Neosus Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Oj tänkte fel. Trodde det var en Sabertooth du pratade om som moderkort men det var det ju inte. 😏😊 Det här är billigare variant. Men köpte det begad för 500. Hoppas he fonka 😱
k9 (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Var på finsk/asiatiska butiken och handlade delikatesser. Sedan gick jag till amerikansk/engelska-butiken och köpte mera godsaker. Grapevine var ju tokgott tycker jag. Popcorn med white-cheddar var helt ok det med.
k9 (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Bättre med billigare moderkort utan en massa funktioner som man ändå inte använder. Det jag tänkte på att et renodlat spelkort med en massa funktioner som bara är bra för spel, typ. Städer sabba RAM men man vill ju hellre ha stabila och mycket ram, än snabba överklockade i musikdatorer. Eller tänker jag fel där?
Neosus Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Bättre med billigare moderkort utan en massa funktioner som man ändå inte använder. Det jag tänkte på att et renodlat spelkort med en massa funktioner som bara är bra för spel, typ. Städer sabba RAM men man vill ju hellre ha stabila och mycket ram, än snabba överklockade i musikdatorer. Eller tänker jag fel där? Japp du tänker helt rätt.
k9 (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Kan inte Rapport börja nu så att jag får gå och sova. Är trött på att vara trött nu.
k9 (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Koka äggnudlar och lax, eller bara fixa några mackor innan man går och lägger sig? 😕
Memphis Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Ja tog å köpte Cities: Skylines. Kan berätta för er sedan vad jag tycker men måste spela lite först. Såatte. Va gott! Köpte du online eller butik? ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Jag köpte DayZ på Steam. Galet kul fast att det inte ens är en beta version ännu. Ni borde skaffa det ni med som gillar att spela online. Vore kul att ha fler att spela med. Känner två till som har det och fyra som kommer att skaffa det snart.
Den Gode Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Va gott! Köpte du online eller butik? Finns det på platta? DVD alltså. Inte vinyl eller nåt.
Neosus Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Finns det på platta? DVD alltså. Inte vinyl eller nåt. Finns bara som download vad jag kan se. Hos Steam bl.a.
Den Gode Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Finns bara som download vad jag kan se. Hos Steam bl.a. Det är vad jag har förstått. Däremot har jag inte förstått detta med steam. Är det en affär eller något annat?
Neosus Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 (redigerat) Det är vad jag har förstått. Däremot har jag inte förstått detta med steam. Är det en affär eller något annat? Jo det är en online butik där man kan köpa spel som man sedan laddar ner. Finns även gratis spel. Men man måste ladda ned en klient till datorn först och sedan skapa ett eget konto där man kan köpa spel och ladda ner till datorn. Redigerat 19 mars 2015 av Neosus
slejnard Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Vahettere. Sa jag att D e fredag imorn 😕 Yippiekayey 😄
k9 (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 (redigerat) Steam är en plattform som man anväder för att köpa, ladda ner och uppdatera spel ifrån. MAn laddar ner Steam och öppnar ett konto där, vilket är gratis. Sedan så köper man de spel och/eller program man vill ha. Fördelen med att handla på Steam är att man ibland kan köpa små DLC (downloadable content) till sina spel. Detta gör att man kan köpa små uppdateringar som kan förändra spelupplevelsen på många sätt, utan att behöva köpa expantioner för flera hundra kronor. Till vissa spel så har jag köpt DLC:er för så lite som 14:kr per DLC. Men Steam lanserar nu också Steam-Machines som är speldatorer med ett eget operativsystem. Dessa är optimerade för spel men funkar att surfa med också. De är tänkta att funka lite mera som ett mellanting utav spelkonsoler och datorer. Tup tv-spel som är som en dator som är som ett tv-spel. Är lite sugen på en sådan, då de verkar vara relativt billiga med tanke på sin prestanda. Finns många märken och modeller att välja på när de väl släpps. Finns även dedikerade hörlurar och handkontroller mm till dem när de kommer. Redigerat 20 mars 2015 av k9
drloop (oregistrerad) Postat 20 mars 2015 Postat 20 mars 2015 (redigerat) Tvärtom den är enkelt. En av fördelrna med Steam är att SteM håller spelen uppdaterade, något som är ett låste om man skall spela online. Redigerat 20 mars 2015 av drloop
Overkill Postat 20 mars 2015 Postat 20 mars 2015 En ytterligare fördel är väl att spelen finns i molnet, så byter du dator behöver du inte oroa dig för att du inte hittar installationsskivorna utan spelen finns ju registrerade på ditt konto.
Fidden Postat 20 mars 2015 Postat 20 mars 2015 steam är en riktig guldgruva för valve, det är ett som är säkert. Men det är bra för användare också.
slejnard Postat 20 mars 2015 Postat 20 mars 2015 Nyvaken.nu@tusanockså.jåh Yo! Såg du mitt PM på fejjan? 😎 Morn farters! 😄
Recommended Posts