoo och trodde väl mest att det skulle vara ännu en app som blev liggandes, för att jag inte är den där aktiva snubben som visslar åt tjejer som går förbi och så... men fan vet om det inte blir en dejt snart.

😄 Var det du eller hon som började skriva? Badoo har ännu inte ens resulterat i ett samtal för mig personligen. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

eeeh.

installerade badoo och trodde väl mest att det skulle vara ännu en app som blev liggandes, för att jag inte är den där aktiva snubben som visslar åt tjejer som går förbi och så... men fan vet om det inte blir en dejt snart.

Min svägerska använder tinder rätt mycket verkar det som. Hon sa att det var som badoo fast modernare. Hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Var det du eller hon som började skriva? Badoo har ännu inte ens resulterat i ett samtal för mig personligen. 😛

2 st började snacka med mig idag. varav en var intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

eeeh.

installerade badoo och trodde väl mest att det skulle vara ännu en app som blev liggandes, för att jag inte är den där aktiva snubben som visslar åt tjejer som går förbi och så... men fan vet om det inte blir en dejt snart.

Kul! ☺️

Senaste tjejen jag dejtade några veckor träffade jag via Badoo. Hade chattat några dagar innan vi sågs på pub.

En tjej skrev till mig häromdagen, men hon var religiös så det känner jag inget för (längre).

Tycker appen är sådär, mycket "fejk" grejer som meddelanden: "Mimmi vill chatta med dig" , bara för att hon besökt min profil? Och majoriteten av tjejerna är bimbos med urringning, så det e rätt svårt att hitta vettiga.

Min svägerska använder tinder rätt mycket verkar det som. Hon sa att det var som badoo fast modernare. Hehe.

Har inte använt Tinder men sett hur det ser ut och fått det förklarat för mig. Det känns mer ytligt, där är det ju bara bilderna man går på mest, medan Badoo har med intressen, vilket jag tycker är väldigt viktigt. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte använt Tinder men sett hur det ser ut och fått det förklarat för mig. Det känns mer ytligt, där är det ju bara bilderna man går på mest, medan Badoo har med intressen, vilket jag tycker är väldigt viktigt.

Mjo, samtidigt är det den efterföljande konversationen som avgör allt. Jag tycker den känns lite som att träffa människor på riktigt - man ser någon man finner intressant och börjar prata med den och om konversationen också är intressant så uppstår attraktion. Det känns iallafall för mig mer naturligt än att läsa massa profiler och hitta matchande intressen och liknande - det om något känns kliniskt och falskt. Att lära känna någon via samtal känns betydligt mer naturligt. 🙂 Tycker jag iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...